Gå til innhold

Nyere tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt klart! :Nikke: Er jo noe jeg har gått å gledet meg til. Godt jeg hadde glemt hvor hard treningen faktisk er! ;) Nå skal jeg bli så sterk i bekken og rygg som jeg aldri har vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vondt å trene, men godt å få varmet opp musklene igjen. Kjenner det i magemusklene i dag enda! :omg: Men det er vel bra? ;)

Koselig familiehelg. Men tror snuppa begynner å bli litt mere sjalu fordi hun klenger og maser mere enn vanlig. Prøver å kose og gi ekstra oppmerksomhet, men det blir litt mye bare-mamma-mas. Vanskelig å vite når en skal bare bestemme at pappa er bra nok nå tross ville protester, eller gi etter for maset. Får litt dårlig samvittighet.

Var på vei ut for å trene i dag også, men lillebror var ikke helt enig. Han var urolig, vridde seg og hylte, noe han skjelden gjør, så jeg kom meg ikke ut i tide. Han er litt tett og varm, og med min såre hals, så er det kanskje greit å være hjemme og kose seg i høstværet!

Nå når timen har begynt er han selvfølgelig rolig og fornøyd. Typisk! :lol: Får se om jeg får gjort noe fornuftig her hjemme istedet.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, burde vel det, men synes det er vanskelig prioritere.... :sjenert: Tenkte på det flere ganger i går, men fikk det ikke til. Fikk ikke gjort alt jeg tenkte heller. Koser meg med lillebror og dagene flyr avgårde!

I går ble han to måneder, men det glemte jeg helt av... :fnise: Tok heldigvis noen bilder som jeg tenkte til takkekortene. Må si det blir en god del færre bilder av nummer to, enn nummer en!

Idag er det "6-ukers kontroll" for meg, og etterpå skal lillebror og jeg i begravelse.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst litt fattig på jern... Fikk brev av legen i går, og det forklarer jo svimmelheten. Trodde det bare var amming, travle dager og litt oppstykkede netter. ;) Bare å øke inntaket med tilskudd ifølge legen. Spiser grovt og grønt, så det er ikke så mye å hente der. Tror jeg må prøve å lage ammemuffinsene mine med hirse og aprikoser! :tommelopp:

Deilig fredag her! Har innmari lyst på et glass rødvin, men har ikke MM på lager, ei heller prøvd flaske. Så det ble te istedet. ;) Det får duge idag!

Tror han vil godta flaske, forresten. Vi har gått på en liten smell med ammeskjolda og han vet ikke helt hva han skal gjøre med puppen uten. :fnise: Må ha skjoldet inni munnen før han begynner å suge. Men han spiser godt og jeg har ingen plager, så vi får bare fortsette, og prøve uten nå og da.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide og målte lillebror når vi var på sykehuset på onsdag, så han var ca 6,1kg og 60cm når han var 9 uker og en dag/to mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa ble bedt bort og lillebror sover i vogna ute. Burde ha vært litt kjærester når vi nå har sjangsen :sjenert: , men kjære gikk ut i garasjen, og jeg har pumpa meg for første gang (70ml er vel ikke så værst?) etter å ha skiftet ut sommerdynene og hengt opp klær.

Lysten er tilbake, men ikke orket... :lete: Lillebror henger i puppen hele kvelden, så jeg føler meg så utbrukt og usexy når natta kommer, og snuppa er morgenfugl av rang. Så det er liksom ikke tid til det... Og så fort jeg begynner å tenke at jeg "burde ha gjort det", så forsvinner lysten. Æsj, det er vel bare å ta seg sammen og komme i gang! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner så godt igjen følelsen av å være oppbrukt.. :phu: Både fysisk og psykisk. Hankypanky er bare så laaaangt utenfor mine tanker om dagen ;)

Men du, du kan unne deg et lite glass rødvin uten å ty til flaske nå. Hvis du klarer å vente en liten time har du nok påviselig ikke promille en gang. Og måtte du amme før det og er det ikke problematisk det heller.. Det er jo mikroskopiske mengder uansett. Spør en lege og h*n vil nok bekrefte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, nettopp netthandlet klær til meg selv for nesten 3000,- :sjokkert: Mye penger men jeg synes jeg fikk masse for det også; ytterjakke og treningstights (med god rabatt hos Ellos) og 4 ammekjoler fra Boob, alle untatt èn på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner så godt igjen følelsen av å være oppbrukt.. :phu: Både fysisk og psykisk. Hankypanky er bare så laaaangt utenfor mine tanker om dagen ;)

Men du, du kan unne deg et lite glass rødvin uten å ty til flaske nå. Hvis du klarer å vente en liten time har du nok påviselig ikke promille en gang. Og måtte du amme før det og er det ikke problematisk det heller.. Det er jo mikroskopiske mengder uansett. Spør en lege og h*n vil nok bekrefte ;)

Kjære er ikke den som maser, men nå synes han det er på tide...

