Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Arveklær er kjekt, selv om det blir donnert bort en god del ;) og her også kastet en del. Det er litt som blir ubrukelig når det er brukt til 4 stk før Lita. Både farmor og mormor kjøpt litt nytt også, farmor mest og smaken hennes er ikke i samme gate som min så der har vi byttet nesten alt :sjenert:

Håper bursdagsfesten blir bra :)

Søte Vesla som spør om lillebroren og skal passe på han :hjerte:

JEg har lyst å reise bort jeg også, litt sol og varme og litt shopping- vil til den lille strandbyen vi dumpet borti da vi var i USA sist :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arveklær er kjekt, selv om det blir donnert bort en god del ;) og her også kastet en del. Det er litt som blir ubrukelig når det er brukt til 4 stk før Lita. Både farmor og mormor kjøpt litt nytt også, farmor mest og smaken hennes er ikke i samme gate som min så der har vi byttet nesten alt :sjenert:

Håper bursdagsfesten blir bra :)

Søte Vesla som spør om lillebroren og skal passe på han :hjerte:

JEg har lyst å reise bort jeg også, litt sol og varme og litt shopping- vil til den lille strandbyen vi dumpet borti da vi var i USA sist :sol:

Kjekt med noe arveklær ja! Her er vi også 4.-5. mann på mye og da begynner det å bli på tide å "pensjonere" det! ;)

Lite klesgaver unntatt ved jul og bursdag her. Svigermor gidder ikke og mamma vet at snuppa er så nøye på klærne nå at hun tørr ikke å kjøpe noe! :fnise: Men jeg er glad i shoppe og et godt kupp, så det er heeelt greit! Det blir da nok, ser jeg!

Morsomt med fest, men gikk tidlig fordi vi ville heller sove når vi hadde barnevakt! Kjedelige småbarnsforeldre! :hoho:

Jeg håper storesøster er like stolt når det er en person til i familien som trenger oppmerksomhet. Men vi prøver i allefall å forberede henne på det. Kjenner at det er litt godt at hun er over ett år gamlere enn hvis Engelen hadde blitt med oss. Vi kan forklare og snakke om ganske mye med henne nå.

Sitter med bena i fotbad nå. Deilig og på overtid! Kjente det raspet bra når jeg dro på meg strømpebuksa før festen på tirsdag! :P Skal rydde hus og pakke etterpå for i ettermiddag setter vi kursen mot kjæres hjembygd og komfirmasjon i helga. Blir godt med en pause hjemmefra, men jeg gruer meg til kjøreturen og hovne ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker til middag er en dårlig idè når bekkenet har en dårlig dag! :( Har satt meg ned på en stol fordi jeg ikke maktet å stå, og har man lovt pannekaker til treåringen må mann pent nødt å levere!

Hadde vært kjekt med en barstol sånn at jeg får litt mere enn haka over panna, men beggers can't be choosers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trasig med bekkenet- håper Vesla ble fornøyd med pannekakene :)

God tur i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den værste bekkendagen jeg kan huske! :( Det er som om noen sparker meg hardt i skrittet hver gang jeg skal til å løfte benet. 7 timer i bil i gårkveld var tydeligvis ikke noe for et allerede vondt bekken. I tillegg har det ene øyet blitt rødt og jeg er redd det er en katarr...

Håper natta gjør underverker for øye og bekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, håper både øye og bekken er bedre nå! Husker med gru hvordan jeg vegret meg for å gå over golvet... Håper jeg slipper unna neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau!

Barkrakk var ikke så dumt!

Sånn stol som noen frisører bruker hadde vært topp! :nigo:

Huff, trasig med bekkenet- håper Vesla ble fornøyd med pannekakene :)

God tur i helgen :)

Tusen takk! Ja, det er stor stas med pannekaker!

:kose:

:klem:

Uff, håper både øye og bekken er bedre nå! Husker med gru hvordan jeg vegret meg for å gå over golvet... Håper jeg slipper unna neste gang!

Bekkenet kom seg betraktelig, øyet også, så jeg slapp å gjøre så mye ut av meg i konfirmasjonen på søndag!

