Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Håper jm-besøket går som du ønsker :) Jeg håper jo veldig på naturlig start denne gangen, men jeg skjønner din bekymring.. Forhåpentligvis har innsatsen din gjort innvirkninger!

Så deilig å føle seg litt fin på slutten ;) Jeg kjenner til de blikkene der! :ler: Føler at folk er redd jeg skal eksplodere hvis jeg viser meg i bikini :ler:

Jeg skal pakke brie de maux, en pinlig dyr spekeskinke og MINST tre Lindt-sjokolader med havsalt i piknikkurven! :sikle: Unnskyld, fødebagen... :fnise: Det må være lov å belønne seg selv etter en så stor prestasjon, så den sjokoladen må du nyte maks altså!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg forresten finere enn på lenge! Diabetesdietten har gjort meg strammere, jeg er ikke oppbåst i det hele tatt og selv om magen er gedigen (folk snur seg på gata og peker! :ler: "The circus is in town!" :skratte: ) føler jeg meg superbra. Har pakket melkesjokolade i fødebagen, men skal prøve å forstette med lavkarbo-light og sukkerredusert etterpå. Det har jo ikke vært så vanskelig å legge om.

Signerer denne, på alle punkter. :ler:

Jeg har tydeligvis veldig stor mage, ikke vet jeg, men jeg får mye blikk og folk som snur seg når jeg er ute og går. Spørsmål om tvillinger og "nå er det ikke lenge til vel" dukker stadig opp. Jeg tør ikke svare at jeg faktisk har to uker igjen egentlig :sjenert:

Lav-karbo light og sukkerredusert er greit nok egentlig, savner bare litt å kunne skeie ut innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jm-besøket går som du ønsker :) Jeg håper jo veldig på naturlig start denne gangen, men jeg skjønner din bekymring.. Forhåpentligvis har innsatsen din gjort innvirkninger!

Så deilig å føle seg litt fin på slutten ;) Jeg kjenner til de blikkene der! :ler: Føler at folk er redd jeg skal eksplodere hvis jeg viser meg i bikini :ler:

Jeg skal pakke brie de maux, en pinlig dyr spekeskinke og MINST tre Lindt-sjokolader med havsalt i piknikkurven! :sikle: Unnskyld, fødebagen... :fnise: Det må være lov å belønne seg selv etter en så stor prestasjon, så den sjokoladen må du nyte maks altså!! ;)

Takk, kjære skal være med denne gangen og det er betryggende. Det aller beste hadde vært om det startet av seg selv, men håper i allefall at det blir lettere enn sist. "Fødselskanalen står jo åpen" ifølge den forrige legen! :ler:

Synes det er morsomt at de tror jeg ikke ser blikkene, pekingen og hviskingen. Men jeg er stolt jeg! :gravid:

Jeg har ei liste med mat som skal nytes etterpå jeg også! Blåmuggost, skinke, iskaffe, milkshake og noe så enkelt som appelsinjuice... :sikle: Gleder meg! Den Lindt-sjokoladen er jo rågod!

Signerer denne, på alle punkter. :ler:

Jeg har tydeligvis veldig stor mage, ikke vet jeg, men jeg får mye blikk og folk som snur seg når jeg er ute og går. Spørsmål om tvillinger og "nå er det ikke lenge til vel" dukker stadig opp. Jeg tør ikke svare at jeg faktisk har to uker igjen egentlig :sjenert:

Lav-karbo light og sukkerredusert er greit nok egentlig, savner bare litt å kunne skeie ut innimellom.

Jeg har fått spørsmål lenge! Men jeg var jo stor sist også, så det var jo ventet. Fikk spørsmål og noen blikk àla "skal HUN fly??!" når vi var på ferie i juni. :fnise: Greit å slippe den SVÆRE vinterjakka denne gangen fordi den gjorde ingeting for meg! ;)

Det er jo så mye mat og kos vi har gått glipp av både som gravid og med diabetes, og du har jo gjort dette mye lengre enn meg! Ser ut på UL`en din at det har hjulpet da! Og nå er det virkelig ikke lenge igjen! :hoppe:

Det er mulig jeg "tåler" mere enn deg (med planlegging!). Jeg spiste og koste meg med ostekake i bursdag forrige dagen uten at det ga utfall på blodsukkeret. Spiste masse grønt og ekstra med kikerter først da! Og i går ble jeg så fnysen at jeg MÅTTE ha ei skive med Nugatti Max. :sjenert: Og på lavkarbobrød gikk det helt fint. Kan ikke skeie ut hver dag da... Det er bare på morgenen jeg må være utrolig forsiktig.

