Gå til innhold

Går på do HELE tiden etter at jeg begynte trene!:/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å trene 5 ganger i uka, og spiser sunt. Den siste uka (trent rundt 2 mnd) har jeg måttet gå på do (nr 2) hver gang jeg trener, eller rett etter, eller etter et måltid.. Avføringen er grei den, det er -ikke- diare liksom. Men er dette normalt?? Før gikk jeg en gang til dagen, nå er det 3-4 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nok en sammenheng med at kroppen din forbrenner mye mer.

Kroppen din trenger mer næringsstoffer, og trekker de til seg raskere, dermed "forkaster" den det den ikke trenger som igjen blir til avføring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, jeg trener kjempehardt også, men må ikke på do flere gange for dagen, holder med en eller hver 3 dag.. Spiser veldig sunt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, går veldig mye mer på do (både 1 og 2:p) når jeg trener.

Når jeg ikke trener går jeg sjeldent nr 2. Etter trening springer jeg på do (nr 1) 2 ganger i timen resten av dagen pga jeg har drukket så mye vann. Trener 4-5 ganger i uken.

Tror det er et bra tegn jeg, ser for meg at treningen får gang på systemet og at avfallsstoffer kommer ut. En slags rens.

Tror ikke du skal bekymre deg, jeg tror hvertfall dette er helt normalt og bare sunt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, jeg trener kjempehardt også, men må ikke på do flere gange for dagen, holder med en eller hver 3 dag.. Spiser veldig sunt og.

DET er ikke normalt! hver 3dag er altfor sjeldent.

TS: tror det er kroppen din som kvitter seg med det den ikke trenger, slik de andre sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å trene 5 ganger i uka, og spiser sunt. Den siste uka (trent rundt 2 mnd) har jeg måttet gå på do (nr 2) hver gang jeg trener, eller rett etter, eller etter et måltid.. Avføringen er grei den, det er -ikke- diare liksom. Men er dette normalt?? Før gikk jeg en gang til dagen, nå er det 3-4 ganger.

Hvis jogging inngår i treningsregimet ditt, så kan det være en medvirkende årsak. Det gir bra risting på kroppen, og kan ofte bidra til at man oftere må nr. 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DET er ikke normalt! hver 3dag er altfor sjeldent.

TS: tror det er kroppen din som kvitter seg med det den ikke trenger, slik de andre sier:)

For noen er hver 3. dag normalt, det er ikke sååååå sjeldent. En uke- det er sjeldent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, går veldig mye mer på do (både 1 og 2:p) når jeg trener.

Når jeg ikke trener går jeg sjeldent nr 2. Etter trening springer jeg på do (nr 1) 2 ganger i timen resten av dagen pga jeg har drukket så mye vann. Trener 4-5 ganger i uken.

Tror det er et bra tegn jeg, ser for meg at treningen får gang på systemet og at avfallsstoffer kommer ut. En slags rens.

Tror ikke du skal bekymre deg, jeg tror hvertfall dette er helt normalt og bare sunt:)

Ikke helt rett. Om du må tisse flere ganger etter treninga, så har det mer med at kroppen ikke klarer å holde godt nok på vannet (du har for lite salt i kroppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder hvor jeg ikke trener, blir fordøyelsen min helt merkelig og jeg kan oppleve forstoppelse. MEd en gang jeg begynner å trene igjen, blir fordøyelsen normal. Tror, med andre ord, ikke det er så unormalt at du må oftere på do nå som du trener masse :)

Trening påvirker hele kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går gjerne to ganger på do om dagen selv jeg, og jeg trener 3-5 ganger i uken med styrke og kondisjon. Spiser sunt seks av syv dager, men gjør jeg ikke det og slakker ned på trening, så stopper systemet opp.

Kroppen er veldig glad i rutiner og faste matvaner, ihvertfall hos meg :) Må på nummer to samme tid hver dag etter at frokosten er inntatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt rett. Om du må tisse flere ganger etter treninga, så har det mer med at kroppen ikke klarer å holde godt nok på vannet (du har for lite salt i kroppen).

Kanskje det ja.

