Gå til innhold

burde dyrebutikken vite bedre?


Ewita

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i kjøkkenutstyrsbutikk før. Om jeg lover at stekepannen tåler gassovn, at blenderen kan knuse is, eller stavmixeren tåler ost, og det blir ødelagt, så hadde du vel klaget?

Hvorfor skal du ikke klage når de ansatte sørger for at både du taper pengene dine OG dyr lider en smertefull (?) død....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi blenderen ikke lider om den går i stykker av å knuse is, og stekepannen dør ikke om den ikke tåler gassovn likevel.

Det er levende vesen det er snakk om, man bruker (bør bruke) mye mer tid og planlegging på å kjøpe levende dyr enn ting vel?

De fleste store dyrebutikkene her i landet reklamerer jo med klipp & lim bilder i bittesmå akvarium slik at det ser ut som du kan ha en stim discus i en 20 liter og store keisere i en 40 liter.. Folk burde ha skjønt for lenge siden at de er der for å tjene penger, for å selge, ikke for å sørge for at dyrene får et bra liv. Det er helt klart noen flinke, engasjerte dyrebutikkansatte også, som er ærlige og vil det beste for dyrene og kunden men de er det langt i mellom.

Jeg ville aldri ha kjøpt gnagerer, kanin eller fugl fra dyrebutikk, men kontaktet en seriøs oppdretter.

Om jeg skal ha ny fisk så finnes det mange fine plasser på nett hvor jeg kan sjekke hva de bør ha av plass, hvem de kan leve med og hvilke vannverdier de skal ha. Så drar jeg på dyrebutikken og kjøper.

Dersom jeg skal ha utstyr til hunden, akvariet eller kattene så drar jeg på dyrebutikk - og om varen går i stykker klager jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skal klage :)

Det hender at folk vi har utplassert osv selger helt feil fisk til helt feil akvarium (f.eks sølvhai til 150 liter, Neontetra sammen med Scalare osv). Hvis kunden kommer tilbake med kvittering og forklaring, får de ny fisk :) Dessverre er det slikt som kan skje, i en hektisk tid er det vannskelig å sjekke alt. Og dersom folk blir solgt noe som ikke passer sammen eller i akvariumet de har så får de ny fisk.

Når det er sagt så KAN guppy og kampfisk gå sammen, men det kommer helt ann på individet og plassen de har. Har du under 50-60 liter bør kampfisken gå alene. Har du drøssevis av planter KAN det gå med to-tre kampfisk jenter. Kampfisk kan også bli tatt selv, pga det fine sløret.

Dette er ikke slikt som bare skjer... Eller det bør iallefall ikke være sånn. Det er tross alt levende individer det er snakk om her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi blenderen ikke lider om den går i stykker av å knuse is, og stekepannen dør ikke om den ikke tåler gassovn likevel.

Det er levende vesen det er snakk om, man bruker (bør bruke) mye mer tid og planlegging på å kjøpe levende dyr enn ting vel?

Eeeeh.... Tror kanskje du må lese innlegget mitt en gang til.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke slikt som bare skjer... Eller det bør iallefall ikke være sånn. Det er tross alt levende individer det er snakk om her...

Selvfølgelig bør det ikke være sånn. Det er slikt som KAN skje på en arbeidsplass når det er mye kjør og mennesker. Glipper skjer, og folk gjør feil som i alle andre jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...