Har vært konstant sulten og umettelig det siste døgnet. Spiser og spiser, men blir like fort sulten igjen. Har vært matlei de siste dagene, så mulig kroppen varseler ifra om at det kanskje har blitt lite mat...? Sto opp å spiste kl fire i natt. :daane: Snuppa kom opp i senga vår og jeg hadde så vondt i låret og ryggen at det var bare å stå opp å spise!

En dag igjen til "dommedag"! For uten at jeg er dritlei av at bekkenet og låret verker og begrensningene det gir, men ellers er jeg positiv og åpen. Og spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag!

Lillebror har det fint i magen og ble målt til midt i mellom de to forrige målingene, og han er ca 3800gr nå. Hun tok seg god tid og målte mange ganger. Selv med god feilmargin og vektøkning de neste ukene, vil han nok ikke bli større enn storesøster var.

Fikk den gode legen fra fire uker tilbake og vi hadde en god samtale om hva som skal skje framover. Siden han ikke er større og det går så utrolig bra med diabetesen mente hun at det var best å vente på en naturlig start. "Egne" rier er visst mye bedre med et stort barn.

Ble satt opp til igangsetting noen dager før termin i tilfelle det ikke skjer noe av seg selv, så nå er det bare å vente. Kanskje det blir sånn som jeg drømte om før diabetesen og alt den førte med seg?

Hun sjekket modning og jeg hadde ca 2 cm åpning! :hoppendeglad: Ble strippet med det samme og hun røsket sikkelig i. Det var utrolig vondt og jeg trodde aldri hun ble ferdig! :eeeh:

Det murrer veldig nå og jeg blør en del. I tillegg er bekkenet helt ødelagt etter at JM måtte være litt hardhendt for å få til å måle lillebrors hode som ligger godt ned i bekkenet.

Så nå er det bare å ta det helt med ro og vente! Og prøve å ikke kjenne for mye etter... :fnise: Kan bli vanskelig! :sjenert:

Det har vært mye fram og tilbake den siste måneden, men det er mye lettere å omstille seg når en har tillitt til legen! Var redd det skulle bli en nedtur å ikke bli satt igang før tiden, men nå er jeg positiv! Hjalp med 2 cm åpning da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, 2cm og stripping tegner jo godt da :)

Ser ikke for meg at du går to uker til jeg da, men jeg er ny på dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woohoo.

Spennende dette, så flott det er 2 cm åpning. (det hadde jeg først 7 timer etter vannet gikk)

Heia, heia lillebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter!! :hoppe: Nå er det bare å vente og se.. Tror det skjer noe snart jeg! :lur:

Ja, ikke sant! Håper det skjer noe både her og der! Tvi, tvi, Siebaeo!

Fikk beskjed av tante om å kjøre på med :humpe: og andre kjærringråd! :ler:

Oh, 2cm og stripping tegner jo godt da :)

Ser ikke for meg at du går to uker til jeg da, men jeg er ny på dette :ler:

Jepp! Den beste beskjeden på lenge. :nigo: Betryggende at noe skjer!

Håper virkelig jeg kan "avbestille" den timen! ;) Legen trodde at det kom til å gå bra.

Woohoo.

Spennende dette, så flott det er 2 cm åpning. (det hadde jeg først 7 timer etter vannet gikk)

Heia, heia lillebror.

:bolledeig:

Håper ikke han drøyer for lenge!

Har hatt heftige kynnere i dag, men de har avtatt og jeg har sluttet å blø. Hadde en bitteliten drøm om at røskingen skulle gjøre snarlige underverker, men det ser ikke sånn ut. Men det går bra! Barnevakta er jo utenbys! ;)

Har innmari lyst å vaske rundt huset (bekkenet setter en stopper for det) og det er vel et "tegn". Så det er håp! :fnise: Neida, her er det bare å smøre seg med litt tålmodighet og nyte "friheten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 uker! :skya:

Formen er grei, men jeg begynner å bli lei. Kroppen er tung og jeg blir fort sliten. For uten låret som dovner bort, fungerer det meste bra, så det er vel godt. Bekkenet er ikke så værst, men det er vel mye takket et rolig tempo om dagene.

