pusilus Skrevet 6. september 2013 #1001 Del Skrevet 6. september 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. september 2013 Forfatter #1002 Del Skrevet 7. september 2013 Er det lov å bli litt lei seg når kjære gjør seg klar for natta uten å si noe, og bare sier "God natt. Jeg er trøtt og går å legger meg."? Det er tross alt lørdagskveld! Det har vært en lang dag for oss begge, men jeg er også trøtt og sliten, men må sitte å amme til lillebror er mett ved ca midnatt. Dessuten er det min tur til å stå opp tidlig med morgenfugelen (snuppa) i morgen... Jeg gikk på do og når jeg kom tilbake var han i borte. Begynte nesten å grine, men lillebror satte i det største smilet og "pratet". Det er ingen grunn til at vi begge skal sitte oppe og bli enda trøttere, men hva med litt mere forståelse og trøst da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 8. september 2013 #1003 Del Skrevet 8. september 2013 Tror nok det der er klassisk mann altså! De tenker rett og slett ikke over det sånn som vi jenter gjør, og han synes nok ikke det var noe problem at han skulle legge seg! Men at det er lov å bli sur? Ja, absolutt! Bra lillegutt smilte og muntert opp igjen mammaen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. september 2013 #1004 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg hadde nok blitt litt sur Kjipt å måtte være oppe sist og måtte stå opp først. Håper dagen din har vært fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. september 2013 #1005 Del Skrevet 9. september 2013 Det ER lov til å bli sur! Spesielt når man er trøtt og sliten og føler seg nesten oppspist..! Her har jeg første pri på å sove om morgenen.. Men så er jeg jo sent i seng og oppe flere ganger om natta så på en måte synes jeg bare det skulle mangle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 11. september 2013 Forfatter #1006 Del Skrevet 11. september 2013 Ikke alltid like greit å være storesøster! Håper det går seg til snart. Hun er litt dramatisk innimellom. Har begynt med "mamma, jeg trenger deg" i tillegg til det såre savnet. Tror nok det der er klassisk mann altså! De tenker rett og slett ikke over det sånn som vi jenter gjør, og han synes nok ikke det var noe problem at han skulle legge seg! Men at det er lov å bli sur? Ja, absolutt! Bra lillegutt smilte og muntert opp igjen mammaen sin! Vi fikk prata ut søndagsmorran, heldigvis. Han trodde jeg kom etter, men han vet jo at jeg heller sitter på stua med selskap av tv`en, enn å sitte i senga i over en time... Lillebror har ikke nattpupp så ofte, men han måtte jo selvfølgelig ha det i helga. Heldigvis tok kjære ansvar (etter litt klaging fra min side) og sto opp med snuppa. Så han kan da hvis han vil. Jeg hadde nok blitt litt sur Kjipt å måtte være oppe sist og måtte stå opp først. Håper dagen din har vært fin. Hadde lyst å surmule, men de forstår jo ikke sånne "hint"! Men jeg var voksen nok til å ta det opp med han. Hadde en flott dag i godværet! Liker mandager for tida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 14. september 2013 Forfatter #1007 Del Skrevet 14. september 2013 Det ER lov til å bli sur! Spesielt når man er trøtt og sliten og føler seg nesten oppspist..! Her har jeg første pri på å sove om morgenen.. Men så er jeg jo sent i seng og oppe flere ganger om natta så på en måte synes jeg bare det skulle mangle.. Jeg må nok slutte å være så snill og bare ligge på morgenene i helgene. Kjære greier å legge seg nedpå utpå dagen, men det er ikke jeg flink til! Ikke når det er bare lillebror og meg en gang. Snuppa har hatt en runde med altfor tidlige morgener, men nå ser det ut til å gått tilbake til normen; rett før seks. Har hatt ei travel, men fin uke! Jeg har kommet meg ut på et par fine turer og gjort unna en del ærend. Lillebror har bl.a. fått seg pass og vi har gjort unna 6mnd.kontrollene (opp et kg og 5gram siden fødsel og ellers alt bra) og ettersamtale hos jordmora som har fulgt meg igjennom to sv.skap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. september 