Gå til innhold

Her gjøres bulgarsk utfall feil, eller? *video*


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har øvd bulgarske utfall i det siste, men har lett etter google videoer til å vise mer teknikk, andre vekter, eller sånt. Jeg kom over denne her som er første treff på youtube om du søker opp bulgarske utfall. Men denne jenta her gjør det jo fei? Jeg gjør bulgarsk utfall med ene foten på sofakanten, og den andre laaangt frem slik at kneet IKKE kommer over tærne. Kneproblem som jeg tidligere har hatt, vil jeg ikke ha igjen, dermed passer jeg godt på det. Men nå lurer jeg på om bulgarsk utfall er noe annet enn vanlig utfall, og at man ikke trenger å ha kneet bak tærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det Børge fagerli som har lagt ut, så tviler sterk på at det er feil. Les forøvrig kommentarene under videoen, så får du hans forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg er ekspert på det her men det virker som om det beinet foran burde vært litt mer formet som en "L" vist du skjønner hva jeg mener? :fnise:

Jeg kjører som regel vanlig utfall, synes det funker like bra som bulgarsk utfall.

Endret av lfcnino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

For å si det sånn. Det skal godt gjøres å ha "feil teknikk" på bulgarsk utfall... Så lenge det tar så har det ikke mye å si om du former en L eller en C... Selv foretrekker jeg en mellomting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite hint, for de som spiller fotball. ALDRI gjør utfall/bulgarsk utfall dagen før ei hard fotballtrening :fnise: Det gikk hardt for seg. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge Fagerli er en av Norges absolutt beste personlige trenere og har vert annerkjent i flere år. Har hatt ham som PT selv og aldri i mitt liv vert borti noen som kan sakene sine bedre mtp trening. Så jeg ville ha brukt den første videoen! Uten tvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for denne:

Her ser du at foten er satt såpass langt frem slik at kneet ikke går over tærne i bunnposisjon. Det er en skikkelig utfordring for balansen, men det er et mindre skadepotensiale, da man skåner kneskålen for det ekstra "strekket" man får ellers.

Les gjerne her:

http://www.eiriksandvik.com/bulgarske-utfall-med-frivekter-for-ekstrem-beinstyrke-og-forebygging-av-skader/

http://www.eiriksandvik.com/kritiske-%C3%B8velsestips-bulgarske-utfall/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil så pleide jo Eirik Sandvik å trene under Børge Fagerli da. ;) Kan garantert stole på begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil så pleide jo Eirik Sandvik å trene under Børge Fagerli da. ;) Kan garantert stole på begge!

Ja, det stemmer det :) Men jeg ville vise en video hvor kneet var plassert riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...