Ragg Skrevet 21. januar 2012 #22 Skrevet 21. januar 2012 Prøv å hold deg unna melkeprodukter og sukker (så mye som i klarer) Drikk to kopper lunket vann før frokost Prøv 1-2 epler på tom mage om morgenen "Frukt & fiber" fra helsekosten og noen apotek gjør susen, det er noen tyggetabl som må tygges sakte og drikke masse vann samtidig. Og som noen andre nevnte, ikke for mye fiber. Jeg slet veldig før, begynte å gofle masse fiber, ble enda mer forstoppet, tilslutt ga jeg opp fiberet og magen fungerte mye bedre Men begynn hver morgen meg to kopper lunket vann.
AnAnAss Skrevet 21. januar 2012 #23 Skrevet 21. januar 2012 Tygg noen sukkerfrie tyggiser/sukkerfrie pastiller. Se på ingrediensene og velg noen som inneholder "sorbitol", det er et sukkermolekyl som fins i små doser i visse produkter, f ex "Dent sour" tror også det fins i normal extra tyggis. Sorbitol har lakserende effekt, og ren sorbitol blir gitt som avføringsmiddel. Kan hjelpe mot hard mage, men som med alt annet skal det ikke overbrukes..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå