Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Ser for meg at du rydder kjøkken frenetisk med stoppeklokke og rier... :fnise:

Tror du det er det som kalles maserier..? I så fall har jeg det stadig vekk..(!) Skikkelig ubehagelig. Nesten kvalmende..

Er det mulig å få oppskrift på de blodsukkervennlige muffinsene? Jeg har sukkersug ut av hvitøyet om dagen..! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, er liksom ikke klar for at jeg skal få rier. Og i allefall ikke med et bomba kjøkken! :hoho: Må se å få lastet ned en rieapp i håp om at ting skjer av seg selv, helst i god tid før termin! Og passe på å ikke rote for mye av gangen! :P

Jeg vet ikke. Trodde maserier var det jeg hadde når jeg ble satt igang sist, men det kalles vel stormrier? :klo:

Kynnerene er veldig forskjellig. Noen kjenner jeg bare utpå at magen blir hard, mens andre er intense og tar rett og slett pusten ifra meg. Da må jeg sette meg ned og virkelig konsentrere meg om å puste. De er slitsomme i lengden! Det er skjelden de er så vonde som i ettermiddag. Men det kan vel endre seg framover nå...

Jeg baker fra denne bloggen:

http://www.friekaker.no/?tag=chick-peas

Høres rart ut å bake med kikerter, men de setter ikke smak i det hele tatt. Viktig å mose dem helt! Jeg har prøvd eplekaka, bananbrødet (var minst fornøyd med det), peanuttmuffinsene, banansjokoladekaka (som kake, og i dag som muffins :sikle: ), eplesnurrer og bananmuffinsene. Det er sukker i oppskriftene (men jeg har kuttet ned litt på det), og jeg baker med Fibra fullkornsmel istedet for de andre melalternativene som står i oppskriftene og det i tillegg til kikertene gjør at blodsukkeret mitt ikke stiger (og faktisk synker noen ganger). Genialt, sunt, søtt og godt! Og et langt bedre alternativ enn å bake med kunstig søtning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en behandling du fikk på kontroll i forrige uke. Håper damen bare hadde en dårlig dag og ikke er slik til vanlig.

Kjekt med bakstedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun skulle visst være real til vanlig, ifølge jordmoren. Mulig en dårlig dag ble toppet av dårlig kjemi? :vetikke:

Kjære kom hjem med en bærepose epler i går så det blir litt baking i dag også. Fruktordningen har ikke tatt hensyn til ferieavvikling og i tillegg til å bare levere epler. Så jeg skal bake ei eplekake til dem i dag, og lage eplemos av resten i løpet av uka.

Nesten like uggen i morrest også. Det startet under frokosten og jeg lurer på om det bare er litt for mye for kroppen min så tidlig. Prøvde å spise et tørt knekkebrød for å komme litt i gang, dusjet og laget frokost til oss. Men mens jeg spiste ble jeg rar igjen. Tror jeg må spise saktere og kanskje kutte ut brødet? Skulle ønske at det ikke var så vanskelig med maten, tåler jo nesten ingenting på morgenen før blodsukkeret stiger over 8. I morgen blir det omelett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrifter! :klem: En kollega av meg lager ofte kikertpannekaker med ost og skinke, eller som dessert med jordbær og rømme.

Stormrier hadde jeg også sist.. Men det var myyye vondere og varte i mange timer. Så usikker på hva dette er.. Jeg helt mot maserier. Slitsomt ;)

Håper formen din blir bedre!!

Kanskje kikertpannekaker er en god frokost..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så dumt det nei! :tommelsmil: Har laget lapper med cottage cheese, fiberhusk og egg, og de er gode mot blodsukkeret. Kjempegodt med mager vanlijekesam og frukt!

Det var utrolig slitsomt med så tette og vonde rier, som i tillegg ikke hadde særlig virkning. Kan gjerne slippe de neste gang! Spesielt siden jeg ikke får lystgass denne gangen.

Nå lukter det deilig eplekake her! Som jeg dessverre ikke kan spise... Tror den er litt bedre enn kikerteeplekaka, men det er ikke rart så mye sukker og smør som det er i den! :sikle: Ja,ja, det er bare noen uker igjen.

