Gå til innhold

Tredemølle vs. elipsemaskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er best trening når man skal brenne kalorier; tredemølle eller elipsemaskin?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvordan du bruker dem, men løping forbrenner mer. Jeg fortrekker ellipsemaskinen og spinningsykkelen fordi jeg har anlegg for å få beinhinnebetennelse. Jogger jeg på mølla eller ute på flat mark får jeg meget vondt i leggene. Får ikke vondt hvis jeg jogger i skogen, men det er så vått og glatt nå, så det orker jeg ikke.

Dessuten er ellipsemaskinen mye mer skånsom, så for overvektige som vil begynne å trene er det nok lurt å begynne med den eller spinning. Det er meget belastende for kroppen å jogge.

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredemølle forbrenner fortest, men det betyr ikke at den er best. Min erfaring er at svært mange får vondt her og der (knær, beinhinnebetennelse osv) på tredemølle, ellipse er mye mer skånsom. Dessuten holder jeg ut myyye lengre på ellipse, så totalt sett forbrenner jeg mer der. På tredemøllen klarer jeg bare 15-20 min, men på ellipse klarer jeg lett 1 time. Det sier seg selv at jeg forbrenner mer på sistnevnte da, fordi jeg orker holde på lengre :)

Anbefaler deg å velge den du liker best og som kroppen din tåler best, da er sjansen for at du holder på lengre og oftere større :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Tredemølle forbrenner fortest, men det betyr ikke at den er best. Min erfaring er at svært mange får vondt her og der (knær, beinhinnebetennelse osv) på tredemølle, ellipse er mye mer skånsom. Dessuten holder jeg ut myyye lengre på ellipse, så totalt sett forbrenner jeg mer der. På tredemøllen klarer jeg bare 15-20 min, men på ellipse klarer jeg lett 1 time. Det sier seg selv at jeg forbrenner mer på sistnevnte da, fordi jeg orker holde på lengre :)

Anbefaler deg å velge den du liker best og som kroppen din tåler best, da er sjansen for at du holder på lengre og oftere større :)

Ja, det er veldig sant det du skriver der; det kommer an på hva du liker best, og hvilken

maskin du holder lengst ut på = forbrenner flest kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg innpå her.. Har tenkte på å anskaffe en av delene, men bor i etasjen over huseieren og det er litt lytt.. Bråker en elipsemasking mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Sniker meg innpå her.. Har tenkte på å anskaffe en av delene, men bor i etasjen over huseieren og det er litt lytt.. Bråker en elipsemasking mye?

Nei, den lager ingen lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den lager ingen lyd :)

Mja, jeg har ikke vært borti en eneste ellipsemaskin som ikke lager NOEN lyd, for det gjør den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Mja, jeg har ikke vært borti en eneste ellipsemaskin som ikke lager NOEN lyd, for det gjør den.

Hm. Jeg har bare prøvd 2 typer da, men ingen av de har laget noe lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På senteret så lager maskinen en fzzZZZzzZZzzZZzzz-lyd, den jeg har hjemme knirker og knaker (3000,- klassen). Men det er mye mindre nabostøy enn en tredemølle ville vært. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er tredemølle som gir størst effekt, etter min erfaring, selv om jeg selv bruker elipsemaskin pga kneskader. Ville mye heller brukt tredemølle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...