Det er absolutt ikke noe særlig denne bekkenløsningen, så det håper jeg også!

Borte bra, men hjemme absolutt best!

Det er langt å kjøre til svigers og dårlig med andre alternativer. Snuppa er ganske flink, men jeg skjønner at det ikke er noe særlig å sitte i bilstolen i så mange timer. Men det har vært en koselig helg og det er godt å se hvor stor pris snuppa setter på dem og annen slekt der selv om vi så altfor skjelden treffer dem. :hjerte:

Men nå er det leeeenge til neste gang. Kanskje i jula, vi får se...

Bekkenet er dårlig i dag igjen, men timene i bil i går igjen har skylda. Tenkte jeg skulle rekke både kiropraktor og fysio før venninnelunsj, men etter en nær besvimelse på benken til knekkeren må treninga utgå! Hater når kroppen gjør merkelige ting. Var nok litt stresset, men burde ikke ha blitt så uggen. Ble ikke full knekking, dessverre, og jeg tror ikke jeg skal stresse meg til sentrum for litt fysisk anstrengelse. Tror det er best å bare ta det litt med ro!

Er forresten under 3 måneder til termin! :skya: Jeg er svææær :gravid: men hadde jeg sluppet unna bekkenløsningen synes jeg at jeg hadde vært i ganske god form. Er heldig som kan legge opp dagene som jeg vil og ha et bedagelig tempo, og det hjelper vel på! Jeg må nyte de siste månedene med mageboerens spark for det er mest sannsynlig siste gangen i livet jeg får oppleve det og det er nesten litt vemodig...

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er også utålmodig etter å møte lillebror! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minisvangerskapskontroll idag. Sjekket bare blod, urin og vekt. Har ikke så stort behov for å snakke med legen egentlig, så for bekkenets skyld droppet jeg timeslang venting på vonde stoler. Snakket nesten litt for mye med JM sist og skal tilbake der om 4 uker. Magen vokser og lillebror er aktiv, så det var like greit å spare den tida.

Blod og urin var fint. Lurer på om vekta på legekontoret er snillere enn hos jordmora si fordi jeg har bare gått opp ett kilo på 4 uker. Magen og puppene har blitt større, men jeg synes ikke det har blitt mindre av noe annet og jeg har ikke akkurat spist supersunt.

Og som jeg fryktet; legen har også ferie de siste ukene før fødselen! Så da er både JM og fastlegen borte når jeg egentlig trenger dem som mest... Får prøve å få henvisning til UL og vekstestimering før de tar ferie i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jm min rekker akkurat å skvise meg inn en gang til før ferien. Da skal jeg ha dobbeltime, for det skal prates om både fødsel og amming :ler: . Hun vil dekke alt tydeligvis. Men sommerbaby byr på visse problemer ja, når det kommer til ferieavvikling hos helsepersonell. Men om både lege og jm har ferie, du skal vel fremdeles ha kontroller, hvor får du det gjordt da? Vikar eller sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt JM gir god service før hun tar ferie i det minste da, Nique!

Hadde det vært opp til meg hadde lillebror skulle kommet før. I allefall før fellesferien! ;) Men, men, sånt er vanskelig å planlegge (for noen av oss!).

Jeg får komme inn til noen andre på legekontoret fordi de er pliktige til å ha vikar, i motsetning til JM. Er litt glad jeg er annengangs!

Det er noe med denne ferien OG det helsikes barnehageopptaket! Ferieavvikling kan jeg jo forstå, selv om det jeg selv jobber i et yrke der det er vanskelig å få ferie når andre har det. Mens barnehageopptaket burde de ha gjort noe med! :regler:

Jeg er faktisk ikke sikret å få komme inn på mitt store sykehus og må i værste fall kjøre "langt ut på landet" til et mindre sykehus. Bekymerer meg også litt for at jeg kanskje ikke får igangsetting (håper selvfølgelig jeg slipper!) så tidlig som sist pga mangel på folk. "Heldigvis" er det umulig å planlegge en fødsel og kanskje kommer lillebror "frivillig" før termin, så jeg prøver å ikke uroe meg unødvending. Noe jeg tidvis er ganske flink på! :eeeh: Det får bare bli som det blir!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte siste kontrollen hos legen, overtidskontrollen var satt hos vikarlege men den kunne jeg ringe og avbestille.

