Gjest annemor30 Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Kronprinsparet søker om mere midler Kronprinsparet søker om mer penger til å øke staben til bla barnepass. Ved overnatting med barna trenger de 3 barnepedagoger etter arbeismiljøloven.. Denne loven gjelder vel for skoleverket generelt skulle en tro.. Det er ikke en barnepedagog til hvert barn i skolen, ei heller i barnehagene... Knapt nok en på huset. 1
Pria Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Åh jeg visste at denne diskusjonen ville komme når jeg så artikkelen i dag tidlig. Alle disse hat-diskusjonene mot kronprinsparet er så pinlige, dere tror alle pengene de får går til Mette Marits kjoler. 3
Gjest annemor30 Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Ikke kjoler nei... Men mine barn trenger også fagfolk i skolen.. 12
Grønt blad Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Jeg forstod det slik at de trengte tre pedagoger for å dekke et helt døgn - altså 8 timer pr. pedagog. Jeg synes ikke det er urimelig selv om barna sikkert hadde klart seg bra med ufaglærte/ikke-pedagoger også. 2
Pria Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Ikke kjoler nei... Men mine barn trenger også fagfolk i skolen.. Å kom igjen- vis meg en eneste Kg-diskusjon om kronprinsparet som ikke ender opp i en diskusjon om MMs kjoler & vesker. 1
Gjest hmrk Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Så beskjedne de er, jeg selv vil ha flere penger til å leve for generelt! Mer penger til ALT! Simpelthen! 5
Grønt blad Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Ikke kjoler nei... Men mine barn trenger også fagfolk i skolen.. Jeg tror ikke en økning på 1,3 mill til kronprinsparet har noe å si for om dine barn får fagfolk i skolen. Kronsprinsparets barn går også i den offentlige skolen med den lærertettheten som andre barn og foreldre møter der. Jeg er fullstendig enig med deg i at det er for store klasser i skolen og ikke stor nok lærertetthet, samt for mange ukvalifiserte vikarer, men dette blir en annen diskusjon. 2
Pria Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Saken er jo helt grei, MM s mor er 74 år og hun vil ikke leve evig. Barna deres er ennå små og vil trenger pass i mange år fremover. Og uansett hvot folkelige de er er de ikke den va,nlige mannen i gata og barna deres er mer utsatt for kidnapping enn andre barn nettopp fordi de er kongelige. Siikkert tungt å svelge for alle MM hatere her inne men sånn er det. 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Mette Marit finnes ikke representativ for verken Norge eller skandinavia. Hun bruker en halv million på religiøse tullesmykker og en halv million til på italiensk design? I tillegg oppfører hun seg på ingen måte som en rollemodell Kongefamilien bør enten oppføre seg som representanter for Norge eller pelle seg ut av landet! 6
Grønt blad Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Saken er jo helt grei, MM s mor er 74 år og hun vil ikke leve evig. Barna deres er ennå små og vil trenger pass i mange år fremover. Og uansett hvot folkelige de er er de ikke den va,nlige mannen i gata og barna deres er mer utsatt for kidnapping enn andre barn nettopp fordi de er kongelige. Siikkert tungt å svelge for alle MM hatere her inne men sånn er det. Jeg er så enig!
Capricorn Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 Skjønte ikke helt det der. Må barna ha tre pedagoger også når de sover??? Holder det ikke med en vanlig barnevakt? På dagen leker de vel og de trenger vel ikke pedagog til det Når de kan bruke moren til MM så burde de vel også kunne bruke en vanlig person som er glad i barn. Fikk ikke med meg hva de får til barnevakt fra før. 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #12 Skrevet 19. januar 2012 Jeg skjonner hvorfor de trenger mer penger. Samtidig syns jeg de far nok fra for. Det hadde ikke skadet a spare inn pa andre poster i budsjettet deres. 1
Gjest Anne Skrevet 19. januar 2012 #13 Skrevet 19. januar 2012 Hjelpe meg, nå får de gi seg. La dem betale barnevakt av apanasjen slik vi andre må bruke vår lønn. Jeg kan ikke gå til min arbeidsgiver og si at jeg må ha mer lønn fordi ungene må ha barnepass når jeg reiser i jobbsammenheng, det er det selvsagt ingen andre som kan heller. La dem lære å klare seg med hva de har. 7
Sophie-Ann Skrevet 19. januar 2012 #14 Skrevet 19. januar 2012 Med tanke på at de får 8 mill i apanasje, burde det holde til at nabojenten kan sitte barnevakt, det er jo ingen av våre barn som har en pedagog tilgjengelig 24 timer i døgnet, så hvorfor i all verden skal de ha det?? 7
Måndagsbarn Skrevet 19. januar 2012 #15 Skrevet 19. januar 2012 Mette Marit finnes ikke representativ for verken Norge eller skandinavia. Hun bruker en halv million på religiøse tullesmykker og en halv million til på italiensk design? I tillegg oppfører hun seg på ingen måte som en rollemodell Kongefamilien bør enten oppføre seg som representanter for Norge eller pelle seg ut av landet! På hvilken måte oppfører hun seg ikke som en rollemodell? Hvilke handlinger/uttalelser legger du til grunn for dette? Jeg lurer fordi jeg ikke kan peke på en spesifikk handling/uttalelse hun har gjort som går i retning av at hun skulle være en dårlig rollemodell. Slik jeg har sett det har hun, på tross av at "halve landet" mislikte henne da hun kom inn i kongehuset, taklet alt som er lagt på henne, ser ut til å få seg gode venner i alle lag (både "vanlige" nordmenn, kjente, artister, kongelige fra andre land osv.) - om dette ikke er grei norgesreklame vet jeg ikke helt hva du egentlig forventer? Med f.eks en president ville utgiftene vært like høye, om ikke mer, og alt han/hun foretok seg ville være del av et politisk spill om popularitet og egen vinning. Mette Marit vinner da ikke noe valg ved å løpe rundt i fine kjoler, og det synes egentlig jeg er helt greit 2
