Gå til innhold

Er blitt lurt av legen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå føler jeg meg lurt av legen! Jeg var hos legen for å få henvisning hos gynekolog, for å spare litt penger enn å oppsøke en privat gynekolog selv. Nå sjekka jeg ut gynekologen jeg har fått henvisning til, og det er jo en privat gynekolog ser det ut som! Står på siden hennes at man ikke trenger henvisning fra lege. Nå måtte jeg betale 250 for legetime bare for å få henvisning, pluss at jeg må betale privat gynekologtime. Hva faen liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes private gynekologer som også går via det offentlige. Ta og ring denne gynekologen for å bekrefte det. :)

Skrevet

Ja giiidameg du har da virkelig blitt lurt trill rundt! Det er helt usansynnlig at legen har gjort noe feil eller har misforstått deg :filer:

Det er mange private gynekologer som også har avtale med trygdekassen som gjør at dersom du kommer via henvisning så betaler du kun egenandelen. Du får ringe gynekolog eller legekontoret i morgen og høre.

• Liker 7
Skrevet

Åja, så det kan hende jeg får betale offentlig pris når jeg har henvisning fra legen? Men at om jeg ikke hadde hatt henvisning måtte jeg betalt en dyrere pris?

Skrevet

Vil ikke si at legen din har lurt deg ut fra det du beskriver, dessuten er uansett ikke 250 kroner all verden.

Skrevet

Åja, så det kan hende jeg får betale offentlig pris når jeg har henvisning fra legen? Men at om jeg ikke hadde hatt henvisning måtte jeg betalt en dyrere pris?

Ja.

Skrevet (endret)

det koster ikke 250 kroner for en legetime. Egenandelen er på 130 og noe. Da må du ha dradd på legevakten eller noe slikt da

Edit: Fant det her

Hvordan fikk du til å måtte betale 250? :forvirret:

Endret av altflyter
  • Liker 1
Skrevet

det koster ikke 250 kroner for en legetime. Egenandelen er på 130 og noe. Da må du ha dradd på legevakten eller noe slikt da

Edit: Fant det her

Hvordan fikk du til å måtte betale 250? :forvirret:

Ts måtte sikkert betale for gyn. utstyr osv hos legen. Kanskje til og med for henvisningen. Og om legen er allmennlegespesialist så må man betale for det også..

Skrevet

Ts måtte sikkert betale for gyn. utstyr osv hos legen. Kanskje til og med for henvisningen. Og om legen er allmennlegespesialist så må man betale for det også..

Hun må jo ikke betale for gynekologisk utstyr, når hun ikke blir undersøkt av legen:S

Skrevet

Du er klar over at legen kan utføre gynekologiske undersøkelser?

Skrevet

Ok, sorry at jeg dreit på draget. Er ikke alle som har vært hos gynekolog før og vet hvordan det funker.

Jeg betaler alltid ca 250 for en legetime, uansett hva jeg gjør der. Betalte 235 kr nå. Men ser at jeg er jo blitt lurt i lang tid da? Om andre betaler 130 for hver legetime, mens jeg alltid betaler rundt 235. :s

Skrevet

Ok, sorry at jeg dreit på draget. Er ikke alle som har vært hos gynekolog før og vet hvordan det funker.

Jeg betaler alltid ca 250 for en legetime, uansett hva jeg gjør der. Betalte 235 kr nå. Men ser at jeg er jo blitt lurt i lang tid da? Om andre betaler 130 for hver legetime, mens jeg alltid betaler rundt 235. :s

Søk opp legekontoret ditt, så finner du sikkert prisliste.

Skrevet

Hvis du har tatt ekstra prøver og sånn, så koster det ekstra, men bare for en samtale og henvisning, skal du ikke betale over 200..

Er legen din spesialist i almennmedisin? da koster det 180...

Skrevet

Er det rart helsevesenet har dårlig rykte når folk bare går ut fra at ting er feil!? :klaske:

• Liker 1
Skrevet

Hun må jo ikke betale for gynekologisk utstyr, når hun ikke blir undersøkt av legen:S

Stod det noe sted at hun ikke ble undersøkt av legen da?

Ts, var du hos fastlegen din?

Skrevet

Er det rart helsevesenet har dårlig rykte når folk bare går ut fra at ting er feil!? :klaske:

ENIG!!

Skrevet

Stod det noe sted at hun ikke ble undersøkt av legen da?

Ts, var du hos fastlegen din?

Hvis legen hadde undersøkt henne, så vil hun vel ikke trenge en henvisning til gynekolog...

Skrevet

Ja, jeg var hos fastlegen. Kun samtale og fikk henvisning. Tok tre minutter. 235 kroner. Aner ikke om han er spesialist eller ikke.

Slik er det hver gang. Jeg er til legen, sier noen ord og får en resept = 235 kroner.

Betaler seriøst alle andre 136(180 kroner?

Skrevet

Jeg betaler 180 pluss alt han finner på å rekvirere/skrive ut. Det blir fort 230 ja.

Skrevet

Jeg har aldri betalt mer enn 136:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...