Gå til innhold

Odisis verden

Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Gjest odisi73

Ja,jeg vet :skratte:

Jeg har sett program om slikt på NG eller Discovery og det ser veldig ekkelt ut.

Men jeg hadde søren meg sprunget til nærmeste sykehus.

Vet ikke om det er trolle tråd eller virkelig men vet det kan hende i virkeligheten :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant du noen i natt Rumle :sjenert:

:kaffekopp:

Åh ja, det kan du tro! :nigo:

Er det noen som har lest i Kropp og Helse om hun som får innsekter ut av kroppen :eeeh:

Jeg leste et par innlegg! :sjokkert: Så stakk jeg derfra ffffffffffffort!

Håper du har en god dag odisi :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Ja,jeg har hatt en god dag i dag.

Foten begynner å blir helt fin og jeg har vært i butikken og handlet :hoppendeglad: har vært ganske hemmet de siste dagene kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på generalforsamling i borettslaget jeg.. "kjempegøy". Slapp heldigvis å bli med i styret. Men oppdaget at jeg har fått feil opplysninger av megler når jeg kjøpte :kjefte:

Har hørt noen legger en saltsti rundt eiendommen så det ikke skal komme inn nye snegler. Prøvd det?? Eller så må du få tak i den tigersneglen eller hva den het. Den som spiser brunsnegler. Og pinnsvin spiser de. :jepp: Det var tipsene rundt lunsjbordet på jobb i dag :)

(heldigvis ikke noe fotballprat!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Godt du slapp det,er alltid noe herk å ha det hengende over seg :jepp:

Ellers så er salt sikkert det mest effektive som fins mot snegler men det er bare det at saltet fjerner gress og blomster også,sånn at det ikke kommer opp igjen :sjenert:

Har lagt det ut noen plasser,men helst for å ta mosen på berga.

Tigersnegler har jeg mange av og har enda iike sett at de tar blomster,men jeg har sett at de spiser brunsneglen så den er velkommen i min hage.

Ellers Mynona,hvordan går det?

Når har du første tur i vente?

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe tigersneglen gjør jobben sin da. Ellers må du skaffe deg et pinnsvin. En på jobben har en pinnsvinfamilie under terrassen, og de har ikke hatt noen snegler på mange år. Men naboene har.

Joda, går bra med meg. Er fryktelig trøtt om dagen. Det er så masse pollen. Så jeg ser uklart og.. Slitsomt å se på skjerm hele dagen. Er jo ferdig med semesteret nå, så igen skolebøker å forholde seg til. Bare krimbøker :)

Gleder meg til ferie da! Skal til Kroatia om 3,5 uke. Men det blir mye å gjøre på jobb i tiden før det :gjeiper: Er jo så mange som skal ha lønn og sånt mens jeg er på ferie. Og de blir så misfornøyd hvis de må vente. Skjønner ikke det :lur:

Med deg da? Har du begynt å jobbe på nabogården igjen etter at ryggen gikk i stykker? Untatt nå som beinet har gått i stykker da. Det hørtes forferdelig ut forresten. AUUU!

Nå skal jeg stryke skjorter! Det har jeg aldri gjort før :fnise: I en alder av 29! Men nå har det hopet seg opp med krøllete skjorter her. Har som regel kjøpt nye når de ikke ville være rette når de henger på kleshenger å tørker. Og noen har jeg lurt inn i mors strykehaug med litt skitne knep :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Pinnsvin pleier jeg å ha i hagen om sommeren men har ikke sett enda :sjenert:

Pollen er noe dritt,klør i øyne og rennende nese.

På jobben er jeg titt og ofte men ikke så mye som før,litt lite og gjør om sommeren også,men jeg avløyser han i tillegg når det kan passe.

Heldigen deg som skal reise snart,så nå er jeg misunnelig på deg og Aldrisur :jepp:

Stryke er det verste husarbeide jeg gjør og gjør det bare i nøden.

Pleier å kjøpe strykefri skjorter,men det er ikke alltid de heller holder seg i lengden.

