Gå til innhold

thailand

gladidag

Anbefalte innlegg

Reiser til Thailand 18.januar m mannen og lillegull på ett år. Skal ha etpar netter i Bangkok også videre til Koh samet. Noen som har vært der? Eller på Koh Chang? Bosteder? pris?

Fyller litt på spørsmålet mitt jeg...

Noen som har vært i Thailand m små barn? Hva tar dere m av bleier/mat/ morsmelkerst. ol. ol noen gode råd på veien til reisesyk mamma? GLEDER MEG SÅNN :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slenger meg også på her... :D

Jeg, Smurfemannen og Lille (som fyller 2 i februar) reiser til Thailand 17. januar.

To netter i Bangkok og resten på Koh Samui.

For å svare på en ting Gladidag; vi kommer til å ta med barnematglass, bleier, morsmelkerst (selv om hun er for gammel til det føles det tryggere enn melk derfra), hermetisk leverpostei og knekkebrød...

Så har vi hvertfall noe dersom hun skulle bli dårlig av maten der!

Diare hos småttiser kan jo være livsfarlig har jeg lest. De blir veldig lett dehydrert!

(mannen min ble syk i 5 dager av maten da vi var i Egypt og det var slitomt)

Smurfa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smurfa! Hvor skal dere bo i Bangkok? Vi skal bo på Siam City Hotel fra 19.-21. januar. Har vært to ganger på Koh Samui,flott øy.Men denne gangen vil jeg gjerne til Samet eller Chang og en tur til Krabi og PHIPhi.

Har tenkt å ta m MME,grøt og bleier. Blir litt tungt å bære på 20 glass m babymat...men kan vel pakke ned noen. Ellers håper jeg det går bra m ris, grønnsaker,litt kjøtt og fisk.og masse frukt. Har kjøpt GEM på apoteket, pulver til å ha i vannet hvis diare, balanserer væske og saltbalansen. Riktig god tur til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler ikke Bangkok med småbarn. Eksosen og luft er forferdelig.

Du reiser på en varm tid. Sola er sterk der nede. Ikke regn med at du kan være på stranden med et så lite barn på dagen. Langt mindre ute i varmen.

reisen er også lang og slitsom for voksne. Vær obs på at dere hviler så dere har overskudd til lillemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du trenger ikke kjøpe med mat fra Norge. Du får kjøpt i butikkene der.

Hvorfor skulle den maten være dårligere der nede.

Når det gjelder maten ellers der nede så gjelder regelen om å passe seg for salater og rå ting.

Ellers velger jeg heller mat der nede fremfor Oslo(eks)

De er utrolig renslig. Har reist mye der og aldri vert syk. Det hører jeg andre sier også.

Ofte ser du kokkene med hårnett,munnbind og hansker.

bekymringene dine er ubegrunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og takk for svar. Nå er det bare en uke igjen, gleder meg sånn!!! Har ikke pakket ennå, men har begynt å finne frem klær og utstyr, minst mulig. Gleder meg til deilig thaimat(nam nam) sol, varme,shopping og masse kos. Har som sagt vært to ganger i Thailand før så jeg er ikke bekrymret, da hadde jeg ikke reist...men det er alltid kjekt å høre hva erfaringer andre har. Når det kommer til varmen så taklet lillegull 35-38grader på Kreta i sommer helt fint. Januar er jo den "kjølige" tiden i Thailand, jeg har tidligere vært der i okt- nov og da var det veldig fuktig.

Vi har nå bestemt oss for å reise sydover, dropper Samet og Chang og reiser til Krabi området istedetfor. God tur til alle Thailandfarere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi reiste til Thailand da gutten min var 9 mnd. Gikk veldig bra. Det finnes Nestlé MME der, så det trenger dere egentlig ikke å ta med. Grøt og glassmat hadde jeg derimot tatt med. Vi gikk tom for middagsglass og kjøpte der nede. Problemet var bare at de ikke falt i smak.

Thailendere er veldig glade i barn. Husker at vi fikk spesialbehandling på flyplassen. Vi fikk gå gjennom passkontrollen som var beregnet for thailendere (der det nesten ikke var kø) og selv om vi hadde 34 kg overvekt (handlet myyye), så slapp vi å betale for det. Vi sa bare at det var masse babyutstyr og pekte på lillegutt. Det er faktisk en egen innsjekkingsskranke for funksjonshemmede/reisende med babyer.

Vi hadde det veldig fint i Thailand, og det kommer nok også dere til å få det. Bare husk å gi barnet mye drikke og hold det i skyggen.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min reiser til Phuket og Bankok den 19/1! :P

Vi har kun flybillett direkte til Phuket, har ikke bestilt til Bankok ennå. Er det noen som vet om noen flyselskaper som flyr innenlands i Thailand? Det er jo kinesisk nyttår når vi er der og ganske fullt på flyene så vi bør vel bestille nå.

Bare håper jeg er frisk til vi skal dra... :( har vært syk lenge nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smurfa! Hvor skal dere bo i Bangkok? Vi skal bo på Siam City Hotel fra 19.-21. januar.

:o :o :o :o :o

Vi skal faktisk bo på samme hotell som dere, men fra 18-20. januar. Altså bor vi der en natt samtidig!!! Sprøtt, altså!

Nå har jeg vært og kjøpt slik GEM- pulver som du anbefalte. Takk for anbefalningen. Føles trygt å ha det med i kofferten.

Har handlet matglass og mme-pulver fra Collett. Det vet vi at hun liker hvertfall. Nå er det bare 4 dager til vi reiser og det skal bli godt å komme unna snø og vinter for en periode!

Ha en riktig god tur!!!

Miss-tricky Vi har bestilt fly med Bankok Airways fra Bankok til Koh Samui. Når vi reiser til Thailand reiser vi med Thai Airlines..tror jeg.

Dere får ha en riktig god tur!

Smurfa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smurfa! Vi ses kanskje da... Vi har avbestilt den ene natten og flyr til Krabi m Thai den 20. Så loffer vi litt rundt i området der.

Miss T, når er kinesisk nyttår? Har opplevd det i Chinatown i Melbourne, moro.

Begynner å få reisefeber nå :ler: Har funnet frem endel klær og utstyr, så får jeg vel legge bort igjen halvparten. Pakke så lett som mulig... Må jo ha plass i sekken til litt shopping..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den kinesiske nyttårsaften er 21. januar i år. Datoen varierer fra år til år. Neste år er forøvrig apens år (fra 22. januar 2004 altså).

Bare hyggelig miss-tricky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...