Gå til innhold

Kunne du vært sammen med noen som har drept et annet menneske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nenya82

Om det var en ulykke eller lignende så kunne jeg nok ha blitt sammen med han,men om det var med viten og vilje så blir saken en annen.

Det hadde rett og slett blitt for usikkert å bli sammen med en som hadde myrdet et annet menneske,og sånn jeg tenker på det så er det en enorm grense å tråkke over når man tar et annet menneske sitt liv.Tenker at det må være noe galt med en om man klarer å gå over den grensen,og det er ikke noen jeg kunne klart å være sammen med.

Det hadde nok hele tiden vært i bakhodet at det kunne ha skjedd en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke noen av delene... og de fleste her synes at i krig er det greit?? Fysj, jeg blir kvalm. Liksom greit å drepe noen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, ikke noen av delene... og de fleste her synes at i krig er det greit?? Fysj, jeg blir kvalm. Liksom greit å drepe noen da??

Det finnes yrkesmilitære menn/kvinner som er på opprdag i krigsherjede land. Det er jobben deres.

Jeg tror virkelig at de ikke ønsker livet av noen.

Det er en forskjell på dette og mennesker som begår drap. Det kan ikke sammenlignes. Dette gjelder også i selvforsvar.

Hensikten er ikke å drepe, men å beskytte seg selv/andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på omstendighetene. For meg er det stor forskjell på å f.eks drepe noen i selvforsvar og noen som dreper i kaldt blod.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvilke omstendigheter hadde gjort det akseptabelt/uakseptabelt?

bare dersom det var i selvforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på , er han i militæret? Er det selvforsvar ?

Gjort med kaldt blod? Nei overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Så når fienden prøver drepe deg, så skal man bare godta det, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja, så lenge han har lagt det bak seg. Fortid er fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlagt drap: nei. Sier jeg selv.

En ulykke: ja, så lenge det ikke preget personen. Vil ikke være sammen med en som ikke har det bra med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg kunne aldri vært sammen med en som har drept, selv om det hadde vært gjennom militæret der man bevisst tar livet av noen. Hadde det vært en bilulykke derimot, så hadde det gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krabat

Ja, jeg kunne vært sammen med en som har drept et annet menneske

- i krig

- i selvforsvar

- som aktiv dødshjelp

- i en ulykke

Jeg kunne ikke vært sammen med en som har myrdet et annet menneske, enten det var i affekt, i narkorus, eller et godt planlagt mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

Hva med bevisst, men i militær tjeneste?

Nei.

Anonym poster: b3a1298676633d14474d4629da41b870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Herr Heftig

Til dere som sier at det er akseptabelt dersom det var i forsvaret, hva med en som er/var leiemorder. (ingen sammenligning for øvrig)

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ved ulykke eller selvforsvar, derunder også krig hvis det er snakk om krigføring i selvforsvar.

Ok, inkludert eutanasi.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det kunne jeg ikke.hvorfor? fordi en venninne og en kamerat ble drept(ikke av samme person eller samme tidspunkt) å jeg vil ikke menge med med drapsmenn.

vis han ble angrepet eller det var trafikk ulykke kan jeg forstå.jeg har en kamerat som var veldig uheldig der.å jeg har ingenting imot han for det. han gjorde at han kunne der og da.det var til og med noen han kjente og jeg vet han har nok å slite med når det gjelder sin egen samvittighet.

men jeg vet om en dame som er sammen med en drapsmann. ikke forstår jeg hvorfor. men jeg tenker hun må ha alvorlige indre problemer siden hun synes det er greit å være sammen med slikt avskum.han drepte en jeg kjente. ikke noen ulykke eller krig eller noe annet som kan rettferdiggjøre hans handlinger på noe vis.

Anonym poster: bcd151a6f8380c3ce8e5b6c4bea9ce94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor/hvorfor ikke?

Det spørs,

var det i selvforsvar eller et forferdelig uhell? Det er akseptabelt.

Eller var det i raseri? Om man har et så stort problem at man dreper hver gang man er så sint, så har med et problem...

Eller var det i kaldt blod? Uakseptabelt, og da er personen ganske syk også?

Anonym poster: 32c8d20144ad9a2f87d59d94dfc2c5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...