Gå til innhold

Rare ting folk gjør på kollektivtransport

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kollektivtrafikken i Oslo er en kilde til ufattelig mye underholdning :ler:

Fylliken som fortalte meg hele livshistorien sin på vei hjem og toppet med å si jeg hadde ufattelig vakre blå øyne :fnise:

Dama med barnevogn som kippet av seg skoene og hadde de lengste og styggeste tåneglene jeg har sett i mitt liv. Grøss og gru! :hakeslepp:

Paret hvor han hadde hentesveis og rumpetaske og var kledd i gjennomført beige og hun hadde hotpants, strømper og lekre høyhælte ankelstøvletter (og virkelig pene ben), og verdens verste hengepupper i en altfor trang høyrød genser og så ut som hun var seksti i fjeset. Wow.. De var så fasinerende at jeg knapt klarte å se vekk på hele turen...

Og selvsagt tenåringer i div samtaler - alltid underholdende.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innlegget til Suzy kom jeg på en dame på bussen. Hun kom i verdens minste miniskjørt og stor boblejakke. Hun var sikker 65-70 og kjemperynkete. Herregud, jeg sleit med å ikke glane på hun hele veien.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin en på vei opp til ExPhil-eksamen på Trondheim i desember. Siden de er så smarte at de har et på lørdager, går det jo alt for få busser før klokken åtte. Bussen var stappfull før vi kom halvveis, og ikke minst forsinket. Spesielt fordi folk stod og lente seg på stoppknappene! Jeg la merke til ei som stod og lente seg på en, og ikke hørte bussjåførens "Hvis alle nå kan se rundt seg og se om de står i nærheten av en stoppknapp de trykker inn, rekker jeg en dopause før neste tur og dere rekker eksamen". Hun ble så flau da jeg pirket borti henne for å få henne til å flytte seg litt! Stakkars jente! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare pressisere at jeg er fra bygda, så da jeg flyttet til oslo en periode og begynte å ta buss hver dag, fikk jeg så utrolig mye "WOW" å se på :ler:

Tilfelle nr 1 jeg aldri glemmer: Ei jente jeg brukte å ta buss med nesten hver morgen, jeg klarte ikke å slutte å stirre på det absolutt ekstremt, ekstremt oversminkede ansiktet hennes. Det var så ille at når hun rynket pannen, så sprakk sminken og det ble en slags tørr sprekk der.

Tilfelle nr 2: fyllik som fulgte etter meg hjem..! Måtte ringe politiet og be om bistand.

Så er det alle tilfellene med folk med barnevogner som ikke har kontroll på ungene, en gang var det ei lita jente som kava i midtgangen mens moren satt der barnevognene står med døren. Plutselig bråbremset bussen og barnet føk i gulvet. Moren kom løpende og kjeftet lenge på sjåføren. Endte opp med at securitas fjernet henne på neste stopp, og det stod klar ambulanse til sjekke barnet som ikke ville slutte å gråte, stakkar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe som skjedde da jeg tok bussen til skolen. Jeg bor på et tettsted, og jeg måtte en periode ta en veldig tidlig buss for å rekke skolen. Denne bussen kjører en litt annen rute enn det de senere gjør, og den faste bussjåføren fant det passende å kjøre bussen hjem til seg selv (huset var langs veien han kjørte) for å hente morgenavisa. Må si jeg ble litt paff første gangen, men etter hvert ble man jo vant til det også :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjeling, det synes jeg er rart. Hva er galt med folk??

Tigging, skulle gjerne sparket de av i fart! Det er kun lov å tigge sittende, ikke gående rundt med lapper og kopper.

:sinna: :sinna:

Endret av Wonders
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 37-bussen i Oslo opplevde jeg noe som var like effektiv prevensjon som sterilisering: en mor med barnevogn kommer på og umiddelbart sprer lukten av bæsj seg. Barnet gråter, så moren tar h*n opp og begynner å kle av. Barnet har bæsj oppetter hele ryggen! Barnet fortsetter å gråte, alle som kommer på får umiddelbart osen av bæsj mot seg i døra og alle trakk et lettelsens sukk da de gikk av.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang gikk bussjåføren innom en kebabsjappe og kjøpte seg mat... Vi satt som spørsmålstegn på bussen, men måtte jo bare fint bli sittende og vente.

--

På toget en gang ble det ropt opp over høytaleren: "Er det en lege tilstede?"... Overdose på toalettet....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toget en gang ble det ropt opp over høytaleren: "Er det en lege tilstede?"... Overdose på toalettet....

Husker vi spurte etter smertestillende til en passasjer en gang. Vi fikk nesten en hel bærepose. Fra vanlig ibux og paracet til heftige, reseptbelagte tabletter! Folk er innmari hjelpsomme, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg tok bussen fra Oslo til Haugesund (8 timers tur), satt det en mann på andre siden av midtgangen som kun hadde med seg en liten bærepose som bagasje. I den lå det to ølflasker, og han åpnet dem ikke under turen heller. Det rareste var at dette var midt på vinteren og det var snø ute, men mannen hadde verken sko eller sokker på seg. Han virket oppegående og satt og hørte på iPod...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang jeg satt på bussen med en venninne, så satt vi på hver vår side av disse setene som er vent mot hverandre, og siden vi var de eneste på hele bussen satte vi like godt sekken i sidesetet. Så kommer det en gammel dame på og hun skal på liv og død sitte der vi sitter, enda det var likens seter på andre siden av midtgangen. Og i stedet for å spørre om vi kunne flytte sekkene, griper hun dem bare og slenger dem i gulvet! Og ikke bare min sekk som var der hun ville sitte, men også venninna mi sin sekk rett over i setet hun ikke skulle sitte i!

