Gå til innhold

Nyere tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg virkelig nyter det! :rodmer: Forrige gang tror jeg at jeg var for skrekkslagen! :fnise: Dessuten er lillebror en sikkelig sovebaby og veldig snill! Tror faktisk storesøster glemte av han et par ganger i går! Hun er veldig stolt og nysgjerrig, og det har så langt gått veldig, veldig bra. Litt plagsomt at hun absolutt må sitte oppå meg når jeg ammer, men jeg forstår jo hvorfor. ;) Ammingen går bra (er fryktelig sår etter den første ammingen etter fødselen enda, men han spiser godt!), og jeg tenker at nysgjerrigheten og klengingen går over snart. Og så er det jo veldig godt med snuppe-kos også da! Har savnet henne veldig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket gratulerer herfra også!!!! :) Har vært og besøkt minstenevø i helga, 3 uker gammel, og blir ikke mindre babysyk av å lese her! :fnise: Godt å lese at fødselen gikk så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Da slipper du igangssetting antar jeg...

Masse lykke til, og håper du får sove litt nå før det skikkelig setter igang! Skal tenke på deg ;)

Ja, heldigvis! :hoppe:

Tusen takk for lykke ønskninger! Ble dårlig med søvn, men med en rask fødsel så gikk det bare bra!

Hurra :nigo: Da slipper du igangsetting

Snart er du tobarnsmamma. :)

Ja! :bolledeig: Jeg er bare såååå glad for det! Håper du slipper det neste gang også!

Woohoo. Sært når vannet går ja :) Splesj..

Heia lillebror!

"Morsomt" å oppleve at vannet gikk, sånn for å få hele fødselsopplevelsen denne mest sannsynlig siste gangen. Men det var ikke like festlig å lekke hele dagen og kjenne et ekstra splesj for hver ri... :eeeh: Men nå er dèt opplevd å! :fnise:

Å ja, den som var superskeptisk til bakveien med kikerter (les kjære) ble virkelig positivt overrasket og ble litt lei seg fordi han bare fikk en muffin :ler:

Jeg har fått noen overraskede miner når jeg har sagt hva som er i, selv om de er vante til at jeg til stadighet prøver noe nytt! Men det er jo bare helt genialt med disse oppskriftene! Selv om sv.sk.diabetesen er borte kommer jeg til å fortsette å bake med kikerter og bønner og eksprimentere. Siste prosjekt var Jubelkakene (uten fyll) med cashewnøtter istedet for peanøtter, med et lite dryss havsalt over! :sikle:

:bolledeig: Yes!! Nå blir det nok action her snart! Krysser fingrene! Snart har du en liten varm bylt på brystet :rodmer:

Mine rier var ikke helt regelmessige de heller altså. Men de virket! Når man er andregangs er det intensiteten man skal legge mest merke til sa jm til meg :)

Håper du får hvilt deg! Og utnytt tyngdekraften.. :lur:

Nesten litt skummelt at en sitter å venter på de regelmessige riene fant jeg ut. Her ble det til at jeg måtte ta hensyn til intesiteten!

Ble ikke mye hvile og opp gå ga bare flere rier. Å dusje var faktisk helt pyton!

Masse lykke til!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håper det blir baby i løpet av kvelden!

Det ble det! :strix:

Gratulerer så mye! :hoppendeglad: Og så deilig at du fikk en annen fødselsopplevelse denne gangen. Det høres mistenkelig ut som min siste fødsel og den var bare fantastisk. Kos dere sååå mye med lillebror. :hjerte:

Ja, det var helt perfekt! Kunne ikke drømme om at det skulle bli sååå forskjellig.

Vi storkoser oss! :hjerte:

Ååhh!! Gratulerer så mye!! :rodmer: Så godt å høre at du også fikk en flott fødsel!!

Er nesten misunnelig her jeg sitter :fnise: Det er ganske magiske timer i starten! :grine: Håper dere nyyyyter!

Og be om smertestillende! Du er ferdig med å ha vondt nå :opplyser:

Tusen takk!

Ja, det er helt utrolig! Helt uvirkelig, faktisk!

Etterriene gikk heldivis over etterhvert!

Gratulerer så mye :nigo: blir helt sentimental her jeg sitter :rødme:

Hurra! Gratulerer!

Tusen takk! :D

Gratulerer så mye!!!

Takk, Nótt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med lillebror

Herlig med god fødselsopplevelse, og ja få noe for etterriene.

Tusen takk! Var virkelig noe å avslutte med! :nigo:

Gratulerer sååååååå masse med minsten!!! )) Hurra for Miss I.W.!

Og så deilig at alt gikk så godt da! Det høres skikkelig nydelig ut! Håper etterriene forsvinner ganske så kjapt!

Tusen takk, Pasjonsblomst!

Jeg er så lettet over at det gikk så bra. Drømte ikke om at det skulle gå så "lett"!

Gratulerer så masse!!

