Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Høres bra ut, Synne-Marie! Det har vært noen runder, og fram og tilbake, men jeg er på et godt sted nå og ser fram til hvordan dette blir. Selvfølgelig gruer jeg meg også, men jeg har virkelig trua på at dette blir mye lettere enn sist.

Lystgassen var til STOR hjelp før jeg fikk epiduralen. Jeg hadde jo tette, tette rier uten effekt og fikk ikke tatt igjen meg i mellom. Brukte den også under pressriene siden epiduralen ikke virket (som den skulle). JM sa først nei, men ga seg etterhvert. Men denne gangen skal jeg ikke ha stormrier og vakum, men en baby som vil komme ut! ;)

Snuppebesøk i natt også, men i natt var det bare pappa som gjaldt! Heldigvis! :fnise: I tillegg sov hun en time lenger, så det ble ikke så værst alt i alt.

Det var godt å sende dem ut av huset idag. Har hatt ei fin helg, men synes det er vanskelig å slappe av uten litt dårlig samvittighet med snuppa i hus. Det ble også både vindusvask og støvtørking i går. Så i dag skal jeg bare kose meg! Og pusle litt med lillebrors ting. Vi har nok alt vi trenger i hus nå, men det er ikke alt det er i system i. Alt er ikke pakket ut etter snuppa og jeg aner ikke om vi har nok klær. :P Men det løser seg!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har vel det ikke så travelt han lillebror heller... ;)

Lite som skjer. Når jeg har hatt noe som kunne minne om vonde kynnere har det vært luft! :fnise: Nå er det forresten bh døgnet rundt! Lei av å våkne av våt dyne! :P

Har hatt mye bekkenvondt, men idag er jeg bra. Kanskje fordi jeg slapp å dele seng med snuppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... våt dyne... hadde nesten glemt det, men kom veldig på det nå som du skrev det! ;)

Er jo bare å vente og kose seg enn så lenge, ting skjer når det skjer..følger spent med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, æsj, det er ikke noe særlig med våte sengklær! Det er ikke bare bare! :fnise:

Jeg venter og koser meg. Er rolig og prøver å nyte friheten, men er også litt utålmodig nå. En uke til evt. innleggelse...

Har sovet godt og fikk noen ekstra timer etter å ha sendt avgårde kjære og snuppa. Var så "frisk og rask" og uthvilt, men nå er jeg satt ut av varme, hovne hender og tette kynnere. Har litt murringer foran og bak. Orker ikke å gjøre stort. Håper det er forbigående, eller allerhelst starten på noe! Kjære og jeg har i allefall prøvd å få fortgang i sakene! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig på at noe begynner å skje her! Har hatt en del heftige kynnere med menssmerter mens jeg har hvilt og får kynnere bare av å reise meg. Har sikkelig vondt mensverk innimellom og nedpress. Har ikke lagt merke til at lårene tar oppi magen når jeg går opp trappa før, så kanskje magen har sunket?

Håper ikke kroppen bare "øver" seg nå! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi!! Håper det er noe på gang her!! :hoppe: Det høres jo lovende ut! :nigo:

Jeg og min kjære har prøvd på litt insisterende aktivitet et par ganger vi og. Men jeg tror nesten vi skremte henne inn igjen.. :roll::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper jeg også! Men det går ikke særlig raskt framover. Men det kan vel rusle å gå sånn lenge før noe skjer.

Det murrer fremdeles og kynnerene kommer ofte. Uvanlig ofte mtp det rolige tempoet mitt idag.

Var skråsikker på at det var torsdag idag, men det visst bare onsdag, så sånn sett har jeg en dag tilgode! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Nique! Men her har det stoppet helt opp. :sukk:

Håpet på at det skulle ta seg opp etter i natt, men den gang ei. Har sovet godt og har hatt en lang dupp, så jeg er sååå klar for siste innspurt nå! Drømte utrolig mye rart i natt. Mye hadde med fødsel å gjøre (merkelig nok :fnise: ) og jeg måtte virkelig ha tid på å summe meg når jeg våknet og prøve å skille virkelighet fra drøm. Småskuffet når det viste seg å være drøm! :hoho:

Det er litt for varmt for min smak akkurat nå. Sitter inne med vifta på i bare undertøyet. Men jeg kjenner jeg har litt mer energi i dag. Å gå å kjenne på kroppen sånn som jeg gjorde i går tar energi.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt de beste muffinsene! Med kikerter, gulerot, banan, havregryn, rosiner, gresskarfrø, sesamfrø m.m. :sikle: Blir geniale, kjappe mellommåltid når lillebror endelig kommer!

Men nå er fyseren fylt til randen av sunn og mindre sunn bakst og div. middager, så nå må han bare komme snart!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett ankelene mine??? De forsvant samtidig som sola og varmen kom!

Ingen tegn på noe action idag, bare de vanlige kynnerene. Kanskje i natt da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt de beste muffinsene! Med kikerter, gulerot, banan, havregryn, rosiner, gresskarfrø, sesamfrø m.m. :sikle: Blir geniale, kjappe mellommåltid når lillebror endelig kommer!

Men nå er fyseren fylt til randen av sunn og mindre sunn bakst og div. middager, så nå må han bare komme snart!

Oppskrift?

HAr desverre ikke sett anklene dine, kanskje hvis havtåken hadde forsvunnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje anklene dine har reist på ferie sammen med hakelinjen min?? Hvis du ser dem kan du si at jeg (også) venter her hjemme.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift?

