Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Null energi i dag. :sad: Helt uten krefter føles det ut som, tungt å løfte armene bare.

Og litt på felgen psykisk... Behovet for å planlegge og flink-pike-syndromet gjør at jeg ødelegger for meg selv og ikke greier på ta nok pauser eller bare slappe av nok når jeg har muligheten.

Har hatt en liten utblåsning til kjære fordi jeg er så lei av planlegge og passe på alle, og spurte om han i det hele tatt hadde tenkt på hva som må skje hvis jeg må på sykehuset i hui og hast. Han ville bare ta med snuppa og kjøre, og det er laaangt unna min plan. Snuppa har ingenting å gjøre på sykehuset og jeg greier aldri å konsentrere meg om meg selv hvis hun er med. Etter å ha fortalt han min plan ville han begynne å pakke klær til henne, men det går bare ikke fordi de trenger hun. Hadde hun bare godtatt noe annet enn kjoler og tights! ;)

På mandag skal jeg vaske opp lillebrors klær, og så får jeg ta fram vogge og vogn, og annet utstyr i tur og orden. Noen dager greier jeg så utrolig lite, så det er best jeg begynner nå, så jeg har det klart. Har så lyst å lage opp litt middager og bake litt barselsbakst, men det får komme i siste rekke.

Trives ikke når formen er så dårlig som idag. Liten trøst er det dog at bekkenet ikke er så værst bare jeg ikke tilbringer timer på kjøpesenter, det er enkelt å holde blodsukkeret nede og det viser seg at jeg "tåler" ganske mange matvarer jeg ikke trodde, og at kjære sier at jeg bare må hvile meg. Men det er liten hjelp i forståelse når jeg ikke greier å gjøre noe med det! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fire timer med søvn i natt, og jeg lurer på om kroppen min prøver å venne seg på lite søvn, men formen er overraskende bra. Går vel på en smell til kvelds! :fnise:

Kjære er ute på sykkeltur med snuppa og jeg koser meg med stillheten, en kopp kaffe og litt nettshopping. (Gleder meg til å bli kvitt magen! ;)) Skal til å bake sjokoladebanankake med kikerter. Tålte eplekaka med kikerter så bra, så jeg satser på at sjokoladekaka er like bra.

Kjære, søte kjære, har begynt å pakke til fødselen. En kjempestor bag står ute i gangen med ei lita rosa toalettmappe med snuppas toalettsaker.

Lillebror prøver visst å sparke bort PC`en her! :hjerte: Eller rettere sagt dytte den bort med rompa! :fnise: Han ligger med ryggen ut så det er ikke så mange armer og bein som stikker ut. Men når han først virkelig rører på seg, så beveger hele magen seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte litt på dette med at du har lite energi, det kan også påvirkes av kostholdet forresten.

Du må huske å spise ofte nok, når du nå kutter på karbo og sukker :)

Ellers kjenner jeg til dette med at magetrollet har noen skikkelige raptuser innimellom :ler:

Det er så hele magen beveger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at prøvene var mye bedre, da har jo endringene i kostholdet mye å si! Flink du er :)

Uff, de mannfolka forstår ikke mye av hvordan det er å planlegge absolutt alt. Det er herlig at han har begynt å pakke sykehusbagen hvertfall da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte litt på dette med at du har lite energi, det kan også påvirkes av kostholdet forresten.

Du må huske å spise ofte nok, når du nå kutter på karbo og sukker :)

Ellers kjenner jeg til dette med at magetrollet har noen skikkelige raptuser innimellom :ler:

Det er så hele magen beveger på seg.

Jeg tror kanskje jeg spiser nok. Er jo sulten nesten hele tiden :spise: og spiser omtrent hver 3.time. Merker at det ikke er plass til like mye da, spesielt middag, som til vanlig er det "største" måltidet! ;)

Tror jeg bare hadde en sikkelig off-dag! Det ble kanskje litt mye dagen før og jeg greier ikke så mye som jeg helst ønsker, så noen dager er det nok tomt. Blir litt lettere å posjonere dagene nå når ferien er over og jeg slipper å ha så dårlig samvittighet ovenfor snuppa.