Kunne sikkert gjort mere for å få dagene til å gå, men orker ikke å stresse og styre for mye fordi da kommer kynnerene, og jeg blir tungpustet, kvalm og svimmel. Det holder liksom å holde familien og huset i gang. Kjenner at jeg lengter til at noen dager bare skal være over.

Men jeg er ved godt humør (om enn litt giddesløs innimellom), og takker for at jeg kan legge opp dagene akkurat så late som jeg trenger og en samboer som er veldig forståelsesfull og ofte sier at jeg må jo ikke gjøre alt.

Kjenner ekstra godt på at jeg kunne tenkt meg å greie mere nå når det er helg og snuppa er hjemme. Men kjære prøver å hjelp i det minste. Nå driver de å gjør ferdig listverket på soverommet og snuppa veksler i mellom å hoppe i senga og bli med ut å sage.

Skal se om jeg får svingt vaskefilla om litt og tatt det mest synlige støvet. Passet så bra at vaskehjelpa slutta nå. -NOT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten overhode ingenting som kan minne om at en fødsel vil skje snart... Det er fullmåne snart, men det hjalp ikke sist heller ! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok ikke mange minuttene etter siste innlegg, så gikk slimproppen. Det var ikke noe vakkert syn og jeg måtte ringe føden for å være sikker på at det var den og ikke annet galt, men hun beroliget meg med at det var pga gammelt blod etter strippingen på torsdag, og så lenge jeg var i fin form, kjente bevegelse og det ikke kom ferskt blod, så var alt i orden. Fikk beskjed om å ringe på når ting tok seg opp og svarte at det kan vel ta dager det. Fikk svar tilbake om at det også kunne ta en time. :sjokkert: Ble plutselig litt stresset her, spesielt når hun begynte å notere personalia! :fnise:

Har bare vanlige kynnerere enda, og de kommer gjerne av at jeg fikk det litt travelt med å pakke til snuppa (hadde liste og det meste klart), henge opp klesvasken og rydde kjøkkenet. Har fryktelig lyst til å rydde og vaske mere, men tror jeg skal spare kreftene. Samt at det kan være greit å ha noe å gjøre hvis det drøyer.

Men min og snuppas bag er klar. Veska mi er nesten klar. Kjære prøver å gjøre seg ferdig med listverket på soverommet og har ikke pakket noe enda (men det er fort gjort og han kan dra hjem hvis det skulle bli krise). Den alternative barnevakta er varslet, men ikke mamma fordi hun er bortreist og stresset nok som det er. Hun kommer hjem i morgen, evt på et par timers varsel. Er nesten klar... Ikke helt, men det går bra om det skulle bli travelt. Det meste er vel psykisk...

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager i vente :hoppe:

Nesten slik at jeg har lyst å føde selv :forvirret: , det er vel mest den følelsen av et nyfødt nurk på brystet jeg har lyst på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende!! Og morsomt at det skjedde like etter akkurat DET innlegget... hehe.

Enig med Pusilus, nesten så jeg kunne ønske det var meg. Krevende jobb, men guri så flott å få bli mamma til nok et barn da!

Lykke til med alt som måtte komme ;))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for lykkeønskninger, jenter! :klem: Det er spennende ja! Begynner å lengte etter han nå! :hjerte:

Det har ikke skjedd noe mer enda. Har roet ned tempoet litt nå! ;) Puppene ble plutselig litt ømmere enn vanlig, men annet enn det har jeg bare litt murringer og de vanlige kynnerene.