Godt å høre at fødselen var så fin, og godt du fikk slappa av mye etterpå også med en sovebaby ved siden av deg

Er etterriene borte? Det høres vondt ut nå som du egentlig skulle vært ferdig med å ha vondt ja. Er nok heldig som slapp unna de jeg.. Fikk et tips fra en sykepleier om å tisse ofte og spesielt før amming for å ikke få så ille etterrier (om det var det som hjalp meg eller om jeg ikke hadde kjent noe uansett vet jeg ikke )

Tusen takk!

Kjære og jeg (og lillebror ;) ) koste oss og slappet sånn av på barselhotellet at det nesten føltes ut som om vi var på ferie! :fnise:

Jeg hadde ganske mye etterrier sist, men de var ikke vonde. Ventet at det skulle komme denne gangen, men ikke at det skulle være så vonde. Fikk litt smertestillende, men burde kanskje ha spurt om det oftere... De var overkommelige når vi reiste hjem, og helt borte nå.

Leste om det med å gå på do, ja, takk for tipset! Synes det var rart at ikke de sa det på barsel. :klo:

For en herlig tid!!

Ikke sant! :hjerte:

:hjerte:

;)

Nyt, nyt, nyt.

Herlig vær dere kom hjem til

Fredagen når vi kom hjem var helt fantastisk! Mormoren ville ikke sende hjem snuppa, da hadde ikke rukket å gjøre alt hun hadde planlagt ;) , så vi hadde en ekstra dag "fri". Så vi satt bare ute på verandaen hele dagen og koste oss! :hjerte:

Forsinket gratulerer herfra også!!!! Har vært og besøkt minstenevø i helga, 3 uker gammel, og blir ikke mindre babysyk av å lese her! Godt å lese at fødselen gikk så fint!

Tusen takk, Mayami! Det er ikke vanskelig å bli babysyk da nei! Håper ikke det er lenge til du kan begynne å glede deg på en til selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er en uke (terminen var idag) og snuppa var tre og et halvt i går, og det feires med nye tickere! :hjerte:

Lillebror sover, spiser og bæsjer. Han sover gjerne 4-5 timer i slengen, gjerne på natta. Han har litt gulsot, så jeg har vært litt bekymret for at han sover så mye fordi han er slapp, men han spiser godt og "systemet" funker (til gangs!) :fnise:, så alt er som det skal! Var på en liten gulfarge-kontroll i går og han er bare 90gr fra fødselsvekta si, flinke gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 90 gram unna så fort, det var ikke verst! :) Lille brukte mer enn 10 dager på å komme opp igjen på fødselsvekta han.. Godt systemet virker da! Og gratulerer med nye tickere - stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiser tydeligvis godt, Mayami. Helsesøster var på hjemmebesøk i går og hadde med vekt, og han har bare 50gr igjen nå.

Han sover jo så mye, så det er godt å vite at han får i seg det han skal.

I natt sov han fra ca 23 til 05! Virker som om han spiser seg opp på kvelden fordi da vil han ha pupp ofte. Helt grei ordning å sitte med puppen ute hele kvelden og se TV og kose meg, og så sove hele natta! :nigo:

I dag kommer svigers på overnattingsbesøk i helga. Tror det kommer til å gå bra, men har avtalt med kjære at vi skal ut å spise et par ganger og avtalt med meg selv at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for å trekke meg tilbake og ta noen pauser. Formen er jo utrolig bra i forhold til sist, og selv om jeg glemmer meg, så er det jo bare litt over en uke siden jeg fødte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert fint - bonus å gå ut og spise også da! ;) All burde bo forstå at man trenger å hvile innimellom i den situasjonen du er i nå, og hvis de ikke skjønner det så er det jo verst for dem! Kos deg med lillegutt, storesøster og besøk i helga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhhhh så herlig å lese om. INnbiller meg absolutt at det er greiere med nr 2, men det er jo såklart også litt avhengig av hvor godt den lille sover og spiser... Og det virker jo topp hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert fint - bonus å gå ut og spise også da! ;) All burde bo forstå at man trenger å hvile innimellom i den situasjonen du er i nå, og hvis de ikke skjønner det så er det jo verst for dem! Kos deg med lillegutt, storesøster og besøk i helga! :)

Neida, det er nesten motsatt, hun tar over litt for mye uten at hun skal "vises". Vanskelig å forklare, men hun vil gjerne hjelpe og ikke være til bry, men det blir helt feil. Typ skynde seg å spise frokost før vi rekker å dekke på stor fellesfrokost som vi alltid har når alle har fri, og i allefall når vi har besøk, for å ikke "lage arbeid" til oss (det tar lenger tid å smøre på mat til 5 stk enn å dekke på bordet!). Og å skynde seg å gå UT med avisa istedet for å legge den fram sånn at andre får lese den eller bare slenge den i papirdunken inne, eller sette på youtube på pc`en sin for å underholde snuppa, mens vi allerede ser på film på pc`en min og tv`en tilfeldigvis sto på samtidig. Og alt dette før kl ti i morrest! :bond: Prøøøøver å ikke la meg irritere, men når hun "overkjører" rutinene våre, som med frokosten, blir det en litt dårlig start på dagen.

