Gå til innhold

En egen tråd


Lutetium 71

Anbefalte innlegg

..fordi "this moment is your life"? Kan ikke gå og legge meg, resten av livet, i tilfelle jeg går glipp av noe! :Hehe:

Synd at man trenger søvn, egentlig. Skulle vært utstyrt med av- og på-knapp i stedet, og evigvarende batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd at man trenger søvn, egentlig. Skulle vært utstyrt med av- og på-knapp i stedet, og evigvarende batteri.

Vi har da hvilemodus, hvertfall.

(Nå går jeg til filmen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner desverre at søvnen min er mye kulere enn mitt virklige liv, altid masse action, eksplosjoner og lettkledde damer

Jeg elsker å sove, men siden det høres litt trist ut, skulle jeg ønske at jeg ikke behøvde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å sove, men siden det høres litt trist ut, skulle jeg ønske at jeg ikke behøvde det.

Det rare er at man ikke egentlig vet hvorfor vi må sove. Det er vel det søvnforskerne prøver å finne ut.

BTW: Filmen var steinbra! Anbefaler alle å se Burn After Reading! Gjerne Fargo også (Burn.. er på en måte Fargo om igjen, men noen roller har blitt byttet om, say no more). Dyng gjerne på med Being John Malkovich, siden vi allerede er inne på drømmegreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ingen kreditt:

Googlet tilfeldigvis etter dette uttrykket, i forbindelse med en annen tråd, og trodde jeg hadde havnet i "historien forferdelig til 17 år i offentlig skole, hver dag" universet, hør bare:

Ingen kreditt for lønning lån er svært overmåte tomannsrom til hunk andre lønning lån fordi målet er å få pengene raskt.

Disse lånene er mye enkleste å få over Internett der du ikke krever faksing noen ledende avhandlinger i sanksjon av lånet, og det betyr at du er gratis fra dødelig prosedyre som setter sammen fokal papirer.

Våre livet dreier seg om noen gode og dårlige og verste vipper med hver av dem har sine egne problemer. Utgifter kan være alt som faller kort av midler til å fylle gass i bilen, medisinsk regninger, ventende dagligvarer regninger, uventede reiseutgifter eller selv plutselige sammenbrudd av bil.

Etter å ha skummet gjennom disse frasene ble jeg mildt sagt forvirret, heldigvis kom jeg over denne grundige veiledningen:

For ingen kreditt sjekk lån ordningen du bare må ha et søknadsskjema og for det, trenger du ikke å gå hvor som helst som det som er nevnt tidligere. Du kan laste ned søknadsskjema via Internett og deretter fyll alle detaljer spurt i denne søknadsskjema med nøyaktighet, slik at dine lån programmet får godkjenner uten noen forstyrrelse. Og du har å gi dine grunnleggende personlige opplysninger i denne elektroniske søknadsskjemaet om hvilke du ikke vil føle noe slag av ubehag fordi disse detaljene vil være om ditt navn, adresse og e-innlevere id osv. Og alle disse må være din gjeldende og ekte detaljer, fordi bare ekte søkere kan ha lån oppsett godkjennelsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

And now for something completely different*

Lynnedslag i Australia (ikke for sarte sjeler):

(NB! Sett filmen på pause, skru opp kvaliteten til max, og se det i fullskjerm)

*Både Monty Python og Ingrid Espelid Hovig (mæ har ikkje tid, så mæ berre juksa litt), ser ut til å ha blitt inspirert av samme program, Blue Peter, ett barneprogram på BBC:

The show is also famous for its "makes", which are demonstrations of how to construct a useful object or prepare food. These have given rise to the oft-used phrase "Here's one I made earlier", as presenters bring out a perfect and completed version of the object they are making — a phrase credited to Christopher Trace. Trace also used the line "And now for something completely different", which was later taken up by Monty Python.
Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke støvsuging som er problemet tenker jeg :nigo:

Ah. Hvorfor er det torsdag når man har akkurat åpnet en vidunderlig Rioja og vil helst ikke legge den fra seg? Ah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke støvsuging som er problemet tenker jeg :nigo:

Ah. Hvorfor er det torsdag når man har akkurat åpnet en vidunderlig Rioja og vil helst ikke legge den fra seg? Ah?

Det er freddan nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men fortsett jobb om 9/10 timer.. ugh.

Du får kose deg med denne her, før du går på jobb imorra. Nasa forsker på warp-drive:

http://techland.time.com/2012/09/19/nasa-actually-working-on-faster-than-light-warp-drive/

..nå gjenstår det bare å få tak i x antall kilo "exotic matter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av verdens mest seiglivede, men kanskje også mest uheldige?

Tsutomu Yamaguchi, en teknisk tegner, var innom jobben i Hiroshima, 3km fra ground zero da det smalt.

Temporær blindhet, sprengte trommehinner, og alvorlige forbrenninger på øvre delen av kroppen hindret ham dog ikke fra å møte på jobb på Nagasaki-avdelingen 3 dager senere.

Igjen blir han utsatt for atombombing, og igjen er det bare 3km fra ham og ground zero.