Men jeg drikker gjerne 3 drikkeflasker vann (trener 2 timer) og 1 proteinshake etterpå, så er ikke rart at det må ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et litt relatert spørsmål... Jeg går nemlig VELDIG sjeldent på do (nr 2). Har begynt å legge merke til det i det siste, jeg går gjerne bare på do 1 gang i uken.. Har jeg forstoppelse? Føler ofte litt at magen fortsatt er "full", men jeg klarer ikke presse noe ut. Er det noen tabletter eller noe jeg bør ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marregutt

Jeg har et litt relatert spørsmål... Jeg går nemlig VELDIG sjeldent på do (nr 2). Har begynt å legge merke til det i det siste, jeg går gjerne bare på do 1 gang i uken.. Har jeg forstoppelse? Føler ofte litt at magen fortsatt er "full", men jeg klarer ikke presse noe ut. Er det noen tabletter eller noe jeg bør ta?

Det er fordi jenter aldri bæsjer. Det vet da alle menn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem at du må 3-4 ganger om dagen da?

Fordøyelsen min lever sitt eget liv, og i perioder er jeg på do 3-4 ganger dagen selv, mens andre ganger får jeg kramper i magen og sliter med å komme meg på do mer enn hver andre dag. Dette er uavhengig av hvor mye jeg trener og hva jeg spiser.

Men jeg liker å få tømt meg ofte jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem at du må 3-4 ganger om dagen da?

Fordøyelsen min lever sitt eget liv, og i perioder er jeg på do 3-4 ganger dagen selv, mens andre ganger får jeg kramper i magen og sliter med å komme meg på do mer enn hver andre dag. Dette er uavhengig av hvor mye jeg trener og hva jeg spiser.

Men jeg liker å få tømt meg ofte jeg :D

Nå er ikke jeg TS men jeg syns det er utrolig irriterende de periodene jeg har mått på do så ofte. Jeg går ikke på do andre steder enn hjemme så da blir man ganske fast i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har et litt relatert spørsmål... Jeg går nemlig VELDIG sjeldent på do (nr 2). Har begynt å legge merke til det i det siste, jeg går gjerne bare på do 1 gang i uken.. Har jeg forstoppelse? Føler ofte litt at magen fortsatt er "full", men jeg klarer ikke presse noe ut. Er det noen tabletter eller noe jeg bør ta?

Vil si at det kanskje er litt lite ja. Hvordan er kostholdet ditt? Som jeg skrev tidligere, så blir det full stopp i mitt system hvis jeg spiser mye usunt og uregelmessig.

I hverdagene hvor jeg spiser sunt og godt, så er kroppen blird og fornøyd, mens i ferier hvor jeg spiser annen mat og til uregelmessige tider, så stopper det litt opp i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg TS men jeg syns det er utrolig irriterende de periodene jeg har mått på do så ofte. Jeg går ikke på do andre steder enn hjemme så da blir man ganske fast i hjemmet.

La meg spørre deg:

- Tar du på dørhåndtak rundt omkring der du ferdes?

- Skriver du på pc-er her og der, f. eks. på bibliotek, jobb, skole etc.?

- Holder du i håndtak på buss eller trikk (hvis du bruker buss eller trikk)?

- Bruker du fjernkontroll til TV og DVD-spiller?

osv.

Alle disse stedene har normalt mange titalls, gjerne flere hundre ganger flere og farligere bakterier enn et toalettsete f. eks. på en skole, der sistnevnte blir vasket hver dag av rengjøringspersonell. Ja, selv om det er ganske mange folk som bruker et slikt toalett så blir det vasket hver dag, det er det ikke mange tastatur, dørhåndtak, fjerkontroller etc. som blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg spørre deg:

- Tar du på dørhåndtak rundt omkring der du ferdes?

- Skriver du på pc-er her og der, f. eks. på bibliotek, jobb, skole etc.?

- Holder du i håndtak på buss eller trikk (hvis du bruker buss eller trikk)?

- Bruker du fjernkontroll til TV og DVD-spiller?

osv.

Alle disse stedene har normalt mange titalls, gjerne flere hundre ganger flere og farligere bakterier enn et toalettsete f. eks. på en skole, der sistnevnte blir vasket hver dag av rengjøringspersonell. Ja, selv om det er ganske mange folk som bruker et slikt toalett så blir det vasket hver dag, det er det ikke mange tastatur, dørhåndtak, fjerkontroller etc. som blir.

Det har da ingenting med bakterier å gjøre. For meg er det å gå på do privat, noe jeg gjør hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ingenting med bakterier å gjøre. For meg er det å gå på do privat, noe jeg gjør hjemme.

Kunne ikke vært mer enig. Liker absolutt ikke å gjøre mitt fornødne på offentlig toalett, og det går som regel ikke uansett. De aller fleste liker å ha det litt mer privat, og det ser man jo helt fra man er små barn.

De går jo ofte og gjemmer seg litt bort når de skal gjøre i bleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...