Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

En hel natt søvn uten besøk gjør underverker for rygg og bekken! Føler jo meg uthvilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Honning! Lørdagen var ikke så værst.

Våknet i morrest nesten like sliten og øm som jeg la meg. Det verket sånn i kroppen og jeg var så sliten at jeg hadde problemer med å få sove. For en gangs skyld hadde jeg ikke halsbrann, men jeg var så gåen at jeg var kvalm.

Helga har vært slitsom. Kjære har jobbet og jobbet. Han jobbet til langt på natt fredag, til etter snuppas sengetid på lørdag og til etter middag på søndag. Han trodde det var nok med noen timer på lørdag, men noe gikk galt og prosjektet tok HELE helga. Det har vært MYE overtid de siste månedene og jeg forstår at han må, men det er slitsomt å ikke vite når han er ferdig.

Snuppa og jeg koste oss på lørdag. Vi tok alt i et rolig tempo, men var bla ute å ryddet på verandaen og lekte i sol og regn.

Søndag skulle vi i to selskaper, men hun nektet å kle på seg på formiddagen og når jeg tok på henne feil sko raknet alt og det var bare å ringe å si at vi dessverre ikke kunne komme likevel. Hun var utrøstelig!

Etter en stund bestemte vi oss for å gå ut en tur i godværet, men igjen nektet hun å kle på seg passende yttertøy. Etter mye om og men kom vi oss ut og hadde en utrolig fin tur!

Når vi kom hjem hadde hun et uhell og vi måtte skifte klær igjen. Men hun nektet å kle på seg, og jeg ble så lei meg at jeg bare måtte gå vekk for å gråte. Snakk om å være utslitt og hormonell! :rodme:

Etter middag sovnet hun og fikk sove nesten en time før det var på tide å gå bort igjen. Atter en gang var antrekket feil, men så fort vi kom ut igjennom døra var alt okay og hun skinte som ei sol.

For en dag! :bond: Hun fikk hele veien velge klær selv, men ville bare gå uten, og det er et dårlig alternativ i april! Jeg er helt matt etter helgen og kunne ikke annet enn å drømme meg bort til sol, sommer, hotell, basseng, frokostbuffet og en samboer som har fri!

Denne uka har jeg lite og ingen planer, og sånn som kroppen kjennes ut idag, er det heeelt greit! i dag skal jeg bare kose meg og slappe av, og sulle og smårydde her hjemme. Kjære har lovt meg at det ikke blir overtid denne uka og helga, så vi kan endelig ha kvalitetstid sammen. Snuppa er så skjønn og morsom, og jeg storkoser meg sammen med henne, men treårstrassen er utmattende, spesielt når det bare er oss to og når kroppen min ikke henger helt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, denne trassen :( Jeg blir helt utmattet bare av å lese om den. Kvir meg til vi skal igjennom det selv. Trøsten er vel at det går over, som det meste annet gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, denne trassen :( Jeg blir helt utmattet bare av å lese om den. Kvir meg til vi skal igjennom det selv. Trøsten er vel at det går over, som det meste annet gjør.

Det går over! Og selv om det er utrolig frustrerende til tider er det noe de må igjennom. Hun er heldigvis ikke en av de værste, selv om det er liten trøst når en står oppi det! ;)

Men det er mere kos, morro og underholdning, enn det er trass, heldigvis! Og etter en sånn søndag er det ekstra godt for alle mann at barnehagen er åpen igjen! :fnise:

Har vært en ekstremt lat dag så langt! :veslejenta: Men nå har jeg begynt å bake to fotballkaker som skal bli til pupper til et 40årslag. Fikk meg en liten spasertur til butikken først for å handle inn det jeg trengte. God tempratur som virkelig begynner å minne om vår. Men også mye vind som gjør det ekstra støvete! Skal lage litt ekstra god middag i dag siden det ikke ble noe helgemiddag i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som ei veldig slitsom helg ja :( Det er godt at du har lite planer denne uka og at din kjære ikke skal jobbe overtid, så han kan hjelpe til og avlaste deg litt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, uka begynner bra med at han er ute på lønningspils i kveld! Han spurte faktisk om lov og da kunne jeg ikke si nei! ;)