Og hun hadde jo selvsagt + antall vesker og poser som ble lempet i fanget vårt og stokk med ispigg som jeg til stadighet ble stukket med i leggen. Til slutt mistet jeg besinnelsen og skjelte henne ut. Jeg ble kastet av bussen-_- Det ble en 8km gåtur hjem det. Og så klager gammelt folk på at ungdommen i dag er så uforskammet:P

Tror jeg måtte anstrengt meg veldig for å ikke grisebanket drittkjerringa.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang for ca 3(?) år siden tok jeg og to venninner bussen ned til byen. Det var kun to ledige seter, så da satte de seg ned og jeg satt/lå halvveis over de. Knærne mine stakk litt ut i midtgangen, men det var ikke noen som stod der så det var ikke til bry for noen .. bortsett fra meg selv! En mann med utlendansk opprinnelse kom på bussen og satte seg på et av setene der de med barnevogn/sykler osv pleier å sitte. Etter en stund reiste han seg og stelte seg foran meg. Trodde han skulle av for vi satt på setet som er nærmest utgangen i bussen. Jeg og venninnene mine prater sammen før jeg merker at det ene kneet mitt blir klemt mellom noe. Jeg ser opp og der står fyren og jokker på benet mitt :overrasket: Jeg ser han rett inn i øynene og flytter kneet mitt bort. Skjønte ikke helt først om det var ubevvist for det kom flere folk på bussen, så jeg tenke det kanskje var trangt om plassen. Neida, etter et par minutter kjenner jeg noe hardt og stivt mot innsiden av låret mitt. Jeg ser opp igjen og der står han og jokker på meg i mens han gliser. Jeg rettet meg opp, så på han og sa ganske høyt "Unnskyld meg, men hva er det du driver med?!". Han svarte noe jeg ikke forstod, før han smilte og gikk ut døra som åpnet seg for vi var på en holdeplass. ÆSJ!!!

Det hadde nok blitt ballespark på ham, gitt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg ned i et (buss)sete vått av piss, ja... grøss:((

Sto resten av veien hjem og sprintet hjem rett i dusjen...

Alle de som virkelig graver etter gull i trafikken... Æsj:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok bussen en gang i utlandet og det var helt fullt så jeg måtte stå som sild i tønne med de andre passasjerene. Etter en stund kjenner jeg plutselig at noen beføler meg på rumpen og mellom lårene :sjokkert:

Bråsnudde meg og satte "drapsøyne" i en gammel gris som nok skulle ønske han kunne forsvunnet fra jordens overflate. Ingen mer tafsing på den turen nei :lur:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang på bussen kom det på en liten eldre mann. Han satte seg rett bak meg, og jeg tenkte ikke mer over han. Etter et par minutter merket jeg at han pustet helt inn i nakken min. For å gjøre det hele ekstra koslig oste hele mannen ganske sterkt - parfyme/krydder ett eller annet. Ble en lang busstur der jeg fysisk kjente at han pustet tungt ned i nakken min. Ikke hadde jeg gutsen til å snu meg eller si noe til han heller...slitsomt når turen varte en times tid.

En annen dag på bussen var det med en dame som er litt...snodig. Hun begynte å skrike til bussjåføren "Nå må du være forsiktig!" "Nei, nå må du passe på så du ikke kjører i grøfta!" Utstyrt med heftig stemme og kraftig volum fortsatte hun hele turen på samme måten, samt at hun prøvde å engasjere medpassasjerene. "Herregud, han kan da ikke kjøre sånn!" Kan ikke si at den stakkars sjåføren kjørte uforsiktig heller. Har sett henne flere ganger på bussen, og hun sitter og skriker/klager over et eller annet hver gang. Skal aldri mer glemme mp3 spillern min :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

En gang jeg tok bussen var det en søt gammel mann som ville at jeg skulle ta setet hans. Jeg syntes jo ikke det var heeelt greit, for jeg er jo egentlig vant til å reise meg for eldre mennesker, ikke ta plassene dems. Men han insisterte. Reiste seg opp og alt, så jeg følte ikke helt at jeg hadde noe valg :fnise: Heldigvis gikk han av på et par stopp senere, men det var jo søtt gjort da!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på enda en episoode, men da var det busssjåføren som kom med en litt morsom kommentar. Vi var en stor gjeng som nettopp hadde vært på vorse, og var på vei til en bursdagsfest. Like før vi skal av bussen sier sjåføren noe i denne duren over høytaleren "nå må dere ta det med ro i kveld og ikke hoppe med stiletthælene i vannsengen. Ha en fin kveld!

Hehe, morsomt med slike sjåfører! :)

Endret av Sofie_22
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...