Det kjennes ut som om han stuper kråke innimellom, men det har han nok ikke plass til! :fnise: Er jo bare koselig, selv om det kjennes det ut som om hele kroppen min rister når han holder på som værst. Heldigvis er det store, gode bevegelser og lite som er vondt, som det til tider var med storesøsteren. Noe annet er det med kynnerene, som virkelig begynner å kjennes! Og mensmurringene som har tatt seg opp. Men en får vel bare være glad for at det begynner å modnes! :tommelsmil:

Så bra at prøvene var mye bedre, da har jo endringene i kostholdet mye å si! Flink du er :)

Uff, de mannfolka forstår ikke mye av hvordan det er å planlegge absolutt alt. Det er herlig at han har begynt å pakke sykehusbagen hvertfall da :)

Det har vært enklere enn jeg fryktet! Veldig greit å få kontrollert det da!

Jeg tåler ganske mye, og er kanskje heldig som liker mørk sjokolade, nøtter, oliven, og foretrekker zero framfor feitcola, fra før. Er ikke så stor på smågodtet, så det er ikke så stort savn på lørdagskvelden. Men de vanlige lettvindte mellommåltidene utgår, banan og jogurt har for mye frukt- og melkesukker til å spise alene. Og jeg kunne tenkt meg å ta en is sammen med snuppa og kjære i varmen, men det går greit. Synes det er lett å kutte ut potet, pasta, ris og sånt, nå som det er sommer og det frister mere med gode salater. Vi spiser ekstra grovt brød fra før og jeg må bare passe på at det blir litt magrere på skiva og mye grønt, som vi alle bare har godt av!

Og kakeoppskriftene med kikerter er jo geniale, når en ikke er så begeistret for kunstig søtning i bakst. De har reddet meg et par ganger!

Det gikk ikke så bra i morrest med litt frokostblanding og melk, men snuppa hadde dekt på bordet og satt fram mat til oss mens jeg var på badet, og jeg greide bare ikke å si nei, når hun satt der så stolt og forventningsfull! :rodmer: BS ble som ventet litt høyt da...

Jeg burde vel ha snakket med kjære før hormontrollet tippa over! :hoho: Men han tok det heldigvis bra, og til hans forsvar har han vel vært i feriemodus og tenkt mest på alt som han skulle ha gjort med bil og hus. Men nå slipper jeg forhåpentligvis å fortelle han alt han må huske hvis noe skulle skje her. Greit at vi har samme forventningene! Tror han skal få være med til siste kontroll til JM neste uke også. Han var med på alle kontrollene sist, men nå har han bare vært med på to UL.

"FRIDAG" :skya:

Snuppa er levert i bhg., vaskemaskina er full av babyklær og jeg nyter en kopp kaffe og fred og ro!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for høygravid!!

Koselig å vaske babyklær, tror jeg kommer til å huske den første maskinen med bittesmå sparkebukser lenge! (Tror faktisk anledningen føltes stor nok til å få en post på facebook tilogmed!) :fnise:

Menn er og blir menn. De er dårlige på planlegging, men desto bedre til å huske ting når det virkelig gjelder! Greit at du minner om at det kanskje ikke er passende med vesla på sykehuset da...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer mer ny "tittel"!! Du har jaggu spennende ting å se frem til... *mimre meg tilbake til gravidtiden*

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay :nigo:

Me like! :danse:

:hoppe: for høygravid!!

