Daybreak Skrevet 19. mars 2012 #421 Del Skrevet 19. mars 2012 Som t.d. ei ordinær setning: "Ej he so forbaskja låkt i haude!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #422 Del Skrevet 19. mars 2012 Du konne nå ha hjelpt meg å øvesetta teksten, vel? Men.. nai! Okai, då får eg vel gjera det sjøl då: Fonødde nå da, Ara? Nå er jeg storfornøyd, vet du . Jeg leste linje for linje nedover, holdt for oversettelsen, og jammen forstod jeg nesten alt. Har du lyst til å være privatlæreren min, Lutetium? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #423 Del Skrevet 19. mars 2012 Som t.d. ei ordinær setning: "Ej he so forbaskja låkt i haude!" låkt = vondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 19. mars 2012 #424 Del Skrevet 19. mars 2012 låkt = vondt? Heilt rett min gode ven Flink du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #425 Del Skrevet 19. mars 2012 Nå er jeg storfornøyd, vet du . Jeg leste linje for linje nedover, holdt for oversettelsen, og jammen forstod jeg nesten alt. Har du lyst til å være privatlæreren min, Lutetium? Du hadde sikkert forstått alt på eingenhånd, og, om du la deg litt i selen! Privatlærar? Mja.. hvis eg sleppe å skriva masse, kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #426 Del Skrevet 19. mars 2012 Heilt rett min gode ven Flink du Nye oppgåva: Lukk no att den dynni! (Telemarksdialekt, vett ikkje heilt korhen i Telemark) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #427 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) I see Bra eg skriv nynorsk,og ikkje dialekt her då Eg likar nynorsk særs godt, så kan hende me kan nytta det om vi skriv til kvarandre? Endret 19. mars 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #428 Del Skrevet 19. mars 2012 Nye oppgåva: Lukk no att den dynni! (Telemarksdialekt, vett ikkje heilt korhen i Telemark) Lukk nå igjen den døra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #429 Del Skrevet 19. mars 2012 Eg trur du må spørra møkje! Det er slik man lærer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #430 Del Skrevet 19. mars 2012 Du hadde sikkert forstått alt på eingenhånd, og, om du la deg litt i selen! Privatlærar? Mja.. hvis eg sleppe å skriva masse, kanskje. Du trenger ikke skrive så mye, holder stort sett med muntlig kommunikasjon . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #431 Del Skrevet 19. mars 2012 Her får du en oppgave på Solørdialekt: Tæppatte dæræ, dæ trække åt bæinom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #432 Del Skrevet 19. mars 2012 Her får du en oppgave på Solørdialekt: Tæppatte dæræ, dæ trække åt bæinom! Tæppatte ? Av sammenhengen tipper jeg lukk igjen? Lukk igjen døra, det trekker så på beina!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #433 Del Skrevet 19. mars 2012 Tæppatte ? Av sammenhengen tipper jeg lukk igjen? Lukk igjen døra, det trekker så på beina!? Skarp du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #434 Del Skrevet 19. mars 2012 Skarp du Give me the real Solør-challenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #435 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Give me the real Solør-challenge! Kakuskive me smær og fløyteost. Tar du den? Jeg er ikke fra Solør, hadde noen kolleger derfra engang. Jeg fikk høre rett som det var at jeg var så "brættu" i matveien. Endret 19. mars 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #436 Del Skrevet 19. mars 2012 Kakuskive me smær og fløyteost. Tar du den? Tipper: Brøskive med smør og brunost? Jeg er ikke fra Solør, hadde noen kolleger derfra engang. Jeg fikk høre rett som det var at jeg var så "brættu" i matveien. brættu = vanskelig? Sammenhengen forteller meg litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #437 Del Skrevet 19. mars 2012 Tipper: Brøskive med smør og brunost? brættu = vanskelig? Sammenhengen forteller meg litt.. Fløte(mys)ost, men det er jo brunost. Ellers hadde du rett. Vanskelig? Jeg er vel ikke vanskelig . Brættu betyr kresen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #438 Del Skrevet 19. mars 2012 Fløte(mys)ost, men det er jo brunost. Ellers hadde du rett. Vanskelig? Jeg er vel ikke vanskelig . Brættu betyr kresen. Okei da! Men denne er vanskelig! (Yes, samme eminente Stavangerensemblet: en liten MP3 snutt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #439 Del Skrevet 19. mars 2012 Okei da! Men denne er vanskelig! (Yes, samme eminente Stavangerensemblet: en liten MP3 snutt) Uffameg, denne var vrien . Jeg oppfattet bare "du sko ta meg klokko fem" (?). Kanskje jeg har skitne tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #440 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Uffameg, denne var vrien . Jeg oppfattet bare "du sko ta meg klokko fem" (?). Kanskje jeg har skitne tanker "du sko komma klokko fem" Men det gjør det vel egentlig ikke ett spor bedre.. Må legge til at jeg ikke aaaner hva "trega deg igjen" betyr. Jeg tipper noe sånn som, "hevne seg", men det passer liksom ikke helt inn? Endret 19. mars 2012 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå