Gå til innhold

Trening og kosthold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare ha deres mening om hvordan min plan ser ut :)

Målet mitt er å stramme opp, samt gå ned et par kg. Er 175 høy og veier 68 kg.

Jeg spiser veldig sunt, har kuttet ut alt av søtsaker, brus osv., det har ikke vært noe problem grunnet jeg ikke er så glad i det uansett. Unner meg litt mørk sjokolade på lørdagskvelden. Måltider for dagen kan se slik ut:

Frokost: Havregrøt med kanel og eple/bær

mellomåltid: frukt eller nøtter

Lunsj: salat med pasta og kylling/tunfisk/ egg og reker/skinke

mellommåltid: skyr eller nøtter eller rukt

Middag: Da går det i kyllingfile eller laksefilet med grønt til, ris/poteter, og kesam som dressing/saus.

Trening:

Mandag: Spinning, 1 t

Tirsdag: Pilates, 1 t

Onsdag: Spinning, 55 min

Torsdag: Styrketime, 1 t

Fredag: Spinning, 1 t

Lørdag: Tar meg enten treningsfri eller pilates

Søndag: Treningsfri eller en kondisjonsøkt.

Skulle gjerne ha jogget, men grunnet en skade i ankelen så får jeg vondt av å jogge.

Passer på at jeg ligger rundt 1500 kcal hver dag, er det noenlunde greit?

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dette ser veldig fint ut, jeg. Tror du med fordel kunne trent litt mer styrke, men det er det eneste jeg legger merke til på treningsprogrammet ditt.

Kostholdet ser også fint ut, men lurte på om det er 1500 kalorier i matinntak, eller er det 1500 etter trening? For om det kun er 1500 inn, så blir det kanskje litt lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Tror jeg da bytter ut en spinningøkt med styrke :)

Spiser totalt rundt 1500 kalorier ila en dag, å telle kalorier er helt nytt for meg, så jeg startet kanskje litt forsiktig. Hva er det man bør ligge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000-2500 alt etter aktivitetsnivå

Er ikek det litt vel mye? :P

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mye regnestykker på dette men en hovedregel er 2000-2500.

Som nevnt er dette avhengig av aktivitetsnivå, men også vekt, mann eller kvinne etc.

Jeg har i meg 3200-3500 om dagen, da jeg er i mye aktivitet, både på trening og i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikek det litt vel mye? :P

TS

Du kan f.eks. bruke diett.no. Der kan du lage profil, legge inn opplysninger om deg selv og eget aktivitetsnivå, logge mat og trening og evt legge inn ønsket vektnedgang.

2000-2500 er de vanlige gjennomsnittlige anbefalinger. Når du trener en time forbrenner man alt fra 400-700 kalorier (ca), avhengig av intensitet. Det vil si at med det kostholdet du har satt opp vil ende på ca 1000 kalorier etter trening, noe som er for lite i forhold til hvileforbrenningen (som er ganske individuell).

Litt dårlig forklaring av meg, men konklusjonen er, du kan godt legge til ca 500 kalorier ekstra. I alle fall de dagene du trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer styrke, mindre spinning (eller en styrkeøkt før/etter spinning) og mer mat de dagene du trener:) Ville ligger på 2000 kcal de dagene med hard trening, 1500 ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...