Koselig å vaske babyklær, tror jeg kommer til å huske den første maskinen med bittesmå sparkebukser lenge! (Tror faktisk anledningen føltes stor nok til å få en post på facebook tilogmed!) :fnise:

Menn er og blir menn. De er dårlige på planlegging, men desto bedre til å huske ting når det virkelig gjelder! Greit at du minner om at det kanskje ikke er passende med vesla på sykehuset da...! ;)

Veldig koselig å vaske de bittesmå plaggene! :hjerte: Hopper over str 50 da... :sjenert:

Tror det har begynt å synke inn litt for han har faktisk spurt litt om det. Enda godt det da! ;) Og vi har da forskjellige styrker og interesser.

Og i morgen blir han med til JM. Skal bruke timen til å prate om snuppa og hva han kan gjøre framover, tenkte jeg. Lillebror og jeg blir så godt fulgt opp på sykehuset uansett.

gratulerer mer ny "tittel"!! Du har jaggu spennende ting å se frem til... *mimre meg tilbake til gravidtiden*

Ha en fin kveld!

Takk! Bare innspurten igjen! :strix:

Ryggen min har slått seg helt vrang i dag. Aner ikke hvordan det skjedde eller når :klo: , men plutselig ble alt vondt! Det er helt forferdelig å gå, men jeg kjenner at det mykner opp etter en stund. Heldigvis fikk jeg meg en time til knekking i ettermiddag og håper hun kan gjøre underverker! :pls:

Jeg greide å krøke meg på sykehuset til oppfølging av diabeteslege. Men med over en time venting før jeg kom inn føltes det hele litt unødvendig... Det var mye repetisjon av det jeg var igjennom forrige uke med gyn.lege. Hun fylte ut et skjema, men kunne vel egentlig bare ha tatt kopi av helsekortet mitt. De aller fleste opplysningene hadde hun uansett på pc`en. Men en skal vel være glad for at en blir fulgt opp og tatt seriøst!

Og hun bestemte at siden verdiene mine er så fine og at termin/igangsetting ikke er langt unna så bryr vi oss ikke om insulin, og heller ikke videre oppfølging hvis jeg greier å få bedre kontroll på BS etter frokosten. Men der har jeg mye å gå på og har siden jeg begynte å måle testet litt. Så nå blir det slutt på testingen av hva jeg tåler og inn i "safe-sonen" igjen!

Må slenge inn en :duskedame: for at jeg greide å lakkere tåneglene forrige kvelden! :fnise:

Og en :smilyblomst: til en venninne som uventet og uoppfordret sa de gjerne passet snuppa hvis noe skulle skje før barnevakta (mamma) kommer hjem fra ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper ryggen din kommer seg kjapt, og at knekkinga hjalp godt på i dag :klemmer:

Snille venninna di som tilbyr seg å ha vesla :nigo: Og jammen ikke verst å klare å lakkere tåneglene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Honning! Det var bekkenlåsningen i høyre bekkenledd som hadde skapt seg. Er en del bedre, men har litt muskulæresmerter igjen, men håper det vil gi seg i morgen. :pls:

Har prøvd å holde meg i litt i aktivitet for å ikke stivne helt med lett husarbeid, men ikke stell og legging av snuppa, som bare skal ha mamma for tiden. Det er som om hun skjønner at hun må utnytte tiden. Pappa får ikke se på henne en gang når det er som værst. :roll: Men han fikk lagt henne med litt tull og fjås, heldigvis!

MEN, hun har tisset på seg en gang (noe som skjer innimellom) og tisset seg sikkelig ut to ganger idag. Jeg blir så skuffet og oppgitt, og aner ikke hva neste skritt skal være. :sukk: Har prøvd klistremerker en stund nå, men det er ikke interessant lenger. Det er leeenge siden hun har stått rett opp og ned og tisset seg helt ut, og jeg skjønner ikke hvorfor hun begynner med det nå. Hun har vært uten bleie (på dagtid) i over ett år, og nettene er ikke noe problem.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye bedre enn i går kveld. Magen og vekta foran gjør at det er ekstra vanskelig å gå normalt, som igjen gjør at jeg feilbelaster muskelene.

