Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Det er jo altfor tidlig! Og så når det er helg i tillegg! :Gjesp:

Ble en liten spasertur og som ventet sovnet snuppa. Måtte vekke henne før vi dro til mormor og er det noen som ikke liker å bli vekket er det snuppa. Snakk om å være pottesur! ;) Kom seg heldigvis etterhvert.

Bekkenet holdt seg ganske bra i går. Det var mere ryggen som fikk det. Merker jeg blir gående med magen fram og skuldrene laaangt bak og vaggende. Ikke en bra look og heller ikke så godt for kroppen. Men merker jeg gjør det automatisk for å kompensere for sliten rygg/bekken.

Vi bare later oss så langt i dag. Jeg har enda ikke kommet meg ut av morgenkåpa... :sjenert: Har til mitt forsvar ryddet litt, tørket litt støv og vasket et par maskiner med klær. Kjære er ute å jobber og snuppa leker så fint med barbiedukkene sine. Lurer på en tur idag også, men tror jeg skal spare bekkenet til søndagsmiddagen og litt ugressplukking i blomsterbedet.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starter uka bra med å levere snuppa i bhg til ni og så legge meg for en to-timers dupp! :fnise:

Bekkenet og ryggen er langt ifra bra, men jeg skal komme meg på trening om en liten time, selv om jeg kunne allerhelst tenkt meg å holde en liggende/sittende-posisjon resten av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Fikk du trent litt idag? Kjempegod innstilling, ikke akkurat noe digg å bare bli liggende hele veien heller, selv om det kan friste. Man vil jo helst kunne bevege seg litt rundt..

Håper du har en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening til fysioterapeuten ja! Gikk bedre enn venta og jeg skal tilbake i morgen!

Gått å levert snuppa nå og det tok dobbelt så lang tid som vanlig. :sjokkert: Er så stiv i bekkenet at jeg greide bare å tusle sakte. Overkommelige smerter, men det blir vel værre utover dagen.

Har nå bestemt oss for å droppe by og barnetog på 17. :flagg: og heller satse på det lokale arrangementet på barneskolen på ettermiddagen. Jeg greier bare en av delene og snuppa får nok mere ut av å leke på skolen enn å gå i byen å bare se inn i knærne/rompa på folk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29 og :strix: for det og at jeg er i 3.trimester som jeg helt glemte av!

Kjempekoselig og rolig feiring i går, men en trist avslutning. Blir så sint og lei meg for at jeg lar meg påvirke så mye av det andre gjør (eller mer ikke gjør, egentlig!), men hormonene hjelper vel på der... :sjenert: Greier jo nesten ikke å se nyheter om dagen for jeg blir så trist av alt det fæle...

Deilig vær idag og vi skal straks ut på en bitteliten tur! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29 :nigo:

Jeg har kapitulert, og sitter inne med takvifta på, og en flaske med isvann.

26 grader i skyggen jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt varmt her også etter et spontanbesøk og mange timer i sola, uten støttestrømpene som jeg har blitt avhengig av. Sitter nå med bena i iskaldt vann for å kjøle både dem og meg ned! Tror søren jeg ble solbrent også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt fotbad høres veldig godt ut - her er det bare kl åtte om morgenen og allerede 24 grader ute! Håperhåperhåper dette ikke er det siste vi ser av sommer i år! :)

:hoppe: for jke 29, snart ferdig jo!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en varm pinse ja! Deilig, men samtidig vondt! ;) I går var det passe temperatur. Akkurat sånn jeg ønsker meg det resten av sommeren! Ikke noe ønske om noe tropesommer her dessverre!

Trodde jeg hadde det så innmari travelt idag. Avlyste en lunsjavtale og bomma på kiropraktortimen, som er neste uke..., og vips ble det mange timer ekstra fritid! En liiiten dupp står for tur! Ble litt lite søvn i helga, sene kvelder og ei snuppe som våkna mellom fire og fem! :Gjesp: Er ikke utslitt etter helga, men det var litt godt å ha ro og stillhet i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så verst med litt ekstra fritid mellom hendene da... Pinsen ga en slik deeeeilig smak på hva vi forhåpentligvis har i vente, så vi kan jo glede oss.

ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke dumt nå og da!

30 uker! :danse:

Føler meg veldig tung til kvelds og håper de neste 10 ukene går unna! Samtidig som det er deilig med bare kjære, meg og en flott 3-åring også! ;)

Første (NYE) strekkmerket har kommet... :dry: Har vel egentlig ikke plass til flere på magen, syns jeg. Og det syns visst strekkmerkene (enn så lenge) å, for det har plassert seg rett nedi busken og er rødt, rundt, ømt og på størrelse med et kronestykke.

Ellers er det vanlig mye aktivitet i magen. Rekker nesten ikke å tenke på at han har vært rolig.

Kynnere nå og da.

Bra i hendene og bekkenet er ok etter omstendighetene, har vondt til kvelds og jeg må passe på å posjonere dagene.

Blir sliten i ryggen utpå dagen. Skuldrene går bakover og magen framover.

Vi har enda ikke kommet på noe navn. Synes det er vanskelig og er mest enige i om hva vi ikke skal ha. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo. 30 uker, så herlig :) 3/4 unnagjort!

Det er greit å være enig om navn en ikke vil ha også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et sted må en vel begynne! ;)

Snuppa har begynt å nærme seg 06 og ikke 05 de siste morgenene, og den timen ekstra er gull verd! Den betyr alt for dagen min. Håper hun er tilbake i gamle rutiner nå!