Har fått trent idag og det er da noe. Føler meg stor og feit idag... :eeeh: Blir litt forsterket når ryggen og bekkenet krangler. Håper på en bedre dag i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg har et tips om du begynner å få carpal tunnel syndrom i hendene.. Jeg hadde det sist. Veldig ubehagelig! :( For meg hjalp akupunktur til en viss grad. jeg hadde det ganske ille siste månedene med sterke smerter om natta osv :haar:

I tillegg er sirkulasjon og støtteatrømper smart. For det kommer av vann i kroppen. Det blir trangt for nervene i håndleddet og fingrene dovner bort. Har du prøvd å sitte på en ergometersykkel å tråkke lett? Det kan være en skånsom måte å få bevegd seg litt på, uten å belaste bekkenet for mye. Og bevegelse er kjempebra mot vann i kroppen.

Så koselig at snuppa fikk kjenne spark :rodmer: Storebror nekter å kjenne her.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett ang. carpal tunnel syndrom, Siebaeo! :Nikke: Jeg har hatt det tidligere (i forbindelse med mye og hardt arbeid med hender og armer), og jeg lurer på om det kan være en familiesvakhet for både mor og bror sliter med det.

Jeg bruker støttestrømper allerede, selv om jeg ikke har så mye vann i kroppen enda. Men jeg bruker det til vanlig på jobb, så når jeg har sånt liggenes er det greit å bruke det!

Har funnet ut at det blir værre når jeg sitter feil på bl.a. pc`en og får kanten på bordet eller pc`en på underarmen, samt at jeg ligger fryktelig kjært med hendene om natta (krøllet under meg).

Fikk tips av fysioterapeuten om å kutte ned på saltet og bruke skinner. Fikk også tips om å få henvisning til ortopedisk for å få formstøpte skinner.

Tenker ofte at en vanngymtime hadde vært godt, så jeg burde kanskje hive meg rundt å få det til! Og kanskje ta noen tråkk når jeg er å trener hos fysioterapeuten?

Takk for tips, Siebaeo!

Snuppa er stolt storesøster ja, og det gjorde noe med henne å få kjenne. :hjerte: Hun snakket om lillebror før også, men nå er det på en annen måte, og hver kveld sier at hun er glad i oss og lillebror! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, kan vel ikke klage på at mannen går ut på lønningspils når han kommer hjem kl 21! Alenekvelden min ble litt kort... :fnise:

Har nå vært å kjøpt ei brukt lekegrind til lillebror. Hadde ikke det til snuppa, men her er det litt gulvkaldt, større areal og så er det kjekt å "beskytte" han mot storesøster og småleikene hennes! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehjelpa er her så jeg gjemmer meg i kjelleren og rydder i rene, skitne og gamle klær, og smugspiser sjokolade...

Blir ikke helt enig med med selv hva jeg skal gjøre med snuppas gamle klær, men sorterer ut i allefall det lillebror kan arve etter henne.

Rydder litt i utstyr og stasj i kjelleren samtidig. Skulle vært gjort for evigheter siden, men det er så kaldt her nede så jeg har bare utsatt og utsatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tre bunker etter snuppa; en til lillebror, en spar og en til fretex. Ser jeg gir mere til fretex og sparer mindre nå når jeg vet at det er en gutt som er på vei.

Ble tre timer i kjelleren og jeg er meget stolt over resultatet! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter helt alene mens snuppa sover ute i vogna, sliten etter bhg, stakkar, og kjære sover nede, ødelagt i ryggen, stakkar, og kjenner etter bevegelse i magen. Ble satt ut etter å ha lest at SM har mistet den ene tvillingen sin... :( Trodde det ville gå bra siden hun er kommet så langt! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert lurt med lekegrind og et trygt sted for lillebror. Og så skjønn lillesnuppen din er som sier så fiine ting til familien sin ;) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Vi trodde/håpet vel alle det. Håper du har kjent godt med liv :) Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt med lekegrind og et trygt sted for lillebror. Og så skjønn lillesnuppen din er som sier så fiine ting til familien sin ;) God helg!

Fant ut at det ikke var så dumt. Er litt gulvkaldt her også.

