Gå til innhold

~ Trøblete juletre-pynting ~

Livets datter

Anbefalte innlegg

Det virker ikke som om det var meningen at jeg og LD-mannen skulle få opp juletreet i år, men vi greide det da til slutt, etter mye om og men. Hør bare:

* I og med at dette var vår første jul vi skulle pynte sammen, spurte jeg tidlig LD-mannen om hva han hadde av julepynt. Det viste seg at ingen av oss hadde juletre-fot! Dette kjøpte vi derfor i GOD tid, samt noen nye juletre-kuler osv.

* Lille julaften, rett før treet skal inn til pynting, skjønte vi fort at hans gamle juletrebelysning ikke hadde stjerne som fulgte med i toppen. LD-mannen brukte da 1 1/2 time på å kjøre halve kloden rundt for å finne en. Heldigvis fikk han tak i til slutt, og kom stolt tilbake.

* Treet tas inn, og settes fast i den nye juletrefoten, og Livets Datter vanner. Men OJ da... vann utover hele gulvet??? Bommet jeg? Nytt forsøk... vann utover hele gulvet igjen! Det viser seg at det er sveiset hull tvers igjennom jernet i bunnen av juletrefoten.

* Begge to ut igjen for å bytte foten før butikkene stenger.

* Pokker. Rakk det akkurat IKKE. Butikken stengt.

* Kjøre videre til OBS! for å kjøpe silikon, for å få tettet hullet i foten.

* På veien sier jeg: "Det er nesten så vi burde ha sjekket at juletrelysene funket før vi dro ut igjen nå, for det er det eneste som hadde manglet..."

* Vel hjemme igjen, LD-mannen reparerer foten. Men SÅ... juletrelysene har sagt takk for seg, og gir ikke fra seg en eneste liten lys-stråle.

* I og med at alle butikkene nå var stengt, stod LD-mannen tidlig opp på julaften for å kjøpe ny belysning.

* Vel hjemme igjen, viser det seg at i all sin iver, har han kjøpt ute-belysning!!!

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: huff og huff... men dere er ikke de eneste med hull i foten, det var det i den søsteren min kjøpte også - kanskje den ble kjøpt på samme sted. Stakkars dere, men det ordnet seg vel til slutt :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...