Gå til innhold

Hunden voldtar pus.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gidder ikke å gjenta meg selv for tredje gang.

ser ikke at noen bad deg om det heller.

Hjelpes så mange sure folk her inne

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser ikke at noen bad deg om det heller.

Hjelpes så mange sure folk her inne

Da må du lese litt nøyere:

men hvorfor anbefaler dyrlegene å kastrere da, om det er ulovlig uten særs god grunn? aldri hatt noe problemer med å få kastrert hannbikkje, og aldri hatt en utrolig god grunn for å gjøre det..

Skrevet

Slik TS beskriver det ville jeg heller trodd at hannkatten hennes er litt "homofil", siden den gnir seg opp etter bikkja og løfter halen i været. Men hun skriver heller ingenting om katta prøver å stikke av eller bare ligger/står der når bikkja begynner å jokke, så hvem vet.

Min knapp ligger på at katta er kåt på hunden XD

Skrevet

Ekkel og misvisebde tittel.ENDRE???

• Liker 1
Skrevet

Lovverket sier: "Avhorning og kastrering er tillatt når det er nødvendig ut fra hensynet til dyrevelferd eller av andre særlige grunner."

Sosiale problemer innad i husstanden som feks at hunden trakasserer andre dyr kan gå under både dyrevelferd og andre særlige grunner. Det er ingenting i lovteksten som sier at det må foreligge medisinske grunner.

Slik loven er skrevet står dyrlegen ganske fritt i defineringen av dette, og det synes jeg er helt ok. Det er ikke noe verre å kastrere en hund enn en katt, og det er rart at det ene er forventet og det andre skal være så uglesett.

• Liker 5
Skrevet

Enig i at lovverket har stort rom for skjønn. Men for at kastrasjon skal ha noen effekt akkurat i dette tilfellet må problemet ligge i hyperseksualitet og hormoner. Når denne hannen ikke bryr seg nevneverdig om tisper med løpetid så er det ekstremt lite sannsynlig at atferden bunner i hormoner, og kastrasjonen blir jo da meningsløs.

Skrevet

JEG KOMMER IKKE TIL Å KASTRERE HAN!

Og at jokking er dominans er ofte ikke tilfellet. Det er en gammel myte, og de som tror det, bedriver gjerne fysisk straff og tror på klatring på rangstiger og slike tøyseting.

• Liker 1
Skrevet

Du kan kastrere den kjemisk. Altså sprøyter. Fullt lovlig siden det bare varer noen mnd.

Lurer mest på hvorfor katten finner seg i det. Min katt hadde startet full krig hvis noen hadde jokket på han.

• Liker 1
Skrevet

Du kan kastrere den kjemisk. Altså sprøyter. Fullt lovlig siden det bare varer noen mnd.

Lurer mest på hvorfor katten finner seg i det. Min katt hadde startet full krig hvis noen hadde jokket på han.

Skrevet

Lurer mest på hvorfor du tror alle katter er akkurat som din. :)

Skrevet

Siden jeg ikke har sånn overvettes greie på hunder, så kan jeg bare uttale meg om kattens "del" i dette.

Jeg lurer på om det ikke er noe språkforvirring mellom dem. Det at katten skyter rumpa i været inntil hunden når den kommer inn, er kattens måte å hilse vennlig på, og derfor helt naturlig. Det er også naturlig at katter snuser ivrig på hverandre (også i baken)spes. når den ene har vært ute (spennende å "finne ut" hvor den andre har vært hen). Videre er det en utbredt "bli kjent med hverandre" metode blandt katter. Å si at katten er "homofil", "kåt på hunden" o.s.v er derfor å misforstå fullstendig.

Hvorfor den ikke flyr på hunden og sier ifra? Jeg er nok ganske sikker på at katten misliker det, men katter er tilpasningsdyktige vesener og kan godt finne seg i ting de ikke liker/ikke forstår fra individer de er glad i. De "tier og tåler", men inntil en viss grense selvsagt! Det kan også meget godt være at katten oppfatter hunden som "sjefen" i hjemmet, og at den derfor tåler det fordi den underkaster seg rett og slett.