Mamma foreslo at snuppas uttissing kanskje var noe oppmerksomhets greier og det kan jo ligge noe i det. Hun har snakket mye om at hun er stor og ikke bruker bleier, men at lillebror tisser seg ut og bruker bleie. Men det er rart at hun begynner før han er født, synes jeg. Gjør hun det i dag også tror jeg at en tur til legen i morgen for å utelukke UVI må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke for å få oppmerksomhet, men det kan jo være noe som gnurer. Her er det omtrent bankers at uttissing = gutt som grubler på noe. Jeg regner med at det blir en del våte netter når baby kommer... Men dagtissing har vi ikke hatt siden bleieslutt, så har ingen veldig gode råd der (enn å ta tiden til hjelp. "This too shall pass").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er oppmerksomhet hun er ute etter, vil det antagelig være lurt om du bare skifter og later som ingenting *tenker høyt*

Håper musklene går seg til! Jeg var skikkelig overmodig i går og har ikke turt å stå opp enda. Bare regner med at det blir eh... ukomfortabelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Mamma, har du handlet mat?

- Ja.

- Åh, takk mamma!

:hjerte: Det er godt å bli satt pris på! :hjerte:

Kanskje ikke for å få oppmerksomhet, men det kan jo være noe som gnurer. Her er det omtrent bankers at uttissing = gutt som grubler på noe. Jeg regner med at det blir en del våte netter når baby kommer... Men dagtissing har vi ikke hatt siden bleieslutt, så har ingen veldig gode råd der (enn å ta tiden til hjelp. "This too shall pass").

Lurer på om vi er ferdige med det for denne gangen og at grunnen var at hun ikke var så fornøyd med at ferien var over. De tre første dagene var ikke leveringa i bhg noe særlig (å bli hentet hadde hun ikke tid til da! :P). Hun ville allerhelst at vi skulle være hjemme sammen og kose oss. Onsdagen var den absolutt værste dagen og det var da det ble en del uttissing, natta inkl., som vi ikke har hatt problemer med siden hun slutta med nattbleien.

Torsdag og fredag var det plutselig en stor glede å gå i bhg igjen, og vips var hun helt tørr igjen.

Men om det er oppmerksomhet hun er ute etter, vil det antagelig være lurt om du bare skifter og later som ingenting *tenker høyt*

Håper musklene går seg til! Jeg var skikkelig overmodig i går og har ikke turt å stå opp enda. Bare regner med at det blir eh... ukomfortabelt ;)

Vi prøver som regel å late som ingenting, men hun vil ofte snakke om uhellene selv... Forteller om det hvis det har skjedd i bhg osv.

Åh, kjenner til det å ligge å grue seg til å stå opp!

Bekkenlåsningen er ikke så værst, men jeg trenger en del meter før jeg før kommer i gang. Men sliter med noe som kjennes ut som nedpress med et tonn tung baby og bekkenløsning. Men det også går seg liksom til.

Håper ryggen er bra igjen.
Kjipt med vesla som har tisset på seg igjen :(

Den er bedre. To tette knekketimer hjalp! Hun har magiske hender! Litt smårusk igjen, men det er en del jeg kan gjøre selv. Var helt fin etter trening på torsdag, men etter to timer på cafèdate med kjære var gangen like ille!

Kjære ble med til den aller siste timen til JM (hvis det ikke blir flere barn, men det tror jeg ikke...). Måtte bare gi henne en god klem før vi gikk fordi hun har vært så god, både nå og spesielt når jeg gikk med snuppa.

Vi snakket om ukene framover og litt om fødsel. Var ikke helt planen min, men det var en sikkelig god samtale!

