Gå til innhold

Begynne på SATS når man er feit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kudos for at du vil ta tak i livet ditt og begynne å trene. Jeg synst så absolutt du skal begynne og hør på hva micromaya har å si. :)

Det er mye mer motiverende å komme seg ut blant folk og i tillegg er det sosialt.

Ellers tror jeg vi mennesker generelt har en tendens til å tro at vi blir sett på, når personen ved siden av selv tenker akkurat det samme og lurer på hvordan han blir oppfattet av nettop deg. :)

Kosthold og trening går hånd i hanske og det er viktig å spise bra også. Lange gåturer i moderat tempo er veldig bra for forbrenning av fett, så prøv det også en dag eller to i uken. Det viktigste er å komme seg i gang med et eller annet.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for alle svarene. Nå har jeg blitt ganske gira på å starte. :) Jeg er ganske nervøs, og forestiller meg at det kommer til å bli grusomt. Men forhåpentligvis går det seg til etter hvert. Drømmen min er at jeg skal kunne klare å trene 2-3 ganger i uka, og at jeg skal få en kropp som jeg trives i. 100+ er ikke noe kjekt å drasse på...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener er det stortsett muskuløse menn som trener med vekter og overvektige damer som trener på gruppetimer. Jeg tror 90% av alle damene (meg inkludert) har for mye å drasse på, så ingen ville lagt merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene. Nå har jeg blitt ganske gira på å starte. :) Jeg er ganske nervøs, og forestiller meg at det kommer til å bli grusomt. Men forhåpentligvis går det seg til etter hvert. Drømmen min er at jeg skal kunne klare å trene 2-3 ganger i uka, og at jeg skal få en kropp som jeg trives i. 100+ er ikke noe kjekt å drasse på...

Det er ikke grusomt, det er kjempedeilig :mrgreen: Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste er nervøs når de skal begynne på studio. Overvektig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! :)

Jeg er også en stor dame, og kan love deg at trening kan være kjempedeilig! Jeg begynte å trene for et par år siden, og ganske kjapt kjente jeg at mestringsfølelsen og følelsen av å gjøre noe bra for kroppen min var kjempemotiverende!

Det tok ikke så lang tid før jeg begynte å merke forskjellen heller, både på formen og vekta. Skal sies at jeg fortsatt er stor, men etter 1.5 år hadde jeg gått ned 20 kg.

Nå er jeg gravid og har lite energi og nok bekkenplager til å ikke klare å trene, og gleder meg veldig til babyen har kommet og jeg kanskje kan komme i gang med trening igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt sånn... legekontoret er ikke bare for folk som er friske; treningssentret er ikke bare for folk som er i god form...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske nervøs, og forestiller meg at det kommer til å bli grusomt. Men forhåpentligvis går det seg til etter hvert.

Det er antageligvis ingen dans på roser. Du må forberede deg på det, men at det føles hardt er en bra måte å bygge opp psyke på.

For hver gang du finner på, eller har en (tilsynelatende god) unnskyldning for å ikke å trene så blir du litt mentalt svakere. På samme måte bygger du opp litt og litt psyke hver gang du går når du ikke har lyst.

Det er egentlig bare en god grunn til å ikke å trene og det er dersom det er en stor sjanse for at du er, eller kommer til å bli skadet. Da skal du stoppe. Denne terskelen er dessverre veldig vanskelig å kjenne til uten god erfaring. Da snakker vi gjerne 6-12 mnd aktiv trening.

Han der NRK Puls Yngvar sier at man må se på trening som en jobb og at det nødvendigvis ikke er kjekt i begynnelsen. Jeg er enig. Etterhvert vil mestringsfølelsen komme og da skal jeg love deg at det blir gøy å trene. Derfor er det viktig at du har mål som er realistiske. Ingen får noen god følelse av stadige nederlag. Det er også noe som bryter ned psyken.

Det er litt sånn... legekontoret er ikke bare for folk som er friske; treningssentret er ikke bare for folk som er i god form...

Jeg vet ikke hva slags lege du går til, men det legekontoret jeg har brukt de siste årene inneholder stortsett mennesker som er syke av varierende grad. Bortsett fra betjeningen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre har sagt før meg -- de fleste tenker mest på seg selv!

Jeg ser egentlig opp til de svært overvektige jeg ser på treningssenteret. Det må være utrolig tungt å trene når man er så stor, både fysisk og psykisk. All ære til de som klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg er selv overvektig, og har vært det store deler av mitt voksne liv. Har trent på flere sentre, men har aldri følt at jeg ble sett ned på på grunn av størrelsen. Har blitt sett skeivt på engang, men det var av en "motetreningsstøy-babe", og tror det hadde mer med treningstøyet mitt enn størrelsen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt. Startet i går. Det var godt og fælt, men mest godt. Skal dit igjen igjen i morgen. Gleder meg:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :tommelsmil: Litt uvant og rart de første gangene, deretter blir det en vane, og bare deilig å dra og trene! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feit. Skikkel feit. Type ganske overvektig. Jeg vet at jeg må trene og bli mer aktiv for å kunne få vekk noen kilo, få bedre form og selv føle meg bedre. Men jeg er usikker på dette med å starte å trene på et senter, slik som SATS. Hvordan er det for overvektige å trene på slike senter? Blir man glodd ekstra på? Blir det sett på som negativt?

Som The Kitten sier; du har like mye rett til å være der som alle andre:) Det er et fritt land!^^, Det blir nok ikke så mye stirring som man først forventer, men bare ignorer det om noen stirrer. Stapp mp3spilleren i øra og drit i dem. Saken er, at mange har en dobbeltmoral når det kommer til overvektige mennesker; de klager om overvektige mennesker ikke trener og sier dem er late, men jaggu klager de ikke på at overvektige tar opp treningsapparater når de faktisk kommer for å også:P Så det er godt mulig du kommer borti akkurat det der.

Men jeg synes du skal drite loddrett og vannrett i dette jeg da. Det er jo de som er dumme, ikke du:P Og det viktigste er jo at DU vet det^^,

Så sett igang å tren du!:)

(men om du er veldig tung, ikke jogg, du kan ødelegge knærne dine, velg svømming, trappe maskiner, ro maskiner, sykling, denslags:))

Edit = typo

Endret av Zakuro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IngvildSF

Jeg hadde bare blitt kjempeglad for å se noen med ekstra kilo, ta seg selv seriøst, og begynne å trene. Tommel opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare blitt kjempeglad for å se noen med ekstra kilo, ta seg selv seriøst, og begynne å trene. Tommel opp!

Jaha? Jeg har noen kilo ekstra, men jeg har trent 4-5 ganger i uken siden sommerferien. Så det at man har noen kilo ekstra, betyr ikke at man nettopp har begynt å trene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bry deg ikke om andre!!!:-) Kjempe bra at du vil gjøre en forandring:-)

Har bmi på 30/31 og trener på et treningssenter!! tenker ikke over hvordan folk ser ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige kommentarer. Jeg har trent i dag også. Ikke like skummelt i dag som sist gang. Skal trene igjen på onsdag. Gleder meg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Bare til å trene, jeg bryr meg ikke om det er "feite" folk på SATS!! :) Jeg synes de er tøffe som tør å komme dit når de er feite, da jeg var litt tjukkere turde jeg ikke SATS. :-) Er for øvrig normalvektig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...