Denne gangen slipper han noen umiddelbare skader, men blir utsatt for store strålingsdoser når han leter etter slektningene sine.

Mannen dør riktignok av magekreft til slutt, men han rekker å bli 93år.

Sett dette i relieff til hysteriske el-overfølsomme, og mennesker som er overbevist om at de får kreft av mobiltelefoner...

Please grow a spine! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at man ikke egentlig vet hvorfor vi må sove. Det er vel det søvnforskerne prøver å finne ut.

Driver de og forsker og så vet de fortsatt ikke hvorfor man må sove?

Jeg vet godt hvorfor man må sove.

Det er fordi ellers blir man tung i hodet og etter noen timer gliiir øynene langsomt igjen. Etter hvert føler man seg småbrisen uten å ha drekki en dråpe.

Hvis man ikke legger seg ned og sover da, får man etterhvert en fryktelig hodepine og blir voldsomt grinete.

Hvis man ikke legger seg og sover da heller, begynner man etterhvert å føle seg litt syk med smerter i nakken samt at man blir utslitt av selv den minste ting.

Man kan sone ut, før man plutselig oppdager at øynene har glidd helt igjen av seg selv og at hjernen har sneket seg til å begynne å endre på svingningene sine.

Hvis man ikke legger seg ned og sover da heller, greier man etterhvert ikke å organisere seg selv til å få utført enkle oppgaver på en effektiv og logisk måte, men blir rotete og treg.

Til slutt kan man begynne å se spøkelser.

Derfor må man sove, så man kan føle seg opplagt og velfungerende i stedet.

Verre er det vel i grunnen ikke.

Forskere har så mye rart for seg.

:closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En av verdens mest seiglivede, men kanskje også mest uheldige?

Tsutomu Yamaguchi, en teknisk tegner, var innom jobben i Hiroshima, 3km fra ground zero da det smalt.

Temporær blindhet, sprengte trommehinner, og alvorlige forbrenninger på øvre delen av kroppen hindret ham dog ikke fra å møte på jobb på Nagasaki-avdelingen 3 dager senere.

Igjen blir han utsatt for atombombing, og igjen er det bare 3km fra ham og ground zero.

Denne gangen slipper han noen umiddelbare skader, men blir utsatt for store strålingsdoser når han leter etter slektningene sine.

Mannen dør riktignok av magekreft til slutt, men han rekker å bli 93år.

Sett dette i relieff til hysteriske el-overfølsomme, og mennesker som er overbevist om at de får kreft av mobiltelefoner...

Please grow a spine! :sur:

Fortell dette til de folka som syns det er ok å nave rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver de og forsker og så vet de fortsatt ikke hvorfor man må sove?

Jeg vet godt hvorfor man må sove.

Det er fordi ellers blir man tung i hodet og etter noen timer gliiir øynene langsomt igjen. Etter hvert føler man seg småbrisen uten å ha drekki en dråpe.

Hvis man ikke legger seg ned og sover da, får man etterhvert en fryktelig hodepine og blir voldsomt grinete.

Hvis man ikke legger seg og sover da heller, begynner man etterhvert å føle seg litt syk med smerter i nakken samt at man blir utslitt av selv den minste ting.

Man kan sone ut, før man plutselig oppdager at øynene har glidd helt igjen av seg selv og at hjernen har sneket seg til å begynne å endre på svingningene sine.

Hvis man ikke legger seg ned og sover da heller, greier man etterhvert ikke å organisere seg selv til å få utført enkle oppgaver på en effektiv og logisk måte, men blir rotete og treg.

Til slutt kan man begynne å se spøkelser.

Derfor må man sove, så man kan føle seg opplagt og velfungerende i stedet.

Verre er det vel i grunnen ikke.

Forskere har så mye rart for seg.

:closedeyes:

Tror de vet en god del om virkningene av å ikke få søvn. I de verste tilfellene kan man dø av det. Leste om en familie der en eller annen genfeil gjorde at de ikke fikk sove, det gikk ille.

Men hvorfor man? Soving er tydeligvis veldig viktig ellers i dyreriket også. F.eks delfiner kobler ut halve hjernen om gangen, slik at de får puste, og se etter fiender. Utkobling av bevissthet er altså veldig viktig, av en eller annen grunn, det er ikke nok å hvile. DET er det store spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er et medisinsk spørsmål så vidt jeg kan tenke. Men jeg er stor tilhenger av tanken at vi ikke bare burde sove en gang om dagen, og at 8-timer søvn og det der er egentlig stort sett konstruert av vår levemåte, og ikke gitt fra naturens side.

Hurra for ettermiddagshøneblund! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er et medisinsk spørsmål så vidt jeg kan tenke. Men jeg er stor tilhenger av tanken at vi ikke bare burde sove en gang om dagen, og at 8-timer søvn og det der er egentlig stort sett konstruert av vår levemåte, og ikke gitt fra naturens side.

Hurra for ettermiddagshøneblund! :nigo:

Det er mye vi gjør, som ikke er naturlig fra naturens side, det er det ikke tvil om!

Wow! Admin? Nå må jeg holde meg på matta. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...