Snuppa veksler i mellom å sitte oppå meg, og kose og klenge, og å nekte meg å se på henne mens hun sier; la meg ifred! Nesten så jeg lurer på om hun skjønner at noe er på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ikke mye, og jeg er litt glad for det. Hele familien har sovet urolig og jeg er så langt ifra uthvilt. Egentlig min tur til å sove lenge, men jeg måtte bare stå opp å få igang en vond kropp, samt spise litt. Tror jeg legger meg nedpå igjen etter fellesfrokosten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Nå nærmer det seg virkelig med stormskritt. Håper du får hvilt godt i dag og kan lade litt opp før det smeller. Masse masse lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende tider i møte nå! Og veldig greit å være uthvilt til fødselen. Husker jeg allerede var skikkelig på felgen etter nattevåk med storesøster da fødselen satte i gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge dager å være trøtt på.. ;) Merker det godt selv, dårlige netter gir steintunge dager. Men gode netter gir bra dager heldigvis! Håper du får hvilt deg litt i dag. ;)

Sliter med å ville utnytte de deilige dagene i sola uten bleie :lol: og ville at noe skal skje.. Tror det er litt sånn, når noen tegn har begynt å vise seg er liksom the wating game begynt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Nå nærmer det seg virkelig med stormskritt. Håper du får hvilt godt i dag og kan lade litt opp før det smeller. Masse masse lykke til!! :)

Tusen takk, Honning! Det begynner som smått å gå opp for meg at jeg snart skal bli tobarnsmor.

Spennende tider i møte nå! Og veldig greit å være uthvilt til fødselen. Husker jeg allerede var skikkelig på felgen etter nattevåk med storesøster da fødselen satte i gang. :fnise:

Huff, ja dere hadde det ikke helt enkelt på natta nei. Vet ikke om hun føler at det er noe eller om det er pga hoste og snørr. Hun er alltid ekstra kontaktsøkende når hun er syk og vil helst ligge i mellom oss. Slapp det i natt, men vi var oppe en del ganger med henne.

Ikke akkurat den beste oppkjøringa til den maratonen det er å føde!

Tunge dager å være trøtt på.. ;) Merker det godt selv, dårlige netter gir steintunge dager. Men gode netter gir bra dager heldigvis! Håper du får hvilt deg litt i dag. ;)

Sliter med å ville utnytte de deilige dagene i sola uten bleie :lol: og ville at noe skal skje.. Tror det er litt sånn, når noen tegn har begynt å vise seg er liksom the wating game begynt.. ;)

Har gått greit i dag, selv uten en ekstra dupp. Men har tatt det veeeeeldig med ro, brukte bl.a. en halvtime på å kle på meg! :fnise: Men i natt MÅ jeg få sovet!

Jeg har våget meg ut på restaurant i dag (MED bleie! :fnise:). Men jeg tror ikke det blir mye unødvendig farting framover. ;)

Synes det er veldig stats å kjenne/se at kroppen er i gang! Sist var det ikke antydning en gang. Så jeg nøt å høre at jeg var moden og hadde 2cm åpning på torsdag, og synes det var litt kult med slimproppen! :nigo: Spenningen med å vente og gå å kjenne på kroppen, som jeg følte meg snytt for sist, er absolutt til stede!

Har til i dag vært fast bestemt på epidural, men har tenkt litt på det i dag. Det er mulig at lillebror blir et helt kilo lettere enn søsteren, jeg er 2.gangs, og kroppen ser ut til å ordne opp selv denne gangen, så kanskje det ikke blir behov for det? Sist ble jeg ikke spurt en gang, og selv om den overhode ikke virket på slutten, tror jeg ikke jeg har kommet meg igjennom uten. Har overhode ikke noe å bevise, men har blitt litt mere åpen for en annen løsning denne gangen. Men tror jeg vil savne lystgassen, som de nå har sluttet med!

Eneste er at vi har jo ikke kommet noe lengre med navn da... Men det er jo ikke noe god grunn for å knipe igjen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist syntes jeg lystgass var noe dritt, men denne gangen fungerte det mye bedre. Synd de har sluttet med det på st. Olavs. Ang epidural, syns jeg at det egentlig gikk greit uten denne gangen. Men det gikk jo også veldig fort da. Det var jo egentlig ganske motiverende å høre at det ikke ble tid til å sette, da jeg fikk lyst på :ler:

Jeg syns vel egentlig denne fødselen var mange ganger bedre enn forrige gang. Det er nok ofte litt enklere andre gang. Krysser i hvert fall fingrene for en lett fødsel og en fin fødselsopplevelse når det setter i gang :jepp:

Endret av Synne-Marie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...