Gå til innhold

altflyter og hennes kokkeluring og tankevås


altflyter

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært her på KG i et par måneder, og måtte jo før eller siden finne ut at jeg skulle skrive en dagbok. Her er den (I hvert fall et forsøk på å lage en)

jeg er 21 år, er mye syk, og krangler for øyeblikket med sykehuskøer og NAV, noe jeg har klaget masse om her på KG :fnise: . Jeg bruker for øyeblikket tiden min på å ha sterke meninger om alt og alle i håp om at tiden skal gå litt fortere, mens jeg venter på at noe skal skje :gjeiper:

Jeg bor i en by på vestlandet (hint::regn:) i en leilighet med kjæresten min som er 24, og en (smågal) blandingsvalp av ukjent opphav, som enda sliter litt med å bli stueren

Jeg er litt dumsnill, snakker først og tenker etterpå (Kan være en ulempe til tider...) Dette blir nok en dagbok om alt og ingenting, håper noen gidder å lese om mine fikse ideer og innfall, eller har noe morsomt å fortelle meg!

Enjoy :danse:

Endret av altflyter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagbok, altflyter! :blomst:

Takk:) Gjenstår å se hvor mye fornuftig jeg klarer å skrive her:)

Det gikk akkurat opp for meg at det er skremmende hvor mye tid jeg klarer å kaste bort på å gjøre ingenting. KG er farlig sånn sett, men kjekk å ha når man ikke får sove om natten, og trenger noe å bruke tiden til:) Har merket at det er ofte de samme natteravnene som pleier å være her.

Sitter og lurer på grunnene til at folk sitter her om natten framfor å sove eller være ute. Jeg forstår ikke min egen tidsbruk, og det undrer meg at andre er like lite fornuftig som meg på dette.. Man burde jo egentlig sovet, men tanken på det, gir meg dårlig samvittighet for at jeg ikke har lagt meg, og den dårlige samvittigheten holder meg våken, og siden jeg allerede har dårlig samvittighet, får jeg desto mindre lyst til å legge meg, når jeg vet at jeg ikke får sove uansett fordi jeg allerede har den dårlige samvittigheten... Puh.

hva gjør du oppe på denne tiden av døgnet da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ja det er så mye å undre på i natten. Jeg sliter veldig med å sove, og da er det nok litt for enkelt å sitte på nett mens timene flyter av gårde. Men, det er jo veldig hyggelig også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) alt er kjekt når man er i godt selskap! Ulempen med å sitte her, er at når man først blir trøtt, så er man midt oppe i noe som bare MÅ gjøres ferdig, og når man omsider er ferdig så er man ikke trøtt lenger :fnise: Du har utrolig koselig navn forreten:) Får meg til å tenke på en myk gammeldags teddybjørn av en eller annen grunn :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :fnise:

Jaaaaa, kjenner til den! Gjespe-gjespe-gjespe-men skal bare! Og så er man plutselig pigg og våken igjen!

Grrr... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kanskje jeg skal prøve meg på et "snu døgnet" prosjekt...? Hadde vært greit å stå opp samtidig som resten av Norge en gang iblandt... Hm. Jeg så plutselig at jeg hadde greid å kalle dagboken min for "altlyter istedenfor altflyter" kanskje det egentlig var leggetid for mange timer siden :sjenert:

usj.. Jeg lurer på hvorfor det er så utrolig lett å sitte oppe til langt på natt, men så ufattelig vanskelig å snu døgnet andre veien, altså å stå opp tidlig :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver på det hele tiden, men synes det er vanskelig å få til. Jeg skal prøve sånn lyslampeterapi nå fremover ... spennende å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egentlig ut som en god plan... Har hørt at folk pleier å ha gode resultater med det, så det må du ha lykke til med!