Hun mente det var viktig å få sjekket ut riften jeg fikk når snuppa kom før jeg så bestemt avviste KS, som har blitt nevnt et del ganger. Jeg har ikke tenkt så mye på den, men hun minnet meg på at den var ganske kraftig siden den måtte sys på operasjonsbordet mens jeg ble lagt i narkose. Jeg har ikke hatt problemer med den, men hun mente at det ikke var helt sikkert at jeg pga den ikke ville greie en vaginal fødsel av enda et stort barn uten fare for å få store skader/problemer i ettertid. Dèt vil jeg jo i allefall ikke! :overrasket: Har liksom tenkt at jeg har greid det en gang før, så jeg greier det sikkert en gang til! Skal be om å få en undersøkelse og vurdering neste uke når jeg skal til UL og kontroll på sykehuset.

Jeg er i uke 35 i dag :hoppe: , og det er kanskje bare to-tre uker igjen. Gleder meg til å bli ferdig, selv om jeg nok kommer til å savne bevegelsene i magen! :hjerte: Men jeg er klar for å bli kvitt den svære magen, vondtene og begrensningene.

Jeg har gått opp 10 kg så langt, men de tre siste ukene har vekta stått helt stille. Lillebror fulgte kurven sin fint da. Det er klart at kostholdsendringen har gitt resultater! Jeg spiser mye og langt i fra smalt, men sukkerredusert og lavkarbo-light-ish. Jeg er nesten ikke hoven i kroppen, og mamma synes det er stor forskjell på ansikt og hals fra når jeg gikk med snuppa.

Idag må jeg få motert vogga, skjært til madrassen og letet opp sengklær og himmelen til vogga. Snuppa skal hjelpe meg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høre lurt ut med kontroll og vurdering ifht riften, kjipt hvis vaginal fødsel denne gangen skal skape problemer for ettertiden.

Håper du kjenner rask bedring på ryggen når du har født.

10 kg opp er jo helt perfekt! Og bonus at du ikke føler deg hoven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske tankefull ang. den riften ja! Er ikke noe jeg vil plages med! Huff! :eeeh:

Det er jo tungt og det verker her og der, men jeg føler meg egentlig i ganske bra form i forhold til noen uker siden, så det er ikke så værst i være meg om dagen. Ryggen/bekkenet er mye bedre! Har visst greid å få akkurat passe med aktivitet og hvile i helga.

Hatt ei kjempekoselig helg med middagsgjester og overnattingsgjester, samt stort familieselskap. Mye mere sosialt enn vi er vant med, men snuppa har vært i sitt ess og vi har kost oss masse med gode samtaler og god mat!

Er sliten og litt kort i lunta i dag da, kjenner jeg. Måtte bare kutte runden for å få det siste stasjet til lillebror i hus. Ble bare for trøtt og hissig i trafikken, så jeg måtte bare kjøre hjem, spise og legge meg! :ler: Resten av uka skal jeg på tester i forbindelse med prosjektet og så ny legetime og UL på sv.sk.poliklinikken, så jeg skal på sykehuset hele tre dager denne uka. Ikke så om å gjøre, men jeg får jo virkelig sjekket helsa da!

Mangler ikke de store tingene, og det er litt godt å ikke ha alt klart. Jeg vet hvor tingene etter snuppa er, klærne er vasket opp, vogga er tatt fram (men ikke montert), og jeg kjenner at jeg er MYE mere avslappet enn forrige gang. Kanskje det er mere avslappende å ikke gå å se på vogga som er ferdig redd opp på soverommet, den lille bilstolen i bila og bagvogna i gangen? Han er her kanskje allerde om 3 uker, så det er ikke all verden av tid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trett idag! :Gjesp: Har gjort mange småting i ettermiddag for å holde meg i aktivitet og ikke sovne. Kjære ble faktisk litt sur for at jeg ikke tok det med ro! :fnise:

Mye nedpress, smerter i underlivet og kynnere i kveld. Sikkert pga jeg har styra litt for mye. En dusj og senga nå!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...