Soon Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #421 Del Skrevet 19. mai 2012 Tror det er rundt uke 24 man skal kjenne liv hver dag ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #422 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Her er magen min, 24+5 Endret 19. mai 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 19. mai 2012 #423 Del Skrevet 19. mai 2012 Fin mage, Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 19. mai 2012 #424 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg lurer litt på hvor mye en baby snur på seg inni magen? På UL fikk jeg beskjed om at den ligger men hodet ned og beina opp og an morkaken lå foran baby. Er det slik at den blir liggende ca slik resten av svangerskapet? Eller slår den kollbøtter der inni? Det er jo enda god plass da jeg er 19 uker på vei.. Macaron: jeg har også morkaken liggende "i veien". Kjente faktisk spark dagen etter UL (19+0), men har ikke kjent noe etter det. Antar også at det er helt normalt og stresser ikke så mye med det. Alle sier at en blir lei av det også, spesielt på slutten når sparkene begynner å gjøre vondt! Men siden det er helt nytt så synes jeg det er veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 20. mai 2012 #425 Del Skrevet 20. mai 2012 Nå aner jeg ikke, men når.jeg var på UL lå min unge opp ned, med hodet opp, med hodet ned. Skikkelig turner. Ut fra sparkene jeg kjenner er det og overalt enda. Jeg har morkake foran og har kjent daglig liv i minst de to siste ukene. Synes det er koselig og plutselig er det jevn trøkk hos dere og. Kjennes jo ut som om man har luft i magen heeeele tiden Gleder meg til å hilse på han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #426 Del Skrevet 20. mai 2012 Her turnes det konstant, først ett dult på høyre side - plutselig ett på venstre, så de beveger seg mye mens det enda er såpass stor plass å boltre seg på Driver å pusser opp litt i heimen og jobber vel på litt for mye kanskje, men jeg vil jo så gjerne bli fort ferdig. Men jeg kjenner at kroppen stritter litt imot, og er veldig spent på dagene og ukene fremover nå, når jeg skal tilbake på jobb igjen etter ferien. Er det mange av dere som er sykmeldt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 20. mai 2012 #427 Del Skrevet 20. mai 2012 Ablaze: Ja, jeg kjenner bevegelser hver dag, men ofte bare hvis jeg legger hånda på magen og ligger helt i ro og kjenner etter. Enig i at det er veldig koselig ja, og gleder meg til det blir enda mer av det Til det med sykemelding, så har jeg faktisk ikke vært noe sykemeldt så langt. Jeg har tatt ut en egenmeldingsdag fordi jeg måtte til haste-UL på grunn av blødninger i uke 10, men utenom det har jeg heldigvis vært frisk og rask. Var veldig mye trøtt og sliten i første trimester, men løste det ved å legge meg tidlig og kutte ut det meste av sosialt liv. Men skjønner at jeg har vært heldig og hatt et lett svangerskap (så langt) sammenlignet med mange andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 20. mai 2012 #428 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg har hatt et lett svangerskap i forhold til mange, men jeg jobber bare 50% nå. Er ikke sykmeldt de siste 50 %, men det er slik at jobben kan ikke tilrettelegge for meg så jeg får jobbe 100%. Så da ble det graderte svangerskapspenger på meg de siste 50%. Derimot merker jeg nå at jeg begynner å få mye ryggplager. Jeg sliter veldig til hverdags om jeg blir sittende litt mer enn 30 minutter i sofa, på en stol eller lignende. Nå har jeg så vondt at jeg står og skriver på pcen og gruer meg til å legge meg. Ryggen så er det fra midt på korsryggen og oppover. Ikke korsryggen som jeg ville trodd... Snodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. mai 2012 #429 Del Skrevet 20. mai 2012 Her gledes det til ul i morgen på sykehuset! Kjenner bevegelse hver dag og er mindre nervøs denne gangen for om alt står bra til inne i magen. Godt å slippe ned skuldrene litt Så er det bare å krysse fingrene for at de sier det samme som vi hørte for 2 uker siden, at hun/han er frisk og rask. Forsåvidt håper jeg at de bekrefter at det er ei jente også Min mor og kommende førstegangs bestemor har tatt av helt på shoppingen og vi har begynt å få en del rosa klær gitt... Stakkars om det kommer ut en gutt, han blir vel kjønnsforvirret om han må gå med rosa! