Gå til innhold

Hunden voldtar pus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med at bikkja jokker på pus.

Hadde det ikke vært for at det er helt tilfeldig når han gjør det, så ville jeg trodd at det var stress. Men i slike situasjoner gjør han det:

Han ligger og sover på stuen. Reiser seg, drikker litt vann, hopper opp i sofaen og begynner å jokke på pus. Helt uten stress eller noe. Helt rolig og nettopp stått opp.

Pus kommer inn, og skyter rumpa inntill hunden. Hunden sleiker den litt bak, før han begynner å jokke.

Bikkja har nettopp spist, og tusler inn på soverommet, hopper opp i sengen for å jokke på pus.

Jeg avbryter selvfølgelig hver gang jeg ser han gjør det. Men jeg kan gå ut i gangen for å finne bikkja jokkende på pus. Har ikke mulighet til å passe på 24/7.

Er helt rådvill ang dette... Ellers er han frisk og glad, lite stresset, eller hyperseksuell.... Liten rase. Pus er en kastrert hannkatt på 3år. Hunden er 4,5år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kastrer den jævla hunden. Det skylder du faktisk katten din.

• Liker 7
Skrevet

Kastrer den jævla hunden. Det skylder du faktisk katten din.

Det har ingenting med det å gjøre. Det er forøvrig ulovlig å kastrere hunder i norge uten medisinsk grunn. Når bikkja driter i tisper som løper, regner jeg ikke med at han jokker fordi han er kåt.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke seksuelt og ikke stress kan det være dominering. Eller bare masing om oppmerksomhet fra pusen.

Skrevet

Bikkja vår gjør akkurat det samme med hannkatten vår. Regner med at det som la Flaca over her skriver, er riktig. Han vil nok sikkert bare vise hvem som er sjefen. Kan tenke meg pusen sier i fra dersom det går for langt.

Skrevet

Det er da vel ikke ulovlig å kastrere hunder uten grunn. Det er jo lov å kastrere katter.

• Liker 2
Skrevet

Det er da vel ikke ulovlig å kastrere hunder uten grunn. Det er jo lov å kastrere katter.

I Norge er det forbudt å kastrere hunder uten at det ligger tungtveiende medisinske grunner bak.

• Liker 2
Skrevet

I Norge er det forbudt å kastrere hunder uten at det ligger tungtveiende medisinske grunner bak.

Hva!! :sjokkert: Der ble jeg bare ennå mer sikker på en ting; jeg skal IKKE ha (hann)bikkje. Samboern får klare seg med pus.

Skrevet

Hva!! :sjokkert: Der ble jeg bare ennå mer sikker på en ting; jeg skal IKKE ha (hann)bikkje. Samboern får klare seg med pus.

Det er større grunn til å kastrere en katt enn en hund, da det er litt lettere å passe på at bikkja ikke jokker på seg lausunger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet da om flere som har kastrert hundene sine uten annen grunn enn at de ville få dem til å bli litt roligere. Venninna mi for eksempel kastrerte sin husky fordi han var så hyper. Ikke rart når han får tur på en halvtime daglig. :sukk: Han er like hyper enda da, så kan ikke si det hjalp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet da om flere som har kastrert hundene sine uten annen grunn enn at de ville få dem til å bli litt roligere. Venninna mi for eksempel kastrerte sin husky fordi han var så hyper. Ikke rart når han får tur på en halvtime daglig. :sukk: Han er like hyper enda da, så kan ikke si det hjalp.

Det finnes dyrleger som omgår disse reglene av ymse grunner, og det kan også godt være at hyperaktiviteten har blitt koblet til hormonelle problemer (selv om det jo høres ut som om han bare trengte en god tur). Det er ikke ulovlig å kastrere hunden, man er bare nødt til å ha en god grunn for å gjøre det - som dyrets helse eller velvære. Eller så må man finne en dyrlege som er villig til å bøye reglene litt.

Skrevet

er da relativt vanlig å kastrere hund i Norge?

om de ikke får regelmessig sex vil de jo bli aggressive og rastløse.

Skrevet

Det er relativt vanlig ja, men det gjør det ikke mer lovlig for det ;)

Les det jeg skrev om dyrleger som bøyer reglene/driter i reglene og tilstander hvor det er "greit" å kastrere.

Forøvrig er jeg også av den oppfatning at det er ugunstig, på grensen til dyreplageri, å la en hormonell hund gå rundt med "blue balls". Enten får man tilby hunden ei tispe regelmessig, eller så kastrerer man. Bare synd at det ikke er en godtatt tankegang!

Skrevet

er da relativt vanlig å kastrere hund i Norge?

om de ikke får regelmessig sex vil de jo bli aggressive og rastløse.

nei?

Har selv hatt hannhund, han parra aldri og hadde ikke noen antydning til aggresivitet eller var noe som helst rastløs.

Skrevet

men hvorfor anbefaler dyrlegene å kastrere da, om det er ulovlig uten særs god grunn? aldri hatt noe problemer med å få kastrert hannbikkje, og aldri hatt en utrolig god grunn for å gjøre det..

• Liker 1
Skrevet

For å svare på ts sitt spørsmål. Det er kun for å vise dominans. Helt normalt selv om ikke alle hunder gjør det. Goggle litt om du gidder, les og lær deg litt opp på hundehold siden du faktisk har hund.

Skrevet

Håper du har soveplasser opp i høyden så katten får slippe unna om han vil..

Skrevet

det kan være stress selv om du ikke ser signalene.Det kan være katten som hinter til handlingen,selv om du ikke ser det.Det kan være markering,dvs at dette er "partner" til hunden.

Men mest sansynlig stress.

Øk hjernetrim og utetid en stund og se om det hjelper

Ellers er canis.no flott sted å søke informasjon om slikt,samme er manimal.

Skrevet

Jeg gidder ikke å gjenta meg selv for tredje gang.

Skrevet

For å svare på ts sitt spørsmål. Det er kun for å vise dominans. Helt normalt selv om ikke alle hunder gjør det. Goggle litt om du gidder, les og lær deg litt opp på hundehold siden du faktisk har hund.

Her er det faktisk du som fremstår som enormt ignorant. Det er drøssevis av grunner til jokking, og dominering er sjelden en av dem. Ingen av oss her på forumet kan heller si noe bastant om hva årsaken er, iom at vi aldri har sett atferden.

Ydmykhet og høflighet, google det! ;)

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...