Jeg er syltetett med rennende øye, og har vært det en god stund nå. Er trøtt og energiløs i tillegg, og lurer på om jeg kanskje reagerer litt ekstra på pollen når jeg er gravid. Var likedan på våren når jeg gikk med snuppa også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 uker, juhuuu! Ikke rart du føler deg trøtt når du går rundet og bærer på barnet ditt hele veien ;) Pollen høres slitsomt ut i tillegg da... De 10 ukene går nok fort, nå er det jo sommer og masser av ting som skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de neste ukene går sånn passe raskt, for nå er det en dag til ferie for kjære og snuppa! Gleder meg til mye kos, selv om jeg var passe motløs tidligere i dag. Det var fryktelig varmt og jeg slet med både form og klær. Lurte fælt på hvordan jeg skal greie å henge med hvis godværet fortsetter sånn. Har mest mammaklær for gårværsdager, og det er så vanskelig å finne noe lett sommerlig som passer til støttestrømpene som jeg bare MÅ ha for komfortens del, uten at jeg må ut å shoppe.

Måtte ha meg en kald dusj før jeg dro i bhg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det er vel ganske vanskelig å finne noe som matcher støttestrømper ja! Du må trøste deg med at du snart kan bruke vanlige klær igjen... :) Håper du får en fin lørdag - kos dere med ferie for hele familien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke sant! ;) Godt at godværet har tatt en liten pause nå!

JM-time idag. Alt er vel med lillebror, som ligger i hodeleie. Det som jeg mistenkte var rompa og ryggen er nok det. Hun syntes hun kjente hodet ganske så langt nede.

Selv er jeg ikke så superfornøyd med formen. Har en del mageknip, kvalme og er fremdeles trøtt. Føler ikke at jeg aldri helt får åpnet øynene. :Gjesp:

Er også tung-/kortpustet og noen ganger føles det ut som om brystkassa mi blir presset hardt sammen. Det med kynnere er ikke særlig behagelig!

Men det var visst ikke noe bekymre seg over så lenge det ikke var kraftig magevondt eller at jeg blødde.

SF-målet var høyt, som med snuppa, og vektoppgangen på 3kg på 4 uker (+1kg på siste kontroll hos legen, så det er nok som jeg mistenkte; vekta hos legen er litt for snill...), totalt 10kg. :sjokkbla:

Og så var det sukker i urinen og litt for mye glykose i blodet. JM sendte meg rett til legen, som ikke syntes glykosenivået var så altfor høyt. Må uansett til glykosebelastning i morgen for å sjekke sikkelig. Hvilket betyr minimum to timer på legekontorets ubehagelige pinnestoler uten mat og drikke! :glare:

Koselig med ferie, men jeg får ikke hvilt meg like mye som jeg ønsker, så jeg må bli flinkere å si ifra til kjære. Dessuten må kjære hjelpe til/leke litt mere med snuppa for å minske tv-tittinga, som det ble litt mye av i går. Når jeg fortalte han hvor mange timer snuppa faktisk så tv i går ble han sjokkert! Litt nå og da dagen igjennom blir ganske mye tilsammen, og det er ok en og annen dag, men vi må passe på at det ikke blir for mye. Hun er så flink til å leke seg så lenge tv`en er av, men står den på er det lett å bli litt apatisk.

I helga var i bl.a. på skogtur, noe som er en drøm nå når vi slipper å ha med vogna. Snuppa har blitt superflink til å gå og synes det er stor stas å gå på tur i skogen.

Vi var også i badeland en dag og det er så herlig å se gleden over vann! :hjerte:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke så bra med glykosebelastningen og blodsukkeret (9) er altfor høyt. Hvor alvorlig det er vet jeg ikke fordi laben ville at jeg skulle inn til legen, men hun skulle til lunsj... Hun skulle se på det og kontakte meg, men jeg hørte ikke noe etter lunsj. Jeg skal gi henne en sjanse til, men tror jeg samtidig tar kontakt med jordmor! Liker ikke å gå å lure fordi svangerskapsdiabetes er ganske alvorlig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite at jeg hadde verdi på 9,1 på belastningstesten. Det er ikke diabetes, men sukkerintoleranse, og skal overvåkes videre, var infoen fra sykehuset ihvertfall.

Krysser fingre for at du ikke har diabetes, og at blodsukkeret kommer under kontroll.

Jeg er ihvertfall igang med blodsukkermåling flere ganger om dagen nå, samt kontroll en gang i uken inntil videre på sykehuset, ikke hos legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at du får så god oppfølging, Nique! Synes det var så rart at jeg ble sendt hjem uten samtale, det var over 10 min. til lunsj, og jeg hadde tross alt vært på legekontoret i nesten 3 timer. :omg: Så jeg har jo ikke fått noen "diagnose" enda. Men JM sende meg rett til legen på tirsdag etter prøvene der, og laben mente at jeg burde inn til legen etter g.b.testen, så noe er jo galt.

Jeg er allerede i faresonen, har diabetes i familien og fødte et barn på nesten 5 kg sist, så jeg bør vel også få oppfølging etter den prøven! :klo: Tok den også i uke 19 og da var den fin og alle urin- og blodprøver i forrige sv.skap var fine.

Men legen, dvs den unge vikaren til fastlegen min, ønsket jo at jeg skulle gå til JM også, og ikke bare hos henne i sv.skapet, så kanskje hun ikke er så stø på dette...? Det blir uansett en telefon til JM hvis jeg ikke hører noe fra henne før helga.

Har begynt å tenke på å legge om kostholdet, men synes det er tungt. Har så dårlig matlyst og lite inspirasjon fra før av. Er flink til å spise grovt brød og har ganske sunne middager, men det blir litt mye frukt, juice, yogurt, biola, (smøre)ost (og andre skulte sukkerbomber), samt litt ekstra kos nå når vi har ferie, for det hører liksom hjemme når en har ferie. ;)

Har du noen gode tips på den fronten, Nique?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...