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. mai 2012 #430 Del Skrevet 20. mai 2012 Her gledes det til ul i morgen på sykehuset! Kjenner bevegelse hver dag og er mindre nervøs denne gangen for om alt står bra til inne i magen. Godt å slippe ned skuldrene litt Så er det bare å krysse fingrene for at de sier det samme som vi hørte for 2 uker siden, at hun/han er frisk og rask. Forsåvidt håper jeg at de bekrefter at det er ei jente også Min mor og kommende førstegangs bestemor har tatt av helt på shoppingen og vi har begynt å få en del rosa klær gitt... Stakkars om det kommer ut en gutt, han blir vel kjønnsforvirret om han må gå med rosa! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 20. mai 2012 #431 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Så fin mage Soon Her har vi feiret 3 års dag i dag. Så jeg er kjempe sliten nå i kveld. Kjenner jeg har styrt litt for mye. Kjenner det veldig lett i bekkenet når jeg har vært litt for aktiv en dag eller to. Jeg måtte krype opp trappa tidligere for å komme meg på do. I tillegg har jeg vært forkjølet/influensa siden torsdag. Håper på bedring snart. Jeg er ikke sykemeldt nå, men får se hvordan bekken problemene utarter seg... Må kanskje få gradert sykemelding igjen Hadde håpet å greie full jobb litt lengre ja. Kjennes litt som en nedtur. I forrige svangerskap hadde jeg ikke en eneste dag fri fra jobb... Så forskjellig svangerskap kan være. Vi skal på UL neste mandag. Gleder meg veldig. Jeg kjenner ikke liv hver dag, men har kjent liv innimellom i flere uker. Er så koselig. Men som noen sa tidligere, sparkene kan bli vonde mot slutten. Jeg kan fortsatt kjenne noen av sparkene min sønn gav meg under ribbeina sist gang, Endret 20. mai 2012 av Bentebent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 22. mai 2012 #432 Del Skrevet 22. mai 2012 Stilig mage, Soon! Bentebent: Jeg synes også at jeg er i dårligere form enn i forrige svangerskap, og har vært mer sykmeldt. Men jeg tror det har mye med at jeg har et barn denne gangen. Forrige gang kunne jeg jo bare legge meg på sofaen når jeg kom hjem fra jobb. Det kan man jo ikke når man har et barn som trenger litt oppmerksomhet fra mammaen sin. Tr.heimspia: Hvordan gikk det på UL? * * * Jeg er fortsatt 50 % sykmeldt, men det går stadig bedre, og nå klarer jeg å bidra litt hjemme etter endt arbeidsdag også. I dag jobbet jeg fem timer før jeg dro i butikken og lagde middag! :happy: Bekkenløsningen glimrer med sitt fravær, og det er jeg kjempeglad for. Det er jo så mange som sier at det blir verre andre gangen man er gravid, men jeg velger å høre på dem som sier det motsatte Litt generelt ryggvondt når jeg står og går mye, men det må man jo bare regne med. Masse dulting og spark i magen Hipp hurra for 20 uker og halvveis i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. mai 2012 #433 Del Skrevet 22. mai 2012 Bentebent: Jeg synes også at jeg er i dårligere form enn i forrige svangerskap, og har vært mer sykmeldt. Men jeg tror det har mye med at jeg har et barn denne gangen. Forrige gang kunne jeg jo bare legge meg på sofaen når jeg kom hjem fra jobb. Det kan man jo ikke når man har et barn som trenger litt oppmerksomhet fra mammaen sin. Samme her. Dvs., kroppen min fikser utmerket å være gravid, men jeg er bare så uendelig sliten. Jeg føler heller ikke at jeg kan bare slappe av etter at snuppa har lagt seg; vi har tross alt ett hus, og selv om man senker kravene en periode, er det en del som bare må gjøres. Av ulike grunner kan ikke mannen min gjøre alt i huset mens jeg er gravid heller. Nå har vi i tillegg såpass mye legge- og nattestyr med snuppa at det tar det siste som er igjen av et evt. overskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. mai 2012 #434 Del Skrevet 22. mai 2012 Var på UL på sykehuset på mandag! Der fikk vi vite mye nytt gitt... For det første har "jenta" vår en penis og 2 testikler.... haha! Hun som undersøkte meg var 100% sikker på at det var en gutt. Han viste fram ALT sammen og tilogmed vi så at det var gutte-tiss der Haha! Var jo litt dårlige bilder på den private ul for noen uker siden! Tihi! :gjeiper: Så ble det regning på terminen min basert på str til litj-KAREN! Jeg har fått ny termin: 21 Oktober. Er da altså 18 + 4 i dag, ikke 19 + 5 som vi trodde Den var SUUUUR å svelge! Hadde gledet meg til å passere halvveis (uke 20). Den