AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #41 Skrevet 18. januar 2012 Det er akkurat det jeg tenker på, først kommer drikkepress, så kommer press om det andre. Jeg har jo ingen peiling om de kommer til å drikke, men allerede når man er ute og spiser kommer presset om drikking fra kelnere osv. Gratis drikke. Min erfaring var at det var de sportsglad jentene som aldri drakk hjemme som dro først til syden og drakk seg drita, da de ikke var vant til dette hjemme og virkelig ville skeie ut på ferie. Da er faren stor for at hun ikke vet hvor mye hun tåler, ikke vet hvordan du kan oppføre seg osv. En drink blir til mange i syden, man trenger ikke gå inn for at man skal bli drita for å bli det ganske fort når man ikke er vant til å drikke. Jeg må vel legge til at datteren min har vært på fest da hun begynte i 1.klasse i høst, og hun har kommet drita hjem 2 ganger. Begge gangene drakk hun sprit, og hun skjønner selv hvor farlig det er. Jeg vet hun drikker litt rusbrus på fester, men hun har virkelig fått seg en lærepenge etter spriten hun drakk! Så da hun vet hvor ille det gikk med spriten, og hun vet om farene(vi har pratet mye om det)så går jeg ut ifra at hun er fornuftig og ikke drikker der nede. Hun sier selv at hun aldri skal drikke sprit, iallfall ikke før hun blir 20, fordi hun ble skremt at opplevelsen. Hun sier også at venninne hennes ikke drikker fordi hun ikke liker det, men det kan nok tenkes at hun har smakt.
altflyter Skrevet 19. januar 2012 #42 Skrevet 19. januar 2012 Jeg ville aldri i verden tillatt det til en 16 åring. Velger å kalle det galskap
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #43 Skrevet 19. januar 2012 Jeg må vel legge til at datteren min har vært på fest da hun begynte i 1.klasse i høst, og hun har kommet drita hjem 2 ganger. Begge gangene drakk hun sprit, og hun skjønner selv hvor farlig det er. Jeg vet hun drikker litt rusbrus på fester, men hun har virkelig fått seg en lærepenge etter spriten hun drakk! Så da hun vet hvor ille det gikk med spriten, og hun vet om farene(vi har pratet mye om det)så går jeg ut ifra at hun er fornuftig og ikke drikker der nede. Hun sier selv at hun aldri skal drikke sprit, iallfall ikke før hun blir 20, fordi hun ble skremt at opplevelsen. Hun sier også at venninne hennes ikke drikker fordi hun ikke liker det, men det kan nok tenkes at hun har smakt. Seriøst! Hvor blåøyd ER du egentlig? Det der sa jeg også da jeg var 16, og TRO MEG det er standardsvaret til alle på den alderen når foreldrene er bekymret. Ikke vær dum. 1
Grønt blad Skrevet 19. januar 2012 #44 Skrevet 19. januar 2012 Med det du har skrevet hittil. Lar du datteren din dra til Grand Canaria er du i beste fall naiv, og jeg mener det er fullstendig uansvarlig. Som voksen og foresatte har du et visst ansvar for å styre hva hun skal få lov til og mulighet til å gjøre. Lar du henne dra til Grand Canaria kommer hun til å drikke mye, og hun kommer til å drikke sprit i form av drinker. Hva tror du egentlig? Skjerpings! Du er hennes mor, ta ansvar som det også! 1
skruf Skrevet 19. januar 2012 #45 Skrevet 19. januar 2012 Jeg hadde ALDRI latt min 16 år gamle jente dratt alene på venninetur til Gran Canaria uten at en voksen person har vært med! Mye kan skje på en slik tur, og sjansen er stor for at fire 16-åringer kommer til å sjekke ut nattelivet. Om så de tar seg bare noen rusbrus så er det ingen sak for drevne menn å putte noe i rusbrusen. Har de overhodet en voksen person som er der samtidig som kan ta seg av de hvis noe skulle oppstå? Tenker ikke bare på alkohol, sex, voldtekt, men og sykdom, skade osv.... ville vært grusomt hvis noe skulle ha skjedd og jeg har vært en lang flytur unna i et annet land. 16åringer føler seg gjerne veldig voksne og ansvarlige, men de har lite livserfaring selv hvor verdensvante de føler seg. Tror jeg hadde vurdert å tatt ut ei ferieuke og reist sammens med de, og heller tatt inn på et hotell rett ved denne leiligheta.
Sophie-Ann Skrevet 19. januar 2012 #46 Skrevet 19. januar 2012 Jeg hadde ALDRI sendt min 16-årige datter til syden alene. Hun kan dra når hun fyller 18.
Kladd Skrevet 19. januar 2012 #47 Skrevet 19. januar 2012 De jeg kjenner som har gått vgs på Gran Canaria forteller at det kun dreide seg om festing og drikking. Men som noen sier, det spørs litt hvor det er. Jeg var på GC med en gjeng for noen år siden, og da ble en voksen mann (kanskje rundt 24-25 år) i reisefølget dopet ned ved at noen puttet noe i drikken hans, banket opp og frastjålet alt. Mener at dette var i Puerto Rico. Nå er jo alle 16-åringer forskjellig, men jeg vet at om JEG hadde fått reist da jeg var 16, så hadde jeg nok drukket. Mye. Heldigvis dro jeg ikke til syden før jeg var 18 og voksen nok til å passe på meg selv og ta gode valg. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå