Gå til innhold

Sjekke at alle bremselys fungerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere får ikke alltid bruke sensor. Hva gjør dere den dagen du er alene på et sted uten vinduer? Eller skal kjøre henger og dere er pålagt å sjekke alle lys?

Jeg er trafikklærer så vet at v.trekant kan og bør brukes som et hjelpemiddel

Har hatt oppkjøring tre ganger, i kl B, C og CE

Bpde kjørelærere, sensorer og de som har drevet teorikursene sier at det er helt greit å spørre sensor om å tråkke på bremsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er kjørelærerene deres idioter. Du skal be sensor/lærer tråkke på bremsen mens dere står bak å ser. Det er dere som skal lære hvor/hvordan br.lys ser ut.....

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det der før..!? Synd jeg gikk glipp av muligheten til å lære hvordan et bremselys ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kunne ikke motstå fristelsen til å svare dere som kaller andre idioter. Jeg fikk nemlig dette spørsmålet på oppkjøringen, og svarte at jeg ville be noen andre tråkke på bremsepedalen mens jeg gikk ut og sjekket. I dette tilfelle sensor. - og jeg fikk feil på det ! Det korrekte svaret er nemlig; SETT VARSELTREKANT I KLEM MELLOM SETE OG BREMSEPEDAL FØR DU GÅR BAK BILEN OG SJEKKER OM BREMSELYSENE VIRKER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte kjørelæreren min nå jeg, for sikkerhets skyld. Og ja, det er det riktige å gjøre. Du kan si at dersom du er sammen med noen kan de trå på bremsen og du sjekke, og du kan rygge inntil et vindu og sjekke. Men du skal vise at du kan kontrollere dette om du står helt alene uten noe/noen rundt deg.

Anonym poster: a6ae82498a18856647efaf7c006ce5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hva jeg gjorde på B (er noen år siden) men på BE fikk jeg beskjed av kjørelæreren at man skulle sette varseltrekanten i klem mellom brems og setet, og det var riktig ifl sensor også (besto nå i alle fall uten feil) :)

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke motstå fristelsen til å svare dere som kaller andre idioter. Jeg fikk nemlig dette spørsmålet på oppkjøringen, og svarte at jeg ville be noen andre tråkke på bremsepedalen mens jeg gikk ut og sjekket. I dette tilfelle sensor. - og jeg fikk feil på det ! Det korrekte svaret er nemlig; SETT VARSELTREKANT I KLEM MELLOM SETE OG BREMSEPEDAL FØR DU GÅR BAK BILEN OG SJEKKER OM BREMSELYSENE VIRKER.

KAN IKKE MOTSTÅ FRISTELSEN FOR Å KALLE DEG EN IDIOT, FIKK OGSÅ DETTE SPØRSMÅLET PÅ MIN OPPKJØRING OG FIKK SENSOR TIL Å GÅ UT AV BILEN FOR Å SE AT LYSENE FUNKET.

BESTOD UTEN FEIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...