Men i alle dager, ikke sikkert du får plass på storsykehuset? Er det ikke lov å velge at du vil dit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist hadde jeg de siste kontrollene på sykehuset, så kanskje det blir likedan denne gangen også...? Blir spennende å se. Er stort sett rolig enda ang. fødselen, men innimellom ser jeg bare for meg at alt blir vanskelig.

Håper det skal gå bra med det store sykehuset, og at de som hører til det lille ikke fyller om det store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to dager hjemme med snuppa (dag to er enda ikke ferdig!) begynner jeg å grue meg til tre ukers ferie! Jeg får så dårlig samvittighet for at jeg ikke kan henge med snuppa like mye som jeg ønsker.

I går hadde jeg så vondt i bekken og rygg at snuppa måtte lage middag. Hun var superfornøyd med å lage pizza, det var ikke det. Jeg prøvde å holde humøret mitt oppe mens jeg hang over benken i smerte med tårer i øyekroken.

Idag var vi med kjære ut får å kjøpe verktøy og på Posten bare for å få litt avveksling. Bekkenet gikk fra ømt til vondt før lunsj og dagen har blitt deretter. Snuppa ville ut å "jobbe", rydde i potter, hagen og verandaen. Ble en liten, vond tur ut. Jeg greier ikke å bare sitte å se på, ikke lar hun meg sitte heller, og gjør mer enn jeg bør. Kjære ha sagt han skal bære ut alle møblene på verandaen osv, men han rekker ikke overalt og jeg hater å mase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hug:

Jeg jukser litt med bekkenbelte, selv om det strengt tatt bare utsetter smertene til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: uff, det høres ikke godt ut i det hele tatt :( Men du må virkelig kjenne på dine egne begrensninger, du skal fungere etter at lillebror har kommet også :) (Det er det jeg sier til meg selv hver gang også, jeg skal fungere etter fødsel)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Jeg jukser litt med bekkenbelte, selv om det strengt tatt bare utsetter smertene til senere.

Skjønner deg godt!

Brukte bekkenbelte litt sist, men har levert det tilbake... Har vurdert å kjøpe nytt, men har magen så langt ned at det egentlig er bare ubehagelig.

:klem: uff, det høres ikke godt ut i det hele tatt :( Men du må virkelig kjenne på dine egne begrensninger, du skal fungere etter at lillebror har kommet også :) (Det er det jeg sier til meg selv hver gang også, jeg skal fungere etter fødsel)

Jeg vet, Nique. Og jeg var ikke en av dem som ble bra i bekkenet etter fødselen sist. Jeg slet leeeenge!

Håper at jeg vil bli raskere bedre med en bedre fysioterapeut og kiropraktor, da.

Føler meg så lat og sytete innimellom. Kjære skjønner at jeg har vondt og er flink til å ta snuppa på kveldene, men selv om jeg er en flink sofasliter til vanlig synes jeg det er kjipt å ikke ta min del, men bare sitte der som ei prinsesse.

Det blir litt mye tv når jeg er alene med snuppa, men hun vil vel ikke få varige mèn vil jeg tro. Var sånn før jul når jeg var dårlig også, og etter jul hadde vi en lang periode hvor det ble nesten ingen TV, så heldigvis blir hun ikke tv-slave for resten av livet, selv om det har sklidd ut litt nå. ;)

Skal koste på meg en tur i formiddag. Snuppa og jeg skal til butikken en liten tur, og så håper jeg hun tar seg en liiiten dupp i vogna på vei hjem. Var morgen kl 0450 i morrest og for at ikke leggingen skal bli bare tårer og drama er det greit om hun får seg en liten pause, spesielt siden vil skal til mamma å spise middag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde morgen samtidig i dag vi da ;)

Kjipt at bekkenet er så dårlig. Håper dere hadde en fin tur til din mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...