Gjest Anne Skrevet 19. januar 2012 #16 Skrevet 19. januar 2012 På hvilken måte oppfører hun seg ikke som en rollemodell? Hvilke handlinger/uttalelser legger du til grunn for dette? Jeg lurer fordi jeg ikke kan peke på en spesifikk handling/uttalelse hun har gjort som går i retning av at hun skulle være en dårlig rollemodell. Slik jeg har sett det har hun, på tross av at "halve landet" mislikte henne da hun kom inn i kongehuset, taklet alt som er lagt på henne, ser ut til å få seg gode venner i alle lag (både "vanlige" nordmenn, kjente, artister, kongelige fra andre land osv.) - om dette ikke er grei norgesreklame vet jeg ikke helt hva du egentlig forventer? Med f.eks en president ville utgiftene vært like høye, om ikke mer, og alt han/hun foretok seg ville være del av et politisk spill om popularitet og egen vinning. Mette Marit vinner da ikke noe valg ved å løpe rundt i fine kjoler, og det synes egentlig jeg er helt greit Da kan du gjerne forklare oss uvitende om HVA hun har prestert som er så bra? Og vis samtidig regnestykket som viser at sammenlignbare land som Island og Finland bruker mer på sine presidenter enn vi gjør med hele kongehuset ... jeg er lei av å få slengt slike kommentarer i hver eneste diskusjon - har nemlig til gode å se dette dokumentert. 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #17 Skrevet 19. januar 2012 1,3 million mer, syns det er et fillebeløp som man ikke trenger å krangle om. Jeg bryr meg ikke om pengene, men kongehuset som så. Avskaff monarkiet!
Måndagsbarn Skrevet 19. januar 2012 #18 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Da kan du gjerne forklare oss uvitende om HVA hun har prestert som er så bra? Og vis samtidig regnestykket som viser at sammenlignbare land som Island og Finland bruker mer på sine presidenter enn vi gjør med hele kongehuset ... jeg er lei av å få slengt slike kommentarer i hver eneste diskusjon - har nemlig til gode å se dette dokumentert. Og hvilke tall har du på at det IKKE er slik? Det blir jo samme dealen det, da. Hovedpoenget mitt her er at kronprinsparet i det minste ikke løper rundt i verden for å promotere seg SELV og sitt parti da de ikke engang har stemmerett, men for å promotere Norge og gi et godt inntrykk av oss. En president har en ekstra agenda, det kan man neppe feie under teppet. Forøvrig finner jeg ingen tall på hva Island bruker på presidenten sin årlig, men regjeringen er tildelt 4,5 milliarder dollar i statsbudsjettet. Men det går sikkert an å ringe å høre Det Mette Marit gjør som jeg mener er bra, er at hun har all sin ledige tid til å representere landet og jobbe med humanistiske saker, noe en president aldri ville kunne gjøre. Mette Marit og kronprinsen har jo et ungdomsfond for vanskeligstilte barn og unge i vårt EGET land - mens alle politikerne våre sender flere milliarder ut av landet hvert år. I tillegg er de med å støtte de sakene norge har satt igang utenfor norges grenser, f.eks ungdomsprosjekter i Ungarn. Hver gang MM intervjues om hjertesakene sine, legger hun fram at hun er svært opptatt av at barn og ungdom skal føle og kjenne at de strekker til, at livet kan "ordne seg" for alle (hun har jo tross alt vært alenemor selv-) og at man skal satse på utdanning. Er dette dårlige verdier og verdiløse meninger fra en dame som godt KUNNE -bare- festet rundt og brukt penger skjødesløst? Endret 19. januar 2012 av frøkenfryd 1
Grønt blad Skrevet 19. januar 2012 #19 Skrevet 19. januar 2012 Da kan du gjerne forklare oss uvitende om HVA hun har prestert som er så bra? Og vis samtidig regnestykket som viser at sammenlignbare land som Island og Finland bruker mer på sine presidenter enn vi gjør med hele kongehuset ... jeg er lei av å få slengt slike kommentarer i hver eneste diskusjon - har nemlig til gode å se dette dokumentert. Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg mener å sammenligne med lille Island blir litt feil. Island har rundt 310 000 innbyggere, langt mindre landareal og langt større økonomi. Finland er vel bedre å sammenligne med, selv om det heller ikke optimalt.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #20 Skrevet 19. januar 2012 Er dette dårlige verdier og verdiløse meninger fra en dame som godt KUNNE -bare- festet rundt og brukt penger skjødesløst? Gud så naiv du er. Hun kunne IKKE feste rundt og brukt penger skjødesløst da hun står under nøye observasjon til enhver tid. Begynner hun å oppføre seg som festdronning ville det være den eneste dronningtitelen hun noen gang får, for da blir kongehuset avskaffet, og det ganske fort. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå