Gå til innhold

Mulig å trene bort ansiktsfett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alltid vært tynn (ligger på grensen til undervektig), men ansiktet mitt er forferdelig bollete og stort. Man ser tydelig at det er for mye fett i kinnene og under øynene osv. Får skikkelig dobbelthake bare jeg bøyer hodet litt ned.

Det ødelegger selvtilliten min fullstendig. Mulig å trene dette vekk? Hvilke øvelser? Er redd for å trene muskler og ansiktet da heller vil bli større, vil det skje?

Går det an å ta operasjon/fettsuging av ansiktet?

Takk for hjelp. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo følge et fitnessregime, altså kvitte deg med alt kroppsfett og erstatte det med muskler, da vil ansiktet ditt også "gå ned i vekt". Men det er jo en himla hard og tungvin metode å gjøre det på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du noe i det hele tatt?

Ja, trener 4-5 ganger i uka, både kondisjon og styrke. Har alltid vært godt trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært tynn (ligger på grensen til undervektig), men ansiktet mitt er forferdelig bollete og stort. Man ser tydelig at det er for mye fett i kinnene og under øynene osv. Får skikkelig dobbelthake bare jeg bøyer hodet litt ned.

Det ødelegger selvtilliten min fullstendig. Mulig å trene dette vekk? Hvilke øvelser? Er redd for å trene muskler og ansiktet da heller vil bli større, vil det skje?

Går det an å ta operasjon/fettsuging av ansiktet?

Takk for hjelp. :sjenert:

Ja det er mulig :) De gangene jeg har sett antydning til dobbelhake etc, så gjør jeg ansiktsgymnastikk :hoppe:

Masser deg i ansiktet. Bruk fingrene og runde bevegelser på halsen, haken, kinnbeina, ja rundt der du vil. Og JA, det VIRKER. Jeg har sett resultater etter et par dager med 3x 10min hver dag :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er mulig :) De gangene jeg har sett antydning til dobbelhake etc, så gjør jeg ansiktsgymnastikk :hoppe:

Masser deg i ansiktet. Bruk fingrene og runde bevegelser på halsen, haken, kinnbeina, ja rundt der du vil. Og JA, det VIRKER. Jeg har sett resultater etter et par dager med 3x 10min hver dag :)

Takk, skal prøve det ut :) Fra noen steder har jeg nemlig hørt motsatt - at å massere og trene ansiktsmusklene vil gjøre ansiktet større. Men får ta sjangsen. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Kanskje du vokser det av deg? :P

18. Er det vanlig å ha "valpefett" i den alderen? :sjenert: Ingen andre jeg kjenner (som er slanke) har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18. Er det vanlig å ha "valpefett" i den alderen? :sjenert: Ingen andre jeg kjenner (som er slanke) har det...

Det finnes vel ingen fasitsvar på hvordan man utvikler seg. Jeg synes i alle fall du er for litt ung til å bekymre deg over litt bollekinn :)

Jeg har også et veldig rundt ansikt, men så er jeg ikke suuuperslank heller da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18. Er det vanlig å ha "valpefett" i den alderen? :sjenert: Ingen andre jeg kjenner (som er slanke) har det...

Det har med genetikk å gjøre, men jeg kan si det slik at jeg hadde mere ansiktsfett da jeg var på din alder enn jeg har nå (er 21 og normalt slank), så muligens kan du vokse det av deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du kan nok ikke gjøre så mye med det. Jeg har en 7% kroppsfett og fortsatt en liten dobbelthake.Skyldes ikke at jeg har mye fett under haka, men fordi jeg ikke har så kraftig kjeve og hakeparti, som gjør at fettet ikke får strekt seg rundt omkring og generelt liten plass mellom hals og hake. Den gode nyheten er at det ekstra ansiktsfette forebygger rynker da, så vi blomstrer rundt 30 årene :P Annsiktsfett er ikke noe man fråtser seg til, er noe man har naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...