2013 Forfatter #1008 Del Skrevet 16. september 2013 Prosjekt være-snillere-med-meg-selv er i gang! Skal spise oftere og bedre, drikke mere og hvile. Jeg skal være flinkere til å sette meg ned når lillebror sover, men også å komme meg ut på trilletur og trening. Det står ikke veldig dårlig til, men jeg synder både her og der litt for ofte. Er redd for at formen/humøret/helsa blir dårligere, og at vekta sniker seg opp sånn som den gjorde når jeg gikk hjemme med snuppa. Selv om det er min siste permisjon (mest sannsynlig) kan jeg ikke bare gå å kose meg! Jeg må heller prøve å bruke tida på å bli fit til jobbstart! Har jobbet litt med å endre tankegangen min, så nå er det bare å sette det ut i praksis! Akkurat nå driver jeg å baker mellommåltid i form av eplehorn. Bruker grovt mel og kikertemel, og har revet litt gule gulerøtter oppi eplebitene som skal inni. Kjære ble endelig ferdig med det store prosjektet han har holdt på med i to uker, så vi har sett litt mere til han i helga. Snuppa har vært litt mammasyk og det tror jeg kan ha noe med at han har jobbet så mye. Det går fint å være alene med ungene, men jeg tror ikke kjære skjønner at det "noe" hele tiden og nesten ingen pusterom. Han har jo jobbet for familien han også, kan velge tempo osv selv. Det har faktisk blitt sånn at jeg synes det er deilig å ta en "pause" på vaskerommet og "kose" meg med å henge opp og brette klesvask! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. september 2013 Forfatter #1009 Del Skrevet 16. september 2013 Eplehornene ble bra,men jeg var ikke så sikker på det underveis fordi deigen smakte ikke noe særlig. Lillebror har sin første langdupp siden kl 10 idag og det er sååå deilig med en pause. Men det sprøs om det blir en sen kveld på oss nå da. Han bruker å ha langduppen på ettermiddagen og så å spise stort sett i tre, fire timer. Han er lysvåken og pratsom i elve, tolvtida, men tar heldigvis natta når vi legger oss hvis han får ligge i senga vår. Håper ikke det blir så alfor sent i kveld! Jeg våknet klokka seks av en sulten gutt og fikk ikke sove etter det. Jeg har hatt to kvartersdupper idag og kjenner det skal bli godt å legge seg i kveld! Imorgen har vi time på sykehuset og så er det barselgruppetreff på helsestasjonen, så formiddagen går vel på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. september 2013 #1010 Del Skrevet 16. september 2013 Så lurt med et Være snill med seg selv-prosjekt! Det er jo litt sånn at en selv blir sisteprioritet om dagen.. Så det synes jeg var en kjempeide! Og det går så mye greiere med blodsukkeret på rett sted.. Jeg lurte på en ting. Hvor kjøper du kikertmel? På Helios koster det jo sinnsykt mye..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. september 2013 Forfatter #1011 Del Skrevet 16. september 2013 Hjelper å ha blodsukkeret i orden ja! Jeg vet ikke hva det koster andre steder, men jeg har kjøpt det hos iHerb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 21. september 2013 Forfatter #1012 Del Skrevet 21. september 2013 Jepp, da har jeg pakket inn julegaver og levert ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. september 2013 #1013 Del Skrevet 22. september 2013 Hææ??!! Oh my god... God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. september 2013 Forfatter #1014 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg bruker å være tidlig ute,men dette var vel tidlig for meg også! Men når en får et godt tilbud samtidig som helgebesøk utenbysifra, var det bare å slå til! Når har besøket dratt og det har blitt stille i huset igjen. Snuppa koser seg med film i regnet og jeg kaffekopp og nett, før vi skal bort i middag! Fiiin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. september 2013 #1015 Del Skrevet 22. september 2013 Mektig imponert, i alle fall! Høres ut som om dere koser dere i uværet - ha en fin ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. september 2013 #1016 Del Skrevet 22. september 2013 Lurt med vær snill med meg selv prosjekt, må