Gå til innhold

Hvilke nettsider kan jeg finne lette og gode matretter?


Gelica

Anbefalte innlegg

Både min mann og jeg har nå bestemt oss for å gå ned noen kilo dette året og for å oppnå det skal vi trene 3-4 ganger i uken og selvfølgelig spise riktig.

Finnes det noen gode nettsider hvor vi kan finne fettfattige, men gode oppskrifter?

Blir veldig kjedelig med de samme retter av kylling og svin, trenger inspirasjon til hvordan man kan lage lette retter virkelig gode.

Vet om lett matprat.no, men det finnes sikkert mer.

Ønsker også å finne oppskrifter på fettfattige, men gode smaksrike dressinger da det blir en del salat på oss men vi synes det blir litt kjedelig uten noe som helst på.

Tar gjerne i mot tips om du sitter inne med en sunn, god rett du ønsker å dele med meg eller oppskrift på gode fettfattige dressinger.

Andre tips på veien tas også veldig gjerne i mot.

Riktig god søndag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både min mann og jeg har nå bestemt oss for å gå ned noen kilo dette året og for å oppnå det skal vi trene 3-4 ganger i uken og selvfølgelig spise riktig.

Finnes det noen gode nettsider hvor vi kan finne fettfattige, men gode oppskrifter?

Blir veldig kjedelig med de samme retter av kylling og svin, trenger inspirasjon til hvordan man kan lage lette retter virkelig gode.

Vet om lett matprat.no, men det finnes sikkert mer.

Ønsker også å finne oppskrifter på fettfattige, men gode smaksrike dressinger da det blir en del salat på oss men vi synes det blir litt kjedelig uten noe som helst på.

Tar gjerne i mot tips om du sitter inne med en sunn, god rett du ønsker å dele med meg eller oppskrift på gode fettfattige dressinger.

Andre tips på veien tas også veldig gjerne i mot.

Riktig god søndag :-)

Tips til dressing: Balsamicoeddik, sennep, honning, olivenolje, salt og pepper. Bland sammen etter smak, nam, nam! Det finnes også noen dressinger i butikken som inneholder 0% fett, men jeg er ikke kjempestor fan. Men det kan jo prøves ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Synes naturell youghurt eller kesam/mager kesam med urter/krydder funker utmerket som dressing/saus både til salater og annen mat :)

Hvis dere ønsker et sunnere kosthold, er det en idè å innføre mer fisk i kostholdet, også feit fisk som laks, ørret, sild, makrell osv., da disse inneholder sunne fettsyrer som kroppen trenger.

Tenk på at dere kanskje ikke trenger kjøtt eller fisk til hvert eneste middagsmåltid, det går fint an å spise vegetarisk en gang eller to i uka også, utrolig hvor mye godt man kan lage med f.eks.bønner og linser. Prøv f.eks. Chili sin Carneeller hjemmelaget tomatsuppe med store, hvite bønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler at du tar en kikk innom Matbloggsentralen. Matbloggsentralen er en samleside for matbloggere. Til høyre på siden er det linker til mange matbloggere. Det er ikke alfabetisk, og kan derfor være litt vanskelig å orientere seg, men de har noen kategorier, og jeg tror "Mat og helse" og "Vegan/vegetar" kan passe bra. Det er mange andre bloggere som også blogger om sunn mat, selv om de ikke hører til i disse kategoriene.

Anbefaler uansett at du kikker innom siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...