Gå til innhold

Cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må trekke tilbake min positivitet angående pillen. Måtte kaste den i søpla, hodet mitt ble jo helt totalt fucka. Jeg har aldri vært plutselig sint, eller klikket ut av det blå. I hvertfall ikke på fremmede. Men det skjedde. Hele 3 ganger. Angrer sekundet etterpå. Er nesten som om man ikke kan kontrollere seg selv.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kast p-piller i søpla! Da renner hormonene ut i naturen, i grunnvannet og andre steder og ødelegger MYE for blant annet fisk. Det er nok hormoner i omlø som det er ...

Ta ansvar for det du har kjøpt, lever dem inn på apoteket så de kan behandles trygt.

Gjest Chevy
Skrevet

Hadde spotting i begynnelsen, nå har jeg ikke hatt noe blødninger på evig lenge. Passer på og ta pillen til samme tid hver dag.

Skrevet

Hei! Har fått resept på disse fra legen idag, hun mener at siden jeg har så uregelmessig mens "likevel" kan jeg gå på disse. Jeg har tidligere tatt yasmin(e?) og ble gravid. Jeg har lest at en mindre prosentandel mister mens av cerazette, men her inne virker det jo som de aller fleste har gjort det? Er det noen av dere som ikke har mistet mens som har noe positivt/negativt å si om pillen?

Jeg skulle nemlig vært kjempefornøyd om jeg mister mens helt.. hater den!

Om man har evt. hormonfeil, er det da fordelaktig å ta en pille uten østrogen, eller bør man da egentlig velge en annen pille?:)

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har fått resept på disse fra legen idag, hun mener at siden jeg har så uregelmessig mens "likevel" kan jeg gå på disse. Jeg har tidligere tatt yasmin(e?) og ble gravid. Jeg har lest at en mindre prosentandel mister mens av cerazette, men her inne virker det jo som de aller fleste har gjort det? Er det noen av dere som ikke har mistet mens som har noe positivt/negativt å si om pillen?

Jeg skulle nemlig vært kjempefornøyd om jeg mister mens helt.. hater den!

Om man har evt. hormonfeil, er det da fordelaktig å ta en pille uten østrogen, eller bør man da egentlig velge en annen pille?:)

Gynekologen min sier det er ca 20% som mister mensen på Cerazette, men det er jo varierende hvor ofte resten av brukerne får mensen. Noen får mensen, men bare hver tredje måned o.l. og da ofte kortere og mindre blødninger.

Jeg hadde hormonforstyrrelse før jeg begynte på p-piller (Yasmin) og opplevde lite forskjell i blødningene på p-pillen. Jeg fortsatte å blø i sju dager og nokså rikelig i alle årene jeg gikk på Yasmin. Nå når jeg går på Cerazette får jeg mensen maks hver fjerde måned og da små blødninger i et par dager. Så ja, jeg mener Cerazette går fint å bruke for dem med hormonfeil/forstyrrelser. Ofte betyr vel hormonfeil/forstyrrelse at man har for mye østrogen, så da vil jeg tro det er greit å ta Cerazette som kun inneholder gestagen/progesteron.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på 1 uken på 2 brett. Blødde kraftig (kraftig for meg) de første 7 dagene, fikk større smerter enn det som er vanlig for meg, varte i alt 12dager. Har ikke blødd siden.

Har ikke merket noen bivirkninger enn ømme (større?!?) pupper. Fått noen uren hud på ryggen, men vetikke om det er pga pillene.

• 4 år senere...
Skrevet
Den 18. januar 2012 at 18.45, vaniljeglasur skrev:

Er det noen av dere som har erfaring med mini pillen Cerazette?

Jeg vurderer å begynne på den, og går nå på diane. Har dere mistet mensen helt eller har dere mye mellomblødninger? Vil dere anbefale denne typen? :)

Jeg har mister mensen helt på de 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...