Formen er bedre, men jeg er utrolig lat i dag! Og det er helt greit, kjenner jeg. Sitter og ser på magen som buler og rister. Lillebror har ligget med rompa opp og ryggen ut mot min venstre side så lenge jeg har kjent klare konturer (og fikk bekreftet det på UL). Har nå og da fått meg noen spark godt ut i høyresiden av magen, men stort sett er det "rygg- og rompegnukking"! :hjerte: Nå i det siste har han begynt å prøveligge høyresiden også, men får ikke snudd seg helt så beina ligger enda lengre ut til høyre og magen buler som bare det. Bare å le av den skeive magen! På UL sist lå han å slikket på hendene sine! :hjerte: Synes han begynner å bli stor nok til å komme ut av hula si snart!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan tipse deg, på Rimi har de ett ekte lavkarbobrød. Mørk blå pose. Smaker godt, og funker råbra mot dette jersens høye blodsukkeret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg se etter! Takk for tipset! Har spist Polar Extrem de siste morgenene og det har gått bra, for uten den dårlige formen. Synes ikke det er spesielt godt da... Alle grovbrødene på Rema har sukker, så de har jeg blitt lurt av! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CC-lapper, eple og kesam gjorde frokosten bra! Kjempefint blodsukker og ingen dårlig form! :D

Frøken Surmule hadde ikke morgenen sin da, så jeg fikk da litt å bryne meg på likevel. De er sånne dager jeg må innrømme at det er godt å levere henne i bhg! :P

Nå er det Fødeavdelingen og nyinnkjøpt lavkarbobrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne levert de to største her i barnehagen i dag også, men de er dessverre for store...! Sommerferien er for lang!!

Ha en fin dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne levert de to største her i barnehagen i dag også, men de er dessverre for store...! Sommerferien er for lang!!

Ha en fin dag i morgen!

Kunne fått henne billig et øyeblikk i går! ;)

Synd at tassene skal krangle sånn da! Ingen harmonisk sommerferie hos dere altså!

Og jeg skulle gjerne levert lita slik at jeg fikk sove... :natti:

Skjønner jeg godt! Er ikke noe særlig med disse tennene!

I dag kunne snuppa fortelle at den andre mammaen hennes satt i fengsel fordi hun hadde sparket til politiet! :overrasket: Ikke noe i veien med fantasien til treåringen her i huset! :hoho:

Var en del våken i natt med ei snuppe med voksesmerter som absolutt skulle ligge i senga vår. Som om jeg ikke ligger ubehagelig nok for tiden... Trøtt i dag, men likevel ble det litt shopping. Måtte ha noe mat og gaver, og så ble det cafè i tillegg. Ble ikke lange runden, men er heeelt ødelagt i mage, rygg og skamben. Blir nok ikke mange slike runder framover, kjenner jeg.

Veldig mye bevegelse på lillebror. Uvanlig mye! Og så presser han veldig tungt nedover som gir en del smerter. Håper jeg får ha senga mi i fred i natt og at det blir bedre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantasien i orden ja ;)

Håper vesla slipper voksesmerter i natt (husker hvor j#^%>g vondt det var selv) og at du får sengen for deg selv og en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Bra det var den andre mammaen da, og ikke deg! :)

Ikke sant! :ler: Hun sier så mye rart om dagen, og det er ikke alltid mor greier å holde maska!

Fantasien i orden ja ;)

Håper vesla slipper voksesmerter i natt (husker hvor j#^%>g vondt det var selv) og at du får sengen for deg selv og en god natt.

Husker det selv! Det er jo helt forferdelig å våkne med sånne smerter, og stakkars lita blir jo redd i tillegg siden hun ikke vet hva det er.

Nå først har jeg "stått opp" og fått på meg klærne. Sto opp seks med snuppa, men slumret lenge på sofaen. Kroppen var bare så tung og øm at jeg gikk å la meg ved vaktskifte etter fellesfrokosten. Fant på noen ærend til kjære og snuppa (han hadde noen selv også) og sendte de ut i regnet før jeg la meg i senga igjen sammen med Harry Hole. Nå har jeg ånden over meg og skal se om jeg får til paien jeg har lovt bort til besøket vil skal på i morgen. Har lyst å gjøre så mye, men magen svir og er øm fremdeles, når jeg står, så vi får se hvor mye jeg greier. Venstrelåret har gått fra å være numment nå og da til, til å være numment hele tiden og helt uten følelse nå og da de siste dagene. Hadde det problemet med når jeg gikk med snuppa og, men kan ikke huske at det var så ille på slutten.

Begynner å bli klar for å få lillebror på utsiden av kroppen nå! Vet at de første ukene ikke er behagelige, men jeg er lei av de vondtene jeg har nå og bytter de gjerne ut med noen andre for en stund! Ja,ja, runder i allefall 37 uker idag...

