Gå til innhold

Hvor mye kan man gå ned i vekt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor stor vektnedgang omtrentlig (i kg eller BMI) tåler kroppen uten at man ender med masse løs magehud? Eller sagt på en annen måte, vet dere hvor mye en person som hadde sånn operasjon gikk ned i vekt i forkant?

Virker så demotiverende å høre om alle som går ned ganske mye og ender med behov for å operere bort masse magehud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor stor vektnedgang omtrentlig (i kg eller BMI) tåler kroppen uten at man ender med masse løs magehud? Eller sagt på en annen måte, vet dere hvor mye en person som hadde sånn operasjon gikk ned i vekt i forkant?

Virker så demotiverende å høre om alle som går ned ganske mye og ender med behov for å operere bort masse magehud...

Mange av dem som sitter igjen med masse ekstra hud er ofte dem som går for fort ned i vekt. Om du er påpasselig med å spise og trene deg ned sakte, men sikkert så vil huden ha større sjanse for å trekke seg sammen. Det er når en mister mye vekt på kort tid at huden gjerne ikke klarer å følge med.

Gener og alder og hvor sto en er vil ogå gjerne ha litt å si, men har sett mange som har vært overvektige som har gjort det på rett måte og som ikke har hatt noe ekstra hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det maja nevner over her :) I tillegg hjelper det å sørge for at huden er fuktet, så smør deg med en god bodylotion regelmessig, gjerne en med litt oppstrammende effekt for å bevare elasiteten på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dem som sitter igjen med masse ekstra hud er ofte dem som går for fort ned i vekt. Om du er påpasselig med å spise og trene deg ned sakte, men sikkert så vil huden ha større sjanse for å trekke seg sammen. Det er når en mister mye vekt på kort tid at huden gjerne ikke klarer å følge med.

Gener og alder og hvor sto en er vil ogå gjerne ha litt å si, men har sett mange som har vært overvektige som har gjort det på rett måte og som ikke har hatt noe ekstra hud.

Hva vil fort ned i vekt si da? Jeg er litt redd for dette selv nemlig, nå som jeg holder på å slanke meg. Er 1kg i uken for raskt?

Endret av Glasögon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil fort ned i vekt si da? Jeg er litt redd for dette selv nemlig, nå som jeg holder på å slanke meg. Er 1kg i uken for raskt?

Det er bare personer som er svært overvektige som kan gå ned 1 kg i uka på en forsvarlig måte. Det går gjerne fort til å begynne med når man begynner på en ny og sunnere livsstil med trening og riktig kosthold.

Det avhenger som andre har nevnt her av alder og hvor elastisk huden din er, men 1 kg i uka vil jeg tro er for mye. Jeg vil også tro at det er for stor nedgang til at det kan være varig, jeg tipper at du mister nesten like mye muskelmasse som fett. For "vanlige" folk er det bortimot umulig å gå ned 1 kg fettvekt i uka, da skal du spise lite og samtidig være i mye aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...