Jeg tror jeg skal prøve å døgne, og heller legge meg i 20tiden dagen etterpå... Sjokkomvending pleier å fungere :)

Huff. hunden min snorker noe helt utrolig... Misunner ham litt. Tror det dyret kan sovne hvor det skal være! Nå ligger han som et slakt midt på gulvet, med et gnagebein som hodepute :fnise:

Det sovehjertet skulle jeg gjerne hatt! Lurer på om jeg skal se en film... men da våkner jeg sikkert enda mer.. hm.. livets store spørsmål :forvirret:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skulle bare hilse fra veggen :skratte: ... Jeg følger med i dagboken din. Håper det er greit for deg :)

Edit: Er du fra oppe eller nede på vestlandet? :)

Endret av ssecret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skulle bare hilse fra veggen :skratte: ... Jeg følger med i dagboken din. Håper det er greit for deg :)

Edit: Er du fra oppe eller nede på vestlandet? :)

haha! Du får hilse tilbake xD Jeg er fra Bergen.. Trodde jeg gjorde det klart med: :regn:. :fnise: Er du også fra vestlandet et sted kanskje?

Jeg skal ha komler til middag i dag! Kjenner jeg gleder meg stort! Syntes synd på de menneskene som ikke har smakt det før!

Endret av altflyter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D Jeg sier egentlig raspeballer, men tenkte at ikke alle visste hva det var:) Masse masse bacon, smeltet smør, grov kjøttpølse og kålrabistappe! (Hvorfor finnes det ikke en smiley med en siklende munn?) Du da?

Tror lille ulldotten av en hund er misunnelig på meg :gjeiper: Jeg kan bare ikke forestille meg hvor stusselig det må være å aldri spise noe annet enn det kjipe tørrforet dag ut og dag inn. Er sikkert som å spise brødskive uten pålegg for resten av livet :tristbla:

Han fikk skive med leverpostei til frokost i dag, så han er ikke bare ulykkelig.. håper jeg:S Hvorfor har ikke tørrforet flere smaker? :lete:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pasha:

Oh hi!

Koselig at du stakk turen innom. :takke: Skal se om jeg skriver noe vettig med tiden, men i dag, gidder jeg ikke skrive noe fornuftig :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Raspeball høres mye kulere ut enn "klubb". Eller potetball. Eller komle.

Jeg er helt enig:S Og så er det jo helt rart at ikke alle bare kaller det raspeballer. Det er jo det som er mest logisk. Raspet potet, kladdet sammen til en ball. Komler høres mer ut som en ubehagelig utvekst. "Huffda.. Du har fått komler du..." Det høres ut som noe som gir arr :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Jeg sier egentlig raspeballer, men tenkte at ikke alle visste hva det var:) Masse masse bacon, smeltet smør, grov kjøttpølse og kålrabistappe! (Hvorfor finnes det ikke en smiley med en siklende munn?) Du da?

Jeg spiser det med poteter:klo:, kålrabistappe, vossakorv og smeltet smør ... Åh, nå fikk jeg så lyst på det! :spise:

Har faktisk aldri hatt bacon til, men kan forestille meg at det er knallgodt, ja! ;) Må prøves!

Raspeball høres mye kulere ut enn "klubb". Eller potetball. Eller komle.

Helt enig! :fnise:

Edit; matrettforvirring!

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det med poteter, kålrabistappe, vossakorv og smeltet smør ... Åh, nå fikk jeg så lyst på det! :spise:

Har faktisk aldri hatt bacon til, men kan forestille meg at det er knallgodt, ja! ;) Må prøves!

Helt enig! :fnise:

Du har ikke smakt raspeballer før du spiser det med bacon!!! Du skal herved ha raspeballer med bacon til middag i morgen :gjeiper:

Føler meg litt slem nå. Jeg ligger på sofaen med hunden og skryter av middagen mens stakkars samboeren min står på kjøkkenet og lager den :fnise: Jaja.. Det er min tur å gå ut med småen etterpå, så det er ikke SÅ synd på ham. Det er kaldt ute :tristbla:

Jeg skal slappe av med samboeren og en film i kveld, så det blir herlig. En gjennomført usunn dag... jaja. Blir salat og joggetur i morgen :sjenert: eller vent.. Lavkarbo er jo sunt nå! Og siden jeg dropper poteten, så kan jeg ha god samvittighet da...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropper man eeeeegentlig poteten når man spiser raspballer? :klo:

Lover å smake bacon neste gang, har på følelsen at det vil falle i smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...