Dette er bare min ringe forståelse: Men er det ikke naturlig at ukastrerte hunder føler trang til å jokke på noe da? Jeg mener, det er jo instinktet deres og er vel derfor en helt naturlig adferd? Ut fra min forståelse blir det galt å ha en ukastrert hund med alle drifter intakt uten å noengang la den få utløp for det. Det er nå vel logisk vel? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Slik TS beskriver det ville jeg heller trodd at hannkatten hennes er litt "homofil", siden den gnir seg opp etter bikkja og løfter halen i været. Men hun skriver heller ingenting om katta prøver å stikke av eller bare ligger/står der når bikkja begynner å jokke, så hvem vet.

Min knapp ligger på at katta er kåt på hunden XD

Dersom katten ble kastrert før han ble kjønnsmoden, vil han ikke bli "kåt" eller ønske å parre seg. Hadde han vært i stand til å bli parringsvillig, er han vel strengt tatt avhengig av signaler fra en interessert hunkatt for å få behovet. Katter er ikke som mennesker at de tenker på sex støtt og stadig.

Det å gni seg inntil er ikke en seksuell invitasjon blant katter, men et rituale for å bytte luktstoffer, noe som kattene gjør for å sosialisere med familien sin. Katter har duftkjertler bl.a. i baken som de markerer reviret sitt (som i dette tilfellet også involverer hunden, siden den er en del av familien/flokken) med. Derfor får katten denne typiske posituren der de løfter på halen (som i seg selv er et signal om at de er vennligsinnet) og gnir bakenden inntil hunder, vegger, mennesker osv. I tillegg bruker kattene duftkjertlene de har i ansiktet til å markere ting med, ved å gni ansiktet sitt oppetter sine mennesker, hunder og ting. De beroliger seg selv og skaper trygghet ved å spre duftstoffene sine rundt seg, i tillegg til at de gir signaler til utenforstående katter at dette området tilhører dem.

Jeg tror du bør lese deg opp på katters kjønnsliv, for den teorien din bærer preg av å ikke kunne særlig mye om verken katters kjønnsliv eller øvrig adferd.

Jeg holder en knapp på dominans. Naboene har en hund som gjerne vil være sjef i huset, men som er under både eiere og den andre hunden i huset på rangstigen. Dette gjør at alle småbarn, usikre voksne, katter o.l. i nærheten blir jokket på. Dette inkluderer min katt, som ble besteget mens jeg luftet ham i bånd ute. Han er kattunge og både freste og skjøt rygg når hunden ble for nærgående, men gjorde ingen motstand nå han ble besteget. Han ble bare redd og turdte ikke sette seg til motverge. Jeg fjernet selvfølgelig katten fra situasjonen, før hunden begynte å jokke, men det var tydelig snakk om dominans og ikke noe seksuelt.

Hunder kan godt finne på å dominere og vise at de er sjefen ved å jokke, og adferden må selvsagt gjentas for å opprettholde sjefsposisjonen. At katta ikke tar til motmæle kan bety at den godtar rangordningen. Jeg er ikke særlig bekymret for at katta til TS verken er homofil eller særlig lysten på hunden, spesielt ikke siden den er kastrert. Men det er absolutt mulig at hunden er litt frustrert. Jeg er enig i at hunder enten bør kastreres eller få slippe til innimellom. Spesielt dersom de bor i områder der det stadig er løpende tisper i nærheten.

• Liker 1
Skrevet

JEG KOMMER IKKE TIL Å KASTRERE HAN!

Og at jokking er dominans er ofte ikke tilfellet. Det er en gammel myte, og de som tror det, bedriver gjerne fysisk straff og tror på klatring på rangstiger og slike tøyseting.

Har du selv en teori om hvorfor hunden jokker på katta da?

Skrevet

homofili finnes i dyreverden ,bare så det er sagt.

Skrevet

homofili finnes i dyreverden ,bare så det er sagt.

Ja? Og så?

Da er vel spørsmålet; vil en homofil katt elge seg innpå en hund? Hadde det ikke vært mer sannsynlig at katten dro ut og fant seg noen lekre rekmonser?

Skrevet

hvem sa at det var katten som var homo?

• Liker 1
Skrevet

hvem sa at det var katten som var homo?

Minya.

Skrevet

Kan du ikke kjøpe et sexleketøy til hunden din? En sånn falsk tispe som han kan jokke på når han vil?

Visste ikke at dyr var kåte? Får de orgasme også eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...