Gå til innhold

Sjekke at alle bremselys fungerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et av spørsmålene en kan få på oppkjøring, er at man skal "sjekke at alle bremselysene fungerer", men jeg tenker, hvordan gjør man det? Stiller man seg inn mot en vegg, legger man en stein på bremsen, HVA gjør man!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Still bilen opp med bakenden mot et butikkvindu eller lignende, og se i speilet mens du trykker på bremsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke vær så nervøs at du rygger på vinduet eller veggen, ei venninne av meg skulle bremse hardt, men endte opp med å trykke ned gassen, og før sensor rakk å reagere, stod bilen med bakenden i murveggen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men finnes det bremselys FRAMME? Slik at jeg må måde rygge inn mot en vegg OG kjøre rett inn mot den etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men finnes det bremselys FRAMME? Slik at jeg må måde rygge inn mot en vegg OG kjøre rett inn mot den etterpå?

Nei, bremselys er kun bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men finnes det bremselys FRAMME? Slik at jeg må måde rygge inn mot en vegg OG kjøre rett inn mot den etterpå?

Kanskje vi skal sette oss litt mer inn i det tekniske apektet ved en bil før vi kjører opp...?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod jeg, så betyr ingenting. Grunnen til at jeg spurte om det var framme også, var at det stod noe slikt da jeg søkte rundt på nettet etter kontrollspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokk opp bagasjeluken så ser du det der,,r du bremser eller skyv sete helt frem og sett varseltrekanten i klemme mellom brems og sete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sensor ser temmelig rart på elever som begynner å legge steiner på bremsa eller stappe varseltrekanten ned mellom sete og bremsepedal. Altså, hva faen?

På en oppkjøring spør man pent om sensor kan stå bak bilen og se at de tre lysene lyser som de skal mens man selv tråkker på bremsepedalen. Eller, man forklarer at man ville bedt sensor om å se på lyktene mens man selv tråkket på pedalen, for de spørsmålskortene skal man ikke bruke allverdens med tid på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sensor ser temmelig rart på elever som begynner å legge steiner på bremsa eller stappe varseltrekanten ned mellom sete og bremsepedal. Altså, hva faen?

På en oppkjøring spør man pent om sensor kan stå bak bilen og se at de tre lysene lyser som de skal mens man selv tråkker på bremsepedalen. Eller, man forklarer at man ville bedt sensor om å se på lyktene mens man selv tråkket på pedalen, for de spørsmålskortene skal man ikke bruke allverdens med tid på.

Nei, vet du hva. Dette har jeg faktisk vært borti, og det var kjørelærer som tipset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva. Dette har jeg faktisk vært borti, og det var kjørelærer som tipset.

Vel, jeg ble tipset om at det er dumt å begynne å styre med vanskelige løsninger når man har en svært enkel en rett foran nesa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ble tipset om at det er dumt å begynne å styre med vanskelige løsninger når man har en svært enkel en rett foran nesa.

Ditto, det enkleste er å spørre sensor om å se/bremse, så da virker det bare teit å velge andre løsninger. Å be om hjelp er også sånn man gjør det i det virkelige liv, etter å ha fått lappen. Alle gangene jeg har oppdaget at bremselysa har gått er det fordi en eller annen har fortalt meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg ble tipset om at det er dumt å begynne å styre med vanskelige løsninger når man har en svært enkel en rett foran nesa.

Greit nok det. Men det funker kun hvis man har med seg noen i bilen. Ved å sette varseltrekanten mellom setet og bremsen viser du sensor at du kan løse problemet også om du skulle være alene i bilen.

Endret av Twiddlebug
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ikke alltid bruke sensor. Hva gjør dere den dagen du er alene på et sted uten vinduer? Eller skal kjøre henger og dere er pålagt å sjekke alle lys?

Jeg er trafikklærer så vet at v.trekant kan og bør brukes som et hjelpemiddel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ikke alltid bruke sensor. Hva gjør dere den dagen du er alene på et sted uten vinduer? Eller skal kjøre henger og dere er pålagt å sjekke alle lys?

Jeg er trafikklærer så vet at v.trekant kan og bør brukes som et hjelpemiddel

Da bruker man selvsagt et slikt hjelpemiddel. Men når man er to personer, så bruker man den raskeste, mest praktiske løsningen. Så kan man heller si at "hvis jeg hadde vært alene, så hadde jeg gjort sånn eller sånn".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da bruker man selvsagt et slikt hjelpemiddel. Men når man er to personer, så bruker man den raskeste, mest praktiske løsningen. Så kan man heller si at "hvis jeg hadde vært alene, så hadde jeg gjort sånn eller sånn".

Jeg har akkurat tatt lappen selv, og fikk beskjed av kjørelæreren min om at problemet måtte løses uten hjelp og uten noen vegg/vindu å se på. Poenget er å vise at du klarer dette uten hjelp. Og da er løsningen å sette noe i spenn mellom setet og pedalen. Varseltrekanten er et godt tips, siden den uansett skal finnes i bilen og har passe størrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

kjørelæreren min sa at jeg ikke kunne spørre sensor om å trykke inn bremsen eller gå bak og se, men at jeg burde si at det var det jeg ville gjort om det var flere i bilen. jeg fikk dette spørsmålet på oppkjørinen, løste det ved å rygget inn til et vindu. nevte og at om man er alene går det ann å legge noe på bremsen, eller bruke varseltrekanten. sensor sa at jeg svarte godt på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sensor ser temmelig rart på elever som begynner å legge steiner på bremsa eller stappe varseltrekanten ned mellom sete og bremsepedal. Altså, hva faen?

På en oppkjøring spør man pent om sensor kan stå bak bilen og se at de tre lysene lyser som de skal mens man selv tråkker på bremsepedalen. Eller, man forklarer at man ville bedt sensor om å se på lyktene mens man selv tråkket på pedalen, for de spørsmålskortene skal man ikke bruke allverdens med tid på.

Dette er hva min kjørelærer sa mans kulle gjøre, også.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Da er kjørelærerene deres idioter. Du skal be sensor/lærer tråkke på bremsen mens dere står bak å ser. Det er dere som skal lære hvor/hvordan br.lys ser ut.....

Endret av Audiot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...