HAr desverre ikke sett anklene dine, kanskje hvis havtåken hadde forsvunnet ;)

Selvfølgelig!

Ble inspirert av denne: http://www.friekaker.no/?p=898

150gr kokte kikerter

300gr overmoden banan (ca 2 store)

150gr olje

150gr sukker

Kjøres i blenderen til en jevn pure.

150gr revet gulerot

1ts kardemomme

1ts salt

2ts bakepulver

2ts vaniljesukker

100gr hvetemel (ville ha brukt Fibra, men var tom)

100gr lettkokte havregryn

Liten håndfull rosiner, sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner og gresskarfrø.

Blandes i kj.maskin sammen med pureen.

220grader i 10min. + 15min. på 200grader.

Jeg har halvvert sukkermengden siden både banan, gulrot og rosiner gir sødme. Lagde vanlige små, men tror jeg lager i store former neste gang. :sikle:

Tenker at jeg kan pynte dem opp med litt ostekrem hvis jeg skal servere dem til gjester, men det sprøs om det blir noen igjen! ;)

Kanskje anklene dine har reist på ferie sammen med hakelinjen min?? Hvis du ser dem kan du si at jeg (også) venter her hjemme.. ;)

:fnise: Will do!

De dukker vel opp om noen uker!

Første delmål (må ha delmål for å ikke bli gal av forventninger!): Fødsel i løpet av helga.

Andre delmål: naturlig start før torsdag.

Tredje delmål: innleggelse torsdag med såpass modning at de kanskje bare kan ta vannet...

Skulle ønske at jeg ikke satt å ventet sånn. Var ikke så ille forrige gang, men da hadde jeg ikke noen modning eller andre tegn. (Tror en liten del av meg var så redd at det var greit at det ikke skjedde noe :fnise: ) Nå vil jeg bare bli ferdig!

Storesøster ville ikke komme "frivillig", så det er jo ikke sikkert lillebror vil det heller. Har jo hatt "litt" hjelp av leger og jordmødre på sykehuset til å bli så utålmodig, og ble jo ikke mindre utålmodig av at slimproppen gikk.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift og link, nå skal det bli godis på meg også selv om jeg skal på dietten min igjen :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte det kunne passe for deg! :nigo: Jeg har bare laget kikerteoppskriftene og bakt med Fibra istedet for andre melerstatninger, siden jeg tåler litt mel, men hun har jo kjempemange gode oppskrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bært borti en del blogger med gluten-og melkefrie oppskrifter, men ingen som har hatt så mye godt og tiltalende :) De engelske og amerikanske jeg har lest på er det jo nesten umulig å få fatt i alle ingrediensene til, i alle fall her vi bor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det litt viktig å ha noe godt å kose seg med når en går på diett. Innbiller meg at det blir litt lettere å ikke sprekke/jukse. ;)

Blir helt motløs når jeg tråler igjennom utenlanske oppskrifter, enda jeg elsker å prøve noe nytt!

Har hatt ei super helg! På tross av at det ikke ble noen fødsel ;) og at jeg får kynnere bare jeg tenker på å røre meg og bekkenet er vondt.

Vi har på stranda og vi badet (dvs snuppa, fordi jeg kan ikke) i fjord og skogsvann. Vi har vært på lang biltur, og hjemme og kost oss. Det har vært varmt og kroppen har verket, men snuppa har kost seg og vært bare super :hjerte:, og da får en bare "ofre" seg litt.

Jeg har ventet på at noe skulle skje og jeg vet ikke om det er fordi jeg vil så gjerne, men kroppen driver å "lurer" meg. Hver kveld er kynnerene så heftige og regelmessige at jeg har nesten droppet å legge meg fordi jeg har tenkt at "nå begynnere det"! Men nettene har vært rolige og alt har stoppet opp. I går kom det bittelitt blod og masse slim (det var så mye innimellom at jeg lurte på om vannet gikk i går kveld :fnise: ). Det murrer og stikker, og så fort jeg beveger meg strammes magen. Når jeg reiser meg må jeg "gå meg inn" før bekkenet retter på seg og går fra j...... vondt til ømt. Det er vanskelig å finne gode stillinger både dagtid og på natta, og jeg begynner å bli passe lei av denne store, vonde og hovne kroppen. Det er en uke til termin, så jeg er egentlig ganske heldig som vet at innen uka er omme så har han kommet! Men jeg skulle så gjerne ha sluppet induksjon, selv om kroppen er mer moden og klar enn den noen gang har vært, og det sikkert ikke er så lang vei å gå. Håper kynnerene og murringene er godt for noe!! Og at lillebror ikke har vokst noe særlig siden siste vekstestimering. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk vannet i morrest! For en merkelig opplevelse!

Har vært på kontroll på sykehuset og er hjemme nå i påvente av rier. Hadde min første ri rett etter CTG`en mens jeg enda var på sykehuset og har hatt noen etter det, men de er ikke regelmessige. Men det er ikke tvil om at det er det, og ordet nedpress har fått en ny betydning! :P

Har avtale om å komme tilbake i morgen tidlig hvis ikke før. Men JM trodde det ble før siden jeg hadde så regelmessige kynnere under registreringen.

Nå skal jeg prøve å sove! Snuppa måtte selvfølgelig vekke meg halv fem i morrest... Har fått sendt henne i bhg og avtalt at hun skal til mamma i kveld, men vi hadde også avtalt at hun skulle være med ei venninne hjem fra bhg i ettermiddag, så det er litt organisering på gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...