Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I uke 11 så ligner det mer ett foster enn en celleklump. 4mm i uke 11? Smart, var på UL i uke 6 og da var klumpen 4mm.

Men hvertfall, jeg tok medisinsk abort når jeg var 16, er nå 20.

Det var den beste avgjørelsen jeg har gjort og er forsatt stolt av det i dag. Jeg syntes ikke smertene var verre enn mensen, fikk også smertestillende så klart. Gikk på do og tømte meg noen ganger, seks timer på sykehuset, hjem, gå med store bind/bleier. Blødde noen dager, en uke kanskje så var det over. Må ikke bekymre deg så mye, heller ikke lese for mye. Det er bare dumt. Alle har forskjellige erfaringer med abort. Det er ingen fasit på det, selv om noen syntes det var ett helvete kan det gå helt fint for deg og motsatt vei.

Lykke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som tvilte her. Jeg husker da ikke en dritt om hvor stor babyen er i de ulike ukene. Jeg leste meg frem til det før jeg skrev innlegget. SÅ lite opplyst er jeg om det faktisk! ;)

Skrevet

Det var da meg som skrev at jeg så fosteret som du betviler.

At du er så lite opplyst betyr ingenting for meg, men at jeg så ett foster, med hode, rygg, armer og bein er ihvertfall sikkert. Jeg var ikke forberdet på det selv, og fikk sjokk. Hadde aldri forestilt meg at det var så "utviklet".

Det var veldig guffent å se det, og jeg blir dårlig nå når jeg tenker på det.

Ellers har jeg fått det på avstad da dette var for 1 år siden.

Det var liksom en liten Barbie-baby.

Uff nei, hadde jeg visst det på forhånd så spørs det om utfallet hadde blitt det samme.

Skjønner hva du mener, hadde ikke vært noe gøy å få se at fosteret ligner på et menneske. Og at det faktisk kunne blitt barnet ditt. Jeg skal prøve å la være å se det, ettersom jeg skal være på sykehuset, å være forberedt..isteden for å dra hjem og ''føde'' i do eller noe. Tror nok det skal gå bra sånn sett, er heller ikke følsom. Kommer bare til å være lettet og glad når jeg er ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...