vurdere det jeg også. Oppskrift på eplehorn? Jeg må få kjøpt meg kikertmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 24. september 2013 Forfatter #1017 Del Skrevet 24. september 2013 http://oppskrift.klikk.no/eplehorn-og-rullebolle-med-epler/3633/ Jeg tok utgangspunkt i denne, men brukte ca 1/4 kikertemel og resten 50/50 hvetemel og Fibra. Hadde ekstra fyll inni med eplepai-krydderet, og rosiner i deigen. Nettopp stått opp etter å ha vært sengeliggende i 12 timer pga mageknip. Måtte selvfølgelig amme, og opp med snuppa et par ganger fordi hun våkner og vil så gjerne opp i senga vår. Typisk når hun er syk, men nå er hun på slutten av forkjølelsa og det er på tide å sove i sin egen seng. (Det kan bli en laaang vinter hvis hun skal komme opp i vår seng hver gang hun er snørrete!) Og når mamma er dårlig eller opptatt er det selvfølgelig bare mamma som gjelder, pappa er ikke verdt noe (hvis han i det hele tatt våkner). Magen er litt bedre, mens ryggen, som har slått seg helt vrang, ikke akkurat ble bedre av den urolige natten. Vet ikke hva som er galt med magen, men hadde en runde med det samme forrige uke. Da lå jeg våken nesten hele natta pga smerter. Skulle ha vært å trent med fysioterapeuten, men orker ikke å stresse. Ryggen har sikkert hatt godt av det, men resten av kroppen er ikke helt med. Dessuten blir det bare stress å komme seg dit i tide. Var på vei dit i går, men var litt forsinket og fant ikke p-plass, så jeg måtte bare kjøre hjem. Hun er litt streng på å komme tidsnok og siden jeg ikke har vært der siden før fødselen, er det greit å komme tidlig og få litt veiledning. Var på kontroll til henne i forrige uke og hun mente at bekken og stabilitet ikke har vært bedre, så det lover bra! Må jobbe litt med magemusklene da, men det er ikke annet å forvente. Kan ikke si at jeg håpte at det ikke sto så bra til med de delte magemusklene, men det hadde være en unnskyldning for at magen ikke forsvinner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 24. september 2013 #1018 Del Skrevet 24. september 2013 Huff, håper du slipper mer mageknip nå! Typisk at de skal oppi senga når de er syke - men som du sier, vanskelig å få dem ut igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 24. september 2013 Forfatter #1019 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Jeg også! Orker ingenting når det står på. Lå å tenkte at rier var bedre fordi da fikk jeg i allefall en pause i mellom vondtene! Hun sovner greit i sin egen seng, men kommer i løpet av natta. Og selvfølgelig til meg... Skal ligge under min dyne og trykke de kalde bena med de skarpe tåneglene inn i lårene mine. Og så våkner hun når jeg skal amme og vil "delta". Det går bare ikke i lengden! Lillebror har også vært forkjøla, men er på bedringens vei nå. Vi hadde overnattingsgjester i helga som kom for å se på han, men han bare sov og sov. Han var snørrete og litt varm. Nå er han som sagt bedre og det virker som om han skal ta igjen det tapte, og smiler og prater i ett sett! Har nesten ikke tid til å sove! Og så er han 8 uker idag! Jeg har forresten sluttet å sitte oppe til lillebror har bunkret opp for natta. Bytter ut 5-6 timer sammenhengende søvn til fordel for litt tidligere kvelder. Han godtar fint å legge seg tidligere, selv om han helst vil "prate" og puppe til midnatt. Det blir en ekstra amming i løpet av natta, men det funker bedre for meg. Spesielt nå når snuppa har vært en del våken på natta i det siste. Da har jeg fått 3-4 timer søvn før hun våkner, og ikke nettopp har lagt meg. Endret 24. september 2013 av Miss I.W. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. september 2013 Forfatter #1020 Del Skrevet 27. september 2013 Magen er bedre og jeg kom meg endelig på fysiotrening i går. Det gjorde vondt da, men ingenting i forhold til nå! Har treningsverk i alle musklene i hele kroppen unntatt de i ansiktet og hendene! Auuu! Må bare dra idag også og myke opp ellers blir vel helga et lite mareritt! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå