Gå til innhold

Odisis verden


Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Jeg så disse frosne jordbærene med yogurt på en dag - de så veldig gode ut, tror jeg må prøve å lage de en dag :jepp:

177892254001360105_ZS5Y3YbW_f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest odisi73

Rumle: Selvågrosetre,engelske perlagoniaer,cosmo,riddersporer og tre spanske margeritter :rodmer: nå er jeg fornøyd i helgen.

Men et nytt problem har oppstått,jeg har ikke mer urner igjen,alle er opptatt :sjenert:

Må lokke,lure og lirke mannen til å være med å kjøpe urner i helgen :fnise:

But how to do it :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Jeg så disse frosne jordbærene med yogurt på en dag - de så veldig gode ut, tror jeg må prøve å lage de en dag :jepp:

177892254001360105_ZS5Y3YbW_f.jpg

NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMM :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle: Selvågrosetre,engelske perlagoniaer,cosmo,riddersporer og tre spanske margeritter :rodmer: nå er jeg fornøyd i helgen.

Men et nytt problem har oppstått,jeg har ikke mer urner igjen,alle er opptatt :sjenert:

Må lokke,lure og lirke mannen til å være med å kjøpe urner i helgen :fnise:

But how to do it :klo:

ÅÅååhhhh!!!!!!!!!!!!!! :rodmer:

Jeg begynner også å gå tom for krukker nå, og jeg har maaaange :ler:

Jeg prøver å vente til de kommer på salg :sjenert: og da skal jeg ikke ha mange! Tror jeg :sjenert:

:ler:

Men nå skal jeg ut i hagen! :hoppe: Snakkes! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du må være forsiktig, My! :unsure:

Ja.. :sjenert: jeg og vannbad er ikke venner. Må kjøpe mikro! Det er mye enklere (og kajppere).

Men de yoghurtjordbærne... Hvordan får man de runde?? :klo: og med så mye yoghurt utapå? Dette var litt mystifistisk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

---

Men de yoghurtjordbærne... Hvordan får man de runde?? :klo: og med så mye yoghurt utapå? Dette var litt mystifistisk for meg.

Det er litt mystisk for meg også må jeg innrømme, her er alt som står, i den meget korte artikkelen;

"You can make them by dipping strawberries (halved or whole) in vanilla yogurt (Greek might be best, because it's thicker), then putting on a sheet pan lined with parchment or wax paper and freezing. Voila: Yogurt-covered strawberries!"

Link

Går ut i fra at de har tatt den beste siden frem når de tok bildet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona; når jeg tenker meg litt om, så tror jeg de må ha frosset de, og tatt dem ut og dyppet dem på nytt, minst en gang - de kan jo umulig få så tykt lag ved å bare dyppe de en gang i yogurt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg og. Men man kan vel ikke spise de frosne? Da er de jo alt for harde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Jeg er sikker på at de er dyppet i yoghurtsjokolade :gjeiper:

Ha en fantastisk St.hansfeiring.

Jeg drar på tur imorgen tidlig og blir borte ettpar uker :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det tror jeg og. Men man kan vel ikke spise de frosne? Da er de jo alt for harde?

Jooo, de er gode frosne! Men harde ja :sjenert:

Meget mulig at det er yogurt-sjokoalde ja, Surre - men de skriver tyrkisk yogurt :klo:

Ha en fin ferie forresten! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Kanskje de ikke kan stave riktig :klo: Hvit sjokolade blir fort yoghurt om man er litt sliten.

Og takk for ønskene, jeg ser frem til 2 uker med Surrepleie. :goodbye:

Endret av Surrehodet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men de frosne jorbærne jeg har i frysern er jo harde som stein. Går ikke å spise de :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm - de frosne yoghurtjordbærene så kjempedeilige ut! :hjerter_rundt:

Mens vi snakker om mat Odisi (har dessverre ikke noe bilde) så var jeg på en sjømatrestaurant her forleden kveld og bestilte reker! -Vil du ha tre (3) reker eller mer, spurte den høflige kelneren. :eeeh: Og jeg bare,

-ehh, kan jo begynne med tre, for synes jo dette virket som et ledende spørsmål, på en måte.

Når rekene kom på bordet forsto jeg hvorfor. Det er absolutt de tre største rekene jeg har sett! Svære som hummere skjønner du! Har du spist det før TIGERreker? De var dynket i hvitløk og persillesmør og ble grillet på en diger steinovn.

Og mens vi snakker om mat... Som forfriskning til gjesten her på hotellet, serveres mye god frukt når man ligger og slanger seg på solsenga. En god ide, synes jeg er de små iskremene de lager i små plastglass (veldig små plastglass), det er frossen fruktsmoothie av mango, grapefrukt, ananas etc. som de putter en ispinne i og vips så tar man de ut av plastglassene og så har man den sunneste og deiligste lille iskrem. :jepp:

Vi snakkes Odisi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut aldrisur. Hvor er du?

Jeg pleier å lage smoothieis. Har et brett med is i frysern. Kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de frosne jorbærne jeg har i frysern er jo harde som stein. Går ikke å spise de :klo:

Jo du har nok rett i det, men jeg har alltid spist de likevel :fnise: men de er harde ja, best når de har tint bittelitt :Nikke: Kanskje de bare fryser de litt, altså ikke helt gjennomfrosne?

Smoothie-is høres godt ut - hva putter du i? :)

Og så kan jeg også deg fortelle at Aldrisur er i Malaysia! :rodmer:

Og til Aldrisur kan jeg si at de isene høres helt vidunderlige ut! :rodmer:

Og til odisi, som jo er den jeg jo kom inn her for å si noe til i første omgang; Håper du hadde en skikkelig flott St. Hans-feiring,!!!!!!! :klemmer:

:ler:

1125968627187065_DShlSWM0_f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...