kommer nok etter hvert Rakkaren inne i magen sprellet helt vilt der inne, strekte seg, vred seg som en ål og slo og sparket konstant.... Ikke noe rart jeg kjenner noe nei Dermed ble det ingen fine bilder av han i profil.... Straks hun fant en vinkel som kunne fungere, så snudde han seg igjen! Frustrerende! Men hun lo og sa at han var veldig aktiv og frisk Og DET er iallefall viktigst! Resten bryr jeg meg egentlig lite om... Sambo har alltid sagt at det ikke spiller noen rolle hvilket kjønn det blir, men jeg merket han ble litt ekstra glad etterpå Morro for han å kunne ta "gutteturer" og lære bort alt tullet han gjorde når han var liten da vettu Raringen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 22. mai 2012 #435 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg har akkurat passert halvveis. Var på kontroll hos lege i går, alt var fint. Hun måtte lete en stund før hun fant hjertet, det var nervepirrende! Men det slo med 150 slag per minutt. Eneste negative er at jeg trolig har blærekatarr. HURRA! Jeg har jo reagert på at jeg er konstant tissetrengt, men tenkte det bare var fordi jeg er gravid, jeg.. Og ikke svir det noe heller. Fikk låne doppler av ei venninde i dag også, rart å høre hjertelyden hjemme.. Frøkna er så aktiv nå at jeg føler hele magen velter rundt der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 22. mai 2012 #436 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg tror det er litt slik for guttene, at de synes det er stas uansett hva som kommer, men om førstemann/det kommer en gutt, så er det veldig stas altså. Her var det akkurat slik, at han ble glad uansett, men nå det var gutt ble det litt ekstra stas. Hehe. Og gratulerer med halvgått Marikke Jeg er faktisk 6 mnd på vei i dag... Woi tiden flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 23. mai 2012 #437 Del Skrevet 23. mai 2012 Oi, så morsomt at det viste seg at du har en gutt i magen, og ikke jente, tr.heimspia Bra dere fikk oppklart det nå da, i det minste! Kjedelig hvis dere fortsatt hadde trodd det var jente, og kjøpt inn alle ting i rosa..! Jeg har begynt å synge en nattasang hver kveld når jeg legger meg, etter at jeg leste noe om at dersom man synger samme sang hver kveld (fra fostrene har begynt å høre), kan denne sangen ofte virke ekstra beroligende for babyen som nyfødt også. Vet ikke om det er noe i det, men kan jo uansett teste det ut. (Føler meg litt dum når jeg ligger og synger for meg selv på soverommet, men det er jo bare katten som hører det, samboer legger seg alltid etter meg uansett ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 23. mai 2012 #438 Del Skrevet 23. mai 2012 Oi, det hørtes ut som en opplevelsesrik ul-time, Tr.heimspia! Veldig koselig å synge for den lille i magen. Jeg har ikke begynt med det ennå, men kommer nok til å gjøre det etter hvert. Da jeg var gravid med nr 1 pleide jeg å synge en rytme-sang samtidig som jeg dunket rytmen mot magen. Det var mest mot slutten av svangerskapet, da jeg virkelig kjente at jeg klappen mot rompa eller foten hennes. Kjempegøy med den sangen nå, for hun blir litt ekstra oppmerksom når jeg synger den, og det er liksom "vår" sang. Veldig usikker på om jeg skal bruke den samme sangen nå, eller om jeg skal finne en annen, sånn at nr 1 kan beholde "sin mammasang" for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #439 Del Skrevet 25. mai 2012 Hjelp, nå ble jeg redd for at jenta i magen plutselig er en gutt Men var på forholdsvis sen UL (19+2) og jordmora sa bare: her er det nok en liten jente - så vi krysser fingre for at hun hadde erfaring nok til å se riktig Vært hos legen idag, vært endel svimmel og vondt i hodet de siste dagene, samt at jeg jo sliter med all ståingen på jobb, så da ble det 50% sykemelding, og det skal bli så herlig kjenner jeg. 3 uker nå foreløpig, men regner ikke med å bli i noen bedre form etterhvert som jeg blir tyngre, men syns det er godt å være litt på jobb iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 25. mai 2012 #440 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg har en friske og sprelsk gutt i magen Kjenner at hodet og kroppen kan slappe av nå, merker at jeg har grua meg mer enn jeg ville innrømme til ultralyden. Tenk om noe hadde vært galt... uff. Men nå skal jeg bare nyyyyyyte! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå