Gå til innhold

Dukandietten


PrincessConsuela

Anbefalte innlegg

Har i dag begynt på fase 2 av dietten, og det går ganske bra! Har gått ned 2kg i løpet av de 4 dagen jeg var i fase 1 :biggrin:

Jeg har litt problemer med oppskriftene, og jeg klarer bare ikke å spise cottage cheese til frokost. Har du en oppskrift for Attack eller Cruise? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har i dag begynt på fase 2 av dietten, og det går ganske bra! Har gått ned 2kg i løpet av de 4 dagen jeg var i fase 1 :biggrin:

Jeg har litt problemer med oppskriftene, og jeg klarer bare ikke å spise cottage cheese til frokost. Har du en oppskrift for Attack eller Cruise? :)

Hva er dukadietten? Aldri hørt om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dukadietten? Aldri hørt om ;)

Dukandietten er følgende:

- Ingen fett

- Mye proteiner

- Ingen karbohydrater

- Melkeprodukter er lov

Den minner litt om Atkins og lavkarbo i grunn , men er kanskje litt mer produktiv ettersom du kan velge å få coaching:) Jeg vet du kan kjøpe boka på Amazon, men jeg har da betalt for å få et skreddersydd program som gir meg daglige oppskrifter på hva jeg kan spise ettersom hvilken fase jeg er i og hvilket treningsopplegg jeg kan følge. Når du blir "coached" blir du stilt rundt 80 spørsmål om helsen din (vekthistorie, familiesykdommer etc) og du blir spurt hva du ønsker å veie. Etter denne spørsmålsrunden vil du få vite hva din "ideale" kroppsvekt er, og det er dette som er utgangspunktet for programmet ditt.

Det er 4 faser: Attack, Cruise, Consolidation og Stabilization.

I Attack spiser du kun proteiner, enten fra kjøtt eller melkeprodukter. Denne fasen varer bare noen dager og som navnet tilsier kommer du til å miste kilo ganske fort.

I Cruise begynner du å introdusere grønnsaker (dog ikke alle typer). Hos meg er denne fasen litt over en måned lang, og når du nærmer deg slutten skal du ha gått ned til din "ideale" vekt.

I Consolidation kan du spise alt hva du har kunnet spiste i de to foregående fasene, men du kan også legge til frukt, litt brød, litt ost og "starchy foods". Denne fasen er ment for å få den nye vekten din til ikke å risikere og stagnere, derfor skal du være i denne fasen 10dager per kilo du har tatt av.

Stabilization er fasen som skal være din livstilsendring, så her kan du spise hva du vil. Men om du vil holde kiloene borte så bruker du det du har lært fra dietten :)

Legger med en link!

http://www.dukandiet.co.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inget fett og ingen karbohydrater? Er vel plent umulig å spise noe da.

Hehe samme tenkte jeg da jeg begynte! Yoghurt, cottage cheese, kesam, magert kjøtt, fisk, skalldyr og egg, men melkeproduktene må ikke inneholde sukker (søtningsmiddel og smakstilsetting er lov) eller fruktbiter og må ikke være mer enn 2% fett. Jeg var kun i Attack fasen i 4 dager, og det gikk ganske fort. Ikke gikk jeg sulten og ikke fikk jeg søtsug (er ellers SVÆRT glad i snop hihi) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh princess, alt du nevner inneholder jo fett, denne dietten er helt idiotisk, på lik linje med grapefruitdietten, rikshospitalskuren osv. Jeg vet ikke hvem som er dummest, de som velger å gå på nevnt kur, eller som finner på den? De lærde strides. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart har det fett i seg, men det er forskjell på fett som er bra for deg og fett som ikke er så bra for deg, og ved å spise disse produktene i 0-2% fett versjon holder du deg unna det dårlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart har det fett i seg, men det er forskjell på fett som er bra for deg og fett som ikke er så bra for deg, og ved å spise disse produktene i 0-2% fett versjon holder du deg unna det dårlige :)

Jeg er enig i at det er forskjell på fettyper, men alt fett inneholder like mange kalorier per gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart har det fett i seg, men det er forskjell på fett som er bra for deg og fett som ikke er så bra for deg, og ved å spise disse produktene i 0-2% fett versjon holder du deg unna det dårlige :)

*facepalm*. Dietten sier IKKE noe fett, og nå kommer du unnskyldning med at det kun gjelder lite fett og bra fett (definer bra fett, da hverken mettet eller umettet er farlig, i normale mengder). Og når dietten sier ikke noe fett så har det ikke noe å si om det bare er ca 2%, fett er fett. Så dietten godtar ikke de tingene du nevner, da har du ikke fulgt den slavisk.

Det er uansett en helt idiotisk diett, og kun idioter følger den, sorry. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, nå er jeg kun nybegynner, har gått på den en uke så sorry for eventuelle misforståelser. Men som jeg sa, ta en titt på nettsiden, så skjønner dere hva jeg mener.

Et kosthold uten noen som helst fett er ikke bra heller, er det vel AB? Greia er at du skal passe på hvilke fettyper du spiser og at du ikke får for mye av det.

Den som ler sist ler best-skal oppdatere om hvordan jeg ligger an i slutten av Februar så får du se ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe samme tenkte jeg da jeg begynte! Yoghurt, cottage cheese, kesam, magert kjøtt, fisk, skalldyr og egg, men melkeproduktene må ikke inneholde sukker (søtningsmiddel og smakstilsetting er lov) eller fruktbiter og må ikke være mer enn 2% fett. Jeg var kun i Attack fasen i 4 dager, og det gikk ganske fort. Ikke gikk jeg sulten og ikke fikk jeg søtsug (er ellers SVÆRT glad i snop hihi) :fnise:

Spiser du plommen også i egget? Den inneholder jo masse umettet fett.. Siden du sier fett er no-no.

Synes forøverig det høres ut som en idiotisk diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise opptil 3 plommer i uken om du er bekymret for kolesterolet, men ellers er 1 plomme om dagen lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...