Gå til innhold

Er blitt lurt av legen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du har legetime og blir henvist videre, så må du betale ekstra for det, ekspedisjon kalles det. Du må altså betale for henvisning, det har hvertfall jeg alltid gjort. Om du betaler 235kr hver legetime så ville jeg skjekket det opp, er ikke verre enn å ringe ned på legekontoret ditt. Jeg pleier alltid spørre hva jeg betaler for om det er noe ekstra. Tenker bare hvis du er så viktige på pengene så er det alltid lurt å vite hva man betaler for :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler vel rundt 140 kr for en legetime. Har aldri betalt noe ekstra for henvisninger (ikke for resepter, sykemelding eller noe sånt heller).

Skrevet

Legen din lurer seg så klart IKKE, de holder ikke på sånn. Men kan være en misforståelse. Om du har betalt mer enn du skal så får du dette tilbake uansett.

Skrevet

Når du har legetime og blir henvist videre, så må du betale ekstra for det, ekspedisjon kalles det. Du må altså betale for henvisning, det har hvertfall jeg alltid gjort. Om du betaler 235kr hver legetime så ville jeg skjekket det opp, er ikke verre enn å ringe ned på legekontoret ditt. Jeg pleier alltid spørre hva jeg betaler for om det er noe ekstra. Tenker bare hvis du er så viktige på pengene så er det alltid lurt å vite hva man betaler for :)

Det er helt urimelig at pasienter skal betale ekstra hos legen for henvisninger, resepter, blodprøver eller undersøkelser. Dette må da inngå i konsultasjonstaksten. Dersom legen har brukt ekstra lang tid på konsultasjonen, ex 1 time eller mer, kan han få ekstra trygderefusjon. Pasienten bør aldri kreves for mer enn standard egenandel for en legetime. Dette vitner om griskhet fra legens side (men dette er jo utbredt).

Skrevet

Det er helt urimelig at pasienter skal betale ekstra hos legen for henvisninger, resepter, blodprøver eller undersøkelser. Dette må da inngå i konsultasjonstaksten. Dersom legen har brukt ekstra lang tid på konsultasjonen, ex 1 time eller mer, kan han få ekstra trygderefusjon. Pasienten bør aldri kreves for mer enn standard egenandel for en legetime. Dette vitner om griskhet fra legens side (men dette er jo utbredt).

Skrevet

Skrevet

Hvis legen hadde undersøkt henne, så vil hun vel ikke trenge en henvisning til gynekolog...

Etter dette har ts sagt at hun ikke tok en undersøkelse hos legen, så nå vet vi jo det.

Men det er mange tilfeller der man først er til fastlege som undersøker og deretter sender henvisning videre til gynekolog. Gynekologen er jo spesialist på underlivet, så det vil jo være det samme som at man går til lege for vondt i ryggen; legen vil undersøke og deretter sende henvisning videre til spesialist om nødvendig.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg har bare betalt ekstra ved spesielle undersøkelser (som krever utstyr) eller prøver - alltid betalt 136 kr også når jeg får henvisning og/eller resept...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...