Charmina Skrevet 30. desember 2003 #1 Del Skrevet 30. desember 2003 Hei Forikrer du hunden eller katten din? Andre dyr også kanskje? Jeg er iallefall sjeleglad jeg har forsikret hunden min! Why? Brudd i en fot : Røntgen undersøkelse operasjon medisiner Pris? Et sted mellom 10 - 12000 kr!!!! Nå slipper jeg unna med egenandel på kr 1000 Heldigvis!!!! Men jeg har alltid forsikret dyrene mine.....men aldri hatt uhell før nå!!! Hva er deres erfaring? -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 30. desember 2003 #2 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har forsikret valpen min - både mot død og mot behandlinger hos veterinær. Det var en ganske dyr forsikring, men jeg velger å ha den sikkerheten i bakhånd uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 31. desember 2003 #3 Del Skrevet 31. desember 2003 Ja! Har forsikret dyra mine. Det er en selvfølge :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 31. desember 2003 #4 Del Skrevet 31. desember 2003 Hadde alltid forsikring på begge hundene mine, man forsikrer alt man er glad i! Hadde bare nytte av den en gang per hund, heldigvis, en gang er nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 31. desember 2003 #5 Del Skrevet 31. desember 2003 Både hunden og katten er forsikret. Synes det er en selvfølge jeg. Forsikringen til hunden min har jeg tjent inn, det skal ikke så mye til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 31. desember 2003 #6 Del Skrevet 31. desember 2003 Har forsikret hunden, men ikke katten. Har ikke hatt noen utgifter på noen av dem (bortsett fra sterilisering av katten, men det er jo ingen forsikringssak). Uansett er det greit å ha. Har ikke forsikret hunden for død. Dør hun kan hun ikke erstattes uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 31. desember 2003 #7 Del Skrevet 31. desember 2003 Ja, jeg har forsikret dyrene mine. Selvfølgelig! Men forsikringselskapet hater meg. De mener jeg har brukt forsikringen for mye. Kanskje fordi jeg har vært den (u)lykkelige eier av en hund med immunforsvarssvikt og en med sterk allergi og så sterk hd at han ble avlivet... Litt utgifter der, ja. Så nå må jeg betale ekstra høy premie (som straff), får ikke tegne nye forsikringer i det selskapet. De siste veterinærbesøkene har jeg tatt på egen kappe (har vært et par titusen de siste par åra) for å slippe å krangle mer. Bedre med litt forsikring enn ingen forsikring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 31. desember 2003 #8 Del Skrevet 31. desember 2003 Hundetingen er forsikret - viderførte valpeforsikringen på den. Huskattene? Nei, de er ikke det, og på den ene har jeg hatt endel utgifter, som da naboens katt gikk til angrep: kostet meg 975,- å få sydd den lille frøkna sammen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 31. desember 2003 #9 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg har to innekatter som ikke er forsikkret. Burde jeg det eller? :-? Hva kan skje med innekatter liksom...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 31. desember 2003 #10 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg skal forsikre pusen vår. Tror det kan være verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 31. desember 2003 #11 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg har to innekatter som ikke er forsikkret. Burde jeg det eller? :-? Hva kan skje med innekatter liksom...... De kan få nyreproblemer, svulster, kronisk øyebetennelse, førdøyelsesproblemer... Veldig mange kattesykdommer kan ramme en katt, fordi den er katt, og ikke nødvendigvis fordi den er ute og får bank av andre katter. Akkurat som med mennesker. Du blir ikke utsatt for bilulykker hvis du aldri går ut, men du kan få like mange interessante sykdommer som alle andre folk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 31. desember 2003 #12 Del Skrevet 31. desember 2003 Hvilke forsikringsselskaper har gode dyreforsikringer? Hva er det som IKKE blir dekket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 31. desember 2003 #13 Del Skrevet 31. desember 2003 Vi har forsikring på unghunden, men ikke på den eldre. Den var for gammel til å forsikres når vi fikk den. Vi har ikke hatt noen utgifter på hunden, men med tanke på at den løper masse i skog og mark tror jeg nok det kan lønne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 31. desember 2003 #14 Del Skrevet 31. desember 2003 Vi skal forsikre vår når vi får, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 31. desember 2003 #15 Del Skrevet 31. desember 2003 Hvilke forsikringsselskaper har gode dyreforsikringer? Hva er det som IKKE blir dekket? Tror nesten det er Gjensidige som er best på dyreforsikring. Hva som blir dekket avhenger av forsikringen, hva slags dyr du har og hvor gammelt dyret er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 31. desember 2003 #16 Del Skrevet 31. desember 2003 Innekatter kan også få hudproblemer, og det kan bli dyyyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 31. desember 2003 #17 Del Skrevet 31. desember 2003 Hva koster forsikring på katt (huskatt) per år? Vetrinæren min nevner det hver gang jeg er der, men trenger et spark i rompa. Kom med en link! Pus er 9 mnd. Han er rolig og sympatisk. Har aldri så mye som freset til en annen katt; er venner med alle. Han er kastrert. Virker som han har litt problemer med magen. Han er vaksinert og øremerket. Bør jeg egentlig ha forsikring? Om noe mot formodning skulle skje han, så vil jeg selvsagt gjøre alt for å beholde han. Han er ungen min. Råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. desember 2003 #18 Del Skrevet 31. desember 2003 Katten vår har etter 4 år ikke vært hos veterinær en eneste gang. Er masse ute. Er kastrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 31. desember 2003 #19 Del Skrevet 31. desember 2003 Hvilke forsikringsselskaper har gode dyreforsikringer? Hva er det som IKKE blir dekket? Dersom jeg skulle ha svart på det der, hadde jeg brukt minst 5 sider av KGs plass ... Det er flere forsikringsselskap og de har alle forskjellige vilkår og priser. Cluet er at noen vilkår passer enkelte og andre vilkår passer andre. Jeg, og andre, har diskutert dette på news (no.alt.hunder) tidligere. Og jeg kommer med en liten avhandling i ny og ne. Gå til groups.google.com og søk etter hund +forsikring så vil du nok få noe å lese på en stund. Rent generelt så er det Storebrand og Gjensidige Nor som er store på dyreforsikringer. De er noenlunde like i pris, men har veldig forskjellige vilkår for hva de dekker og hvordan. Iflg. rykter velger NKK å samarbeide med Gjensidige Nor hvert år fordi NKKansatte får goder av Gjensidige Nor. Ikke vet jeg, men Gjensidige Nor sponser en del forskning innen dyr i Norge i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå