Gå til innhold

Iskalde hender på natta.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå er jeg litt småfrustrert her. Ikke så stort problem, men aktuelt når jeg nå er midt opp i det.

Det har seg slik at jentungen på 4 mnd, ligger på rommet vårt. Vinduet står så vidt oppe slik at vi får luft på rommet. Pga. dette er det ganske kaldt og behagelig der inne.

Jeg legger henne ned på kvelden og putter hendene godt under dyna og går ned.

Når jeg kommer opp senere ligger hun med hendene oppå dyna og de er iskalde. Når jeg prøver å dytte hendene under dyna igjen, går det noen sekunder så er hendene oppe igjen... :wink:

Så ligger jeg og passer på til hun har sovnet, slik at jeg kan lure under hendene.

Jeg har prøvd med vanter, men de suger hun på, slik at de blir våte og kalde.

Jeg kan jo ikke akkurat tape fast hendene under dyna heller da. Og hun hater å få dyna trekt langt opp under ørene.

Noen som har gode råd mot iskalde små fingre her??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd votter/vanter i ubehandlet ull? Ull holder jo på varmen selv om den blir våt, så jeg tror jeg hadde prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet med Lillepia mi da hun var baby. I en periode brukte hun votter om natta, og det fungerte helt fint. Etterhvert blir de jo større og holder bedre på varmen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har akkurat samme problemet med mi lille pie på 4 mnd. Jeg har vinduet igjen, men hun blir kald for det.. på helsestasjonen sa de at det ikke var så farlig siden veldig lite av kroppsvarmen forsvinner ut igjennom hendene. Jeg dytter de under dyna så fort jeg ser at de ligger over.. så det er vel det beste rådet jeg kan gi!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å uro deg.

Vi hadde også samme problemet.

Snakket med helsestasjonen, og de fortalte at det ikke var farlig - akkurat som forklart i innlegget over.

Det er værre nå - hun er blitt stor jente og sparker av seg dynen...

Så nå ligger hun i fleece dress!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for svar.

De andre to fikk jeg på Januar og mars så da gikk det mot varmere tid, men nå går jeg jeg mere mot kulde.

Tar på henne votter når hun har sovnet, så hun ikke syger på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...