Nr.2 på listen av det verste husarbeidet må være å ta UT av oppvaskmaskinen :fnise: men herlig og sette inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Enig,det er bånn i bøtta :kvalm:

Har du malt over de hvite prikkene nå Light :smilorange:

Ja, og tilført noen hvite striper i håret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

ops,denne meldingen så jeg ikke før i dag,av og til skjer det :sjenert:

Det hørtes helt herlig ut med den desserten,og jentene dine høres like herlige ut,eller,det vet vi at de er :klemmer:

Ingen ny statsborger enda,i går var termin :klo: men vi vet det er en gutt :babygutt:

Foten har kommet seg betraktelig,søren og,jeg som hadde så mye arbeid til de andre i huset :husarbeid::)

...Er du gravid? Jeg er såpass fjern at det ikke er rart om noe sånt har gått meg hus forbi, men allikevel :fnise:

Uff, jeg hoppet glatt over den insekter-ut-av-kroppen-tråden. :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Jeg er sikker på at du ble søt Light :rodmer:

Tenk hvor fargerike du og Rumle er :jepp: hun har lange gule tenner og du er rød med hvite striper :fnise:

Kan igrunnen være med på denne fargeskalaen siden jeg er gul å blå rundt om kring etter helgens strabaser :skratte:

Håper alle har en fin dag :kaffekopp:

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest odisi73

...Er du gravid? Jeg er såpass fjern at det ikke er rart om noe sånt har gått meg hus forbi, men allikevel :fnise:

Uff, jeg hoppet glatt over den insekter-ut-av-kroppen-tråden. :hakeslepp:

Å nei,ikke meg,men et nært familie medlem :jepp:

Jeg som har fem barn fra før skal ivertfall ikke ha mer barn nei,liker dem ikke heller :sukk: det griner jo hele tiden de første åra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Å nei,ikke meg,men et nært familie medlem :jepp:

Jeg som har fem barn fra før skal ivertfall ikke ha mer barn nei,liker dem ikke heller :sukk: det griner jo hele tiden de første åra :fnise:

Haha, godt, da er jeg ikke sååå fjern allikevel! Det ble plutselig veldig dramatisk i hodet mitt med knall og fall og alt det der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Tror i grunnen at det var en trolletråd,men jeg vet det kan skje :eeeh:

Innsekter er ekle :sjokkert: spesielt når de kommer under huden på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest odisi73

Ja det kunne gått galt i helga hvis jeg hadde vært høygravid :fnise:

Sikker på det hadde blitt styrtfødsel på badegulvet :jepp:

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Har hørt noen legger en saltsti rundt eiendommen så det ikke skal komme inn nye snegler. Prøvd det?? Eller så må du få tak i den tigersneglen eller hva den het. Den som spiser brunsnegler. Og pinnsvin spiser de. :jepp: Det var tipsene rundt lunsjbordet på jobb i dag :)

(heldigvis ikke noe fotballprat!)

Jeg tør ikke ta salt rundt eiendommen, for det er bed over alt, og frukttrær - og de kan umulig takle å få tilført så mye salt :sukk: Men det er sikkert gunstig om man har forhold som passer til det.

En annen ting er alt regnet som er her, det vil jo raskt løse opp all salt som blir lagt ut, men leste en artikkel om en som hadde prøvd å lage en saltsteinbarriere, altså slike saltslikkesteiner som man legger ut til sauer og geiter på beite. Det så ganske smart ut, og det tåler vann bra, så vurderer å prøve det ut på begrensede områder :jepp:

Godt du slapp det,er alltid noe herk å ha det hengende over seg :jepp:

Ellers så er salt sikkert det mest effektive som fins mot snegler men det er bare det at saltet fjerner gress og blomster også,sånn at det ikke kommer opp igjen :sjenert:

Har lagt det ut noen plasser,men helst for å ta mosen på berga.

Tigersnegler har jeg mange av og har enda iike sett at de tar blomster,men jeg har sett at de spiser brunsneglen så den er velkommen i min hage.

Ellers Mynona,hvordan går det?

Når har du første tur i vente?

Er tigersnegler samme som leopardsnegler? Eller Boasnegler? :klo: synes det er så mange navn på disse jeg! Uansett, jeg har de også i hagen, men har aldri sett de spise brunsnegler! :dry:

Ha en fin dag, odisi! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Har sett de mange ganger spise brunsnegler,men har aldrig sett de på en eneste blomst.

De spiser både egga i komposten og sneglene.

Det er nåk de samme vi snakker om,mørkegrå med stripete og prikkete mønster som er brunt eller sort :jepp:

De er ekle,fysjameg :haar: men hjelper meg i hagen så da er de velkommen til det motsatte er bevist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...