Problemet med å ta et lite vinglass er at lillebror bruker hele kvelden på å bunkre opp til natta, så jeg sitter ute med puppen nesten hele kvelden. (Fordelen er jo at han sover opptil 5 timer når vi legger oss.)

Da passer det bedre med vin til lunsj! Og sex, kanskje! :hoho: Men det tar seg dårlig ut å nippe vin på dagtid. Kjære kan ikke ta seg fri for en hot lunsjdate heller! Krisen er ikke så stor enda! :fnise:

Lillebror liker å sove lenge om morgenen. Stikk motsatt av storesøster, men hun har også glimtet til og sovet litt lengre enn til kvart på seks noen morgenener. Han får en pupp i fem-sekstida og en i nitida, og da er han fornøyd lenge. Det er ofte han sover "hele" natta, men har vi lagt oss litt tidlig vil han ha en pupp i to-tretida også.

Idag skal vi bare kose oss hjemme! Helga og forrige uke ble travel, så det blir godt med en rolig dag hjemme. Lillebror ligger i senga mi og sover, mens jeg drikker kaffe og surfer i morgenkåpa. Ute er det sikkelig vått høstvær, så det er den perfekte dagen for innekos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres koselig ut med en innedag når det er skikkelig høstvær ute :) Og ja, det tar tid før man føler seg klar for sengekos. Det er jo så mye som skal klaffe. Skulle ønske jeg var like opplagt og lysten som for en del år tilbake ;)

Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Honning!

Lysten er der, så jeg tenker at jeg bare bør "ta meg sammen", men jeg ooooorker ikke... ;)

Ble bakedag idag. Ikke akkurat avslappende, men nå har jeg i det minste mange, mange ammemuffins med mye godt i, i fryseren og foccacia til besøkene vi skal ha framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettlurt! Snuppa ville ligge i senga og kose istedet for å bli med kjære i bhg. Gjett hvem som ville stå opp og maste om klær, lys, barnetv og frokost lenge før jeg hadde tenkt å stå opp?!? :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klassiker! :fnise:

Skal ikke gå på den igjen! ;)

Ammemuffins :fnise:

Og lettlurt :fnise: Synes jeg ser det for meg....

Jepp, grove muffins med masse snadder (disse hadde jeg bl.a. gojibær i) som metter i mellom måltidene. :tommel:

Burde ha skjønt det, men jeg var for trøtt til å tenke klart! :P

Lillebror var 10 uker i går. :strix:

Han er en fryd! :hjerte: Spiser og sover godt, og er så blid og fornøyd.

Han har funnet tommelen sin og smatter så fornøyd når han får taket. Jeg prøver å dytte inn smukken da :fnise: men han er ikke så glad i den. Han godtar den og den er god å finne roen med, men han gjerne sover uten.

Han vil opp og fram, og reiser seg fra armkroken eller newbornsetet, når han ligger lett tilbakelent. Synes det er så stas å sitte i fanget.

Han er sikkelig lang i overkroppen og vi har faktisk begynt som smått med str 68 i noen plagg.

Nå ligger han ved siden av meg og veiver med armene og sykler med bena, mens han prater i vei. :rodmer:

Storesøster er også en fryd. Litt treårstrass og noe sjalusi, men det er vel ikke annet å forvente. Hun vil veldig gjerne sitte i fanget når jeg ammer og det er litt mye "bare mamma", men hun har også blitt flinkere til å f.eks. henge opp klærne sine og rydde av etter måltider (akkurat som i bhg! ;) ). Vi har blitt litt strengere, men måtte bare det fordi jeg følte at jeg bare gikk å kjeftet og maste i perioder :sukk: og at hun måtte bli fortalt ting mange ganger. Men èn gang i trappa hjalp masse. Ettermiddagene og kveldene blir så mye hyggeligere uten mas og sure miner!

Men det er jo så morro å se hvor raskt hun lærer og skjønner sammenhenger. Det er til en stadighet de festligste kommentarer.

Jeg hadde en liten nedtur idag når jeg gikk på vekta, ett kilo opp! :daane: Jeg tror ikke jeg greier å spise og drikke nok i løpet av dagen, og så blir det litt mye kos i helgene. Når jeg våkner om natta for amme er jeg bare sååå sulten og tørst. Hadde jo liksom bestemt meg for å bli flinkere, men det er få dager jeg greier det. :sjenert: Jeg mååå bare ta meg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...