Hun er helt fantastisk, innimellom... Har lært seg det motsatte i bhg denne uka, så vi har hatt en runde med "Jeg hater pappa!". Etter streng beskjed om at det er ikke lov til å si sånt selv om hun er sint ga hun seg. Nå håper vi at vi slipper å høre det før om en 10-15 år! ;)

:hug: Vi trodde/håpet vel alle det. Håper du har kjent godt med liv :)

Var ikke sånn at jeg ble usikker selv, men det gikk inn på meg, så det var godt med bekreftelse. Tenker på dere! :tristbla:

Snuppa og kjære er ute sammen nå, mens jeg koser meg i sofakroken med en kopp kaffe. Vi er litt obs`e på at de skal tilbringe tid sammen. Snuppa har blitt veldig til mammadalt mens pappaen har jobbet overtid, så nå prøver jeg å skygge banen sånn at hun kan slutte å være så fornærmet på pappaen. De har jo egentlig et så godt forhold og jeg ser at kjære blir lei seg når hun begynner med ikke-pappa-bare-mamma-tullet-sitt. Akkurat nå har de det veldig fint sammen, hører jeg! :rodmer:

Jeg har også hatt en to-timers dupp midt på dagen idag, men synes jeg fortjente det når jeg sto opp halv seks med snuppa mens kjære fikk sove til ni. Men uthvilt kan jeg vel ikke si at jeg er... :sprettoy: Bekkenet er heller ikke fornøyd etter at jeg gikk til bhg og hentet i går. Gikk så fint å gå, men fikk det igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant forresten en sekk med arvetøy til :babygutt: fra svigerinnen min. Det jeg fant tidligere som var stort sett bare tragisk var visst arvetøy hun heller ikke ville bruke... Nå har jeg en svær haug med 50-68 og en med 74-86 som skal sorteres. Masse tøy, men mye rart også. ;) Kan med god samvittighet donere det som ikke faller i smak til Fretex!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og vinker litt! :) Sikkert fint for snuppa å få litt pappatid også.. Ikke rart hun blir litt fornærmet hvis han jobber mye overtid om dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der virker som de snapper opp litt av hvert i barnehagen ja... men det er jo sånt samfunnet er også, sammensatt av både gode og vonde ting. Og lære det må de jo nesten, så er det vår jobb å korrigere.

og så kjekt med arveklær da! Som den første ute i familien, er det jo ingenting å hente noesteds. Men vedder på at barna våre sine klær og ting får bein å gå på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og vinker litt! :) Sikkert fint for snuppa å få litt pappatid også.. Ikke rart hun blir litt fornærmet hvis han jobber mye overtid om dagen! ;)

Hei, du!

Ja, de har det veldig fint sammen, men ikke så mye alenetid som før. Han er godt ferdig med overtidsjobbingen, men det ser ikke ut til at hun glemmer så lett... Spørs om det blir bedre etter alle røddagene i mai og ferien vår i juni. :)

Der virker som de snapper opp litt av hvert i barnehagen ja... men det er jo sånt samfunnet er også, sammensatt av både gode og vonde ting. Og lære det må de jo nesten, så er det vår jobb å korrigere.

og så kjekt med arveklær da! Som den første ute i familien, er det jo ingenting å hente noesteds. Men vedder på at barna våre sine klær og ting får bein å gå på....

Hun lærer utrolig mye i bhg, på godt og vondt. Men det går ikke an å "beskytte" henne mot alt som en ikke liker... Men det er jo sånn livet er, som du sier!

Ja, det er kjekt med arveklær. :Nikke: Men vi får ikke noe mere nå, men vi har til lillebrors første år om ikke annet. Det er ikke sortert, så det noe som er utvasket og flekkete, samt laaaangt ifra min smak (arvete arveklær), men det er kjekt å slippe å kjøpe alt nytt. Slutt er det også på arveklær til snuppa (de blir sendt til øst-europa...), men de rekker jo nesten å slite ut klærne nå, så det er greit egentlig. Vi greier oss vi! ;)

Var så trøtt i morrest at jeg nesten ikke visste hvordan jeg skulle få snuppa i bhg. Hun kom inn til oss i natt (en stund siden sist) og skulle ligge helt inntill meg med bena oppå magen min. