Gå til innhold

Meny nyttårsaften

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalkun - om skjebnen er god med meg.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Skulle hatt pinnekjøtt - men var litt sent ute, så det jeg fant var ikke så veldig bra...

Derfor blir det surret svinestek med saus og mandelpoteter og pommes noisettes. Grønnsaker blir visst gulrøtter og broccoli. Desserten blir sjokolademousse. Heldigvis er det bare meg og 13 åringen, dvs vi får en gjest i år... Koselig er det uansett, syns jeg!

Skrevet

Kyllingtortillas (!) med masse godt/sterkt krydder!

Skrevet

Planlegger en romantisk middag for to, med følgende meny:

Forrett: Kamskjell med juliennegrønnsaker

Hovedrett: Andebryst med hasselbackpoteter, soppostekake og bringebær- eller appelsinsaus

Dessert: Burnt Trinity Coffee Creams (En slags creme brulee, tilsmakt med kaffe)

Gleder meg, ja! :D

Skrevet
Skulle hatt pinnekjøtt - men var litt sent ute, så det jeg fant var ikke så veldig bra...

Masse pinnekjøtt på SmartClub. Og det er utrolig godt også, hadde det i går.

Skrevet

Fikk telefon fra min venninne med gastronomiske antenner på minussida: Stekt kyllingfilet og et glass med tikka masala saus. UÆÆÆÆÆ! :grine: En ting er at vi skal være på hytta med henne og hennes passe kjedelige kjæreste, en annen ting er at jeg må oppleve gastronomisk helvete. Tikka masala er mandagsmat, ikke nyttårsmat.

Og siden hun har allerede lagt planer, kan jeg egentlig ikke gjøre så mye uten at hun blir fornærma. Så jeg har kjøpt scampi som jeg marinerer i chilisaus, og de kan stekes kjapt og spises som forrett. Og så lager jeg min slager til dessert: Sjokolademousse med Baileys. Så er vel kvelden redda likevel.

Neste år lager jeg mat selv...

Skrevet
Og så lager jeg min slager til dessert: Sjokolademousse med Baileys. Så er vel kvelden redda likevel. Neste år lager jeg mat selv...

Den sjokolademoussen hørtes nydelig ut - noen sjanser for å få en oppskrift?

Skrevet

Kongekrabbe til forrett, hovedrett stekt and med sherrysaus og fruktsalat med råkrem til dessert.

Skrevet

Ååå sjokolademousse med Baileys hørtes utrolig godt ut...

Skrevet

Kald, ovnsbakt ørret på salatseng til forrett, honning- og sesamfrøglasert kalkunbryst med appelsinsaus til hovedrett og hjemmelaget karamellpudding til dessert.

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Hummersuppe til forrett

Helstekt kalkun med potetbåter og Waldorfsalat som hovedrett

Hjemmelaget kaffeis med Baileys og spiralkjeks til dessert

Og rikelig med Champagne, konfekt, kaker og fyrverkeri :D

Gjest Brunhilde
Skrevet

Takk for tipset, Tusenfryd, men jeg bor langt fra SmartClub...

Det som er bra er at foreldrene mine kom med nyttårsgave til oss: 1 sekk med ved og 1 kg pinnekjøtt, så nå er nyttårsaften reddet, nå blir det pinnekjøtt allikevel - og jeg gleder meg til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...