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt! Alt det ubehaget kan veldig godt erstattes med en liten (om enn noe slitsom) skatt! Håper du får en fin dag - ikke dumt å starte dagen med Harry Hole! :) Er det Politi du leser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg "gleder" meg til å begynne på neste etappe! Etter tredje gang på do ei natt tenkte jeg at det blir deilig å slippe å gå på do om natta når lillebror endelig har kommet. :rolleyes: Måtte bare le av meg selv neste morgen! :ler:

Det er Politi jeg leser ja! Har ligget på nattbordet lenge, men det er først de siste kveldene jeg har lest noe særlig. Dessverre greier jeg ikke å legge ifra meg den og det blir litt for sent.

Tror ikke kroppen takler lite søvn særlig godt om dagen. Har vært mye dårlig på morgenen den siste uka, men ikke på søndag når det var min tur til å sove lenge. Tross en aktiv dag på farten holdt formen seg hele dagen. I dag var jeg sikkelig uggen igjen. Snuppa kom kl 05:30 og jeg var så sulten at vi bare sto opp. Magen var helt i ulaget, jeg var kvalm og svimmel, men etter noen runder på do (ja, jeg håper det er et tegn på at fødselen ikke er langt unna :fnise: ) og en to timers dupp før lunsj, er formen bedre. Jeg tror ikke jeg geier å legge meg så mye tidligere og har så lite lyst at kjære skal ta snuppa med seg før jobb (det blir nok av det når lillebror kommer), så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Spørs om jeg bare må kaste inn håndkledet. Skal prøve å få kjære til å ta snuppa den første timen (er litt for snill med han der siden han skal på jobb, mens jeg kan legge meg nedpå senere) i morgen, så håper jeg at det kan hjelpe litt!

Skulle lage opp spagettisaus idag og trodde jeg hadde en 3-4pk karbonadedeig i fryseren, men finner ingen, så det får bli saus uten kjøtt! Bedre enn ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende nå... som det går mot fødselen og du merker at kroppen kanskje er klar snart ;)

Blir nok så bra som bare det å få ham på utsiden og ikke lenger innsiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at noe er mere klart enn annet, Pasjonsblomst. Hodet er ikke helt klart..., men det blir det vel aldr! :fnise: Tror hodet er festet fordi jeg kjenner han laaangt nede i hønemor, og er nesten redd for at han faller ut innimellom! :ler: Blir godt å treffe denne kjente, men likvel fremmede mageboeren! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mye bedre start på dagen! Snuppa sov en time lengre og jeg fikk en halvtime ekstra til å våkne i mitt eget temp. Tok en litt lettere frokost enn vanlig. Og idag funket kroppen helt som den skulle! Ingen kvalme eller uggenhet, men ekstra energi. :hoppe: Luket tom i blomsterbeddet etter at jeg hadde levert snuppa og vært en tur på butikken. ;)

Skal prøve å ikke duppe idag fordi jeg hadde store problemer med å sovne i går, selv om summen av ant. timer søvn ikke var så mye.

Tror ikke det blir noen fødsel i helga, men synes ikke det er så stas at barnevakten hvis det skal skje (mamma), har bestemt seg for å reise utenbys. Det er bare 1,5t unna, men et lite stresselement likevel. Hun reiser heldivis ikke før etter kontrollen på torsdag.

Har igjen "bestemt" meg for at det blir lagt en plan på sykehuset på torsdag, men prøver ha i bakhodet at det er ikke sikkert de vil sette igang meg, men vil vente å se an litt til. Orker ikke en nedtur som den for snart to uker siden. Er litt vanskelig dette for egentlig kunne jeg veldig gjerne tenkt meg en naturlig start, men ønkser ikke å ta noen sjanser med størrelsen på lillebror. Å gå ut tiden kan gi opptill 1 kg pluss (ca halvkg feilmargin på UL og ca 200gr vektøkning/uka). Håper på god kjemi og tillitt til UL.JM og lege på torsdag!

Føler meg forresten finere enn på lenge! Diabetesdietten har gjort meg strammere, jeg er ikke oppbåst i det hele tatt og selv om magen er gedigen (folk snur seg på gata og peker! :ler: "The circus is in town!" :skratte: ) føler jeg meg superbra. Har pakket melkesjokolade i fødebagen, men skal prøve å forstette med lavkarbo-light og sukkerredusert etterpå. Det har jo ikke vært så vanskelig å legge om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...