Og så er det de kommentarene en aldri helt vet hva en skal si til, som " de asfalterer bare veiene nå siden den er valgår"! (Gjør de ikke det hver sommer??!)

Hun er snill som dagen er lang, og legger seg stort sett ikke oppi det vi gjør, med vilje i allefall. Men det er alltid "noe" som irriterer.

Men ellers er det kos, spesielt for snuppa og så får kjære litt pappa-tid også. I går var vi ute å spiste lunsj og koste oss i sentrum, og i dag skal vi grille istedet for å gå ut å spise middag som var planen. Stresser ikke mye for dem, men som jeg sa til henne; -vi må jo ha mat uansett, så det er ikke noe bry å lage til fem istedet for tre! For hun må ha sånt inn med teskje! :murvegg:

ohhhhh så herlig å lese om. INnbiller meg absolutt at det er greiere med nr 2, men det er jo såklart også litt avhengig av hvor godt den lille sover og spiser... Og det virker jo topp hos dere.

Det er mye greiere med nr to! Vi er ekstra heldige med sovebaby, som gir godt med tid til nr en og som har gitt en super start på søskenforholdet. Men er litt mere avslappet til alt uansett, så det går veldig fint! Eneste sjalusien vi merker er når jeg ammer. Da klatrer hun oppå meg eller så skal hun bare ha hjelp av meg. Men det går vel seg til!

Fikk meg en positiv overraskelse i forrigårs! Jeg var litt i beita for klær (orker ikke mammajeansen fordi fremhever magen), så jeg prøvde for morro skyld den siste buksa jeg kjøpte før jeg ble gravid, og DEN PASSA! :hoppendeglad: Litt muffintopp foran siden jeg har godt med mage enda, men pga dia.dietten,som jeg ikke trenger å gå på lenger, har jeg gått inn ellers. Nå må jeg bare være litt flink og ikke skeie ut helt (kjære sier vi må feire! :fnise:), så tar det ikke lang tid før jeg kanskje er ned i pre-snuppavekt! Føler meg helt topp!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woohoo for at du passer i buksen :hoppe:

Jeg ble plutselig takknemlig for at jeg slipper å ha svigers på overnatting, selv om det kan bli for mye i hverdagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det hadde vært greiest å ha de her noen timer nå og da enn oppå oss ei hel helg... Når vi er hos dem drar vi ut å møter kjæres venner, går på cafè (uten dem) eller på tur, mens når de er her blir det litt intenst. Det er ikke noe vondt i dem og jeg trøster meg med at det er ikke bare meg som irriterer meg over dem, kjære og søsteren gjør det også. Det er bare at jeg ikke kan si så mye. Men jeg måtte si ifra at de kunne vente 2 minutt med å dra, istedet for å si hade til meg på badet mens jeg skiftet lillebrors bleie... :bond:

Men nå har de dratt, og kjære har begynt på jobb idag, og jeg synes det er heeeelt greit med fred og ro! :nigo: Han tok halvdag idag og så har snuppas bhg stengt fredag, så den siste dagen i permisjonen tar han da. Kjenner det er litt godt å få litt hverdag igjen. Men det blir jo en myk overgang med masse koselige barselbesøk i vente!

Tenkte jeg skulle ut å lufte meg en trilletur og kanskje hente snuppa i bhg, men det regner sånn at jeg tror lillebror og jeg bare skal kose oss hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear ya sistah!

Har nettopp hatt svigersene på besøk en uke, og selv om det var veldig hyggelig, var det også fint å bli alene igjen :)

Her er det strålende vær, så jeg og lillesøster har gått oss en lang deilig tur. Digg at bekkenet virker igjen! Er ditt også bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med svigers og litt for lange besøk?? :roll: Her kom de jo dagen etter vi kom hjem og ble i fire dager! :klaske: Hva er det for noe..?? :roll:

Digg å passe i vanligbukser allerede da! :nigo: Jeg har ikke turt å prøve enda.. ;) Tror ikke rumpa passer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers her kom EN dag etter at lille var født og ble en hel uke... Og man kan jo ikke egentlig si noe heller da! Ikke jeg i alle fall... Uansett er det hverdagene som er best, med rutiner og orden for alle parter! Heldigvis er det hverdager det er flest av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jeg er velsignet når det gjelder svigerfamilie...

Her kommer de på besøk i september, nesten 2 måneder etter termindato :)

Svigerinnen min, søster til mannen, fant ut at vi nok ville ha kommet litt mer inn i rutiner osv før storfamilien kom på langbesøk, takk og lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ting jeg aldri trodde jeg skulle oppleve to uker etter fødsel: :sjokkert:

- Ikke stå opp før 11:30 (var oppe og sendte avgårde snuppa i bhg og har ammet).

- Være tilbake i pre-lillebror vekt.

- På vei til vinkveld (-vin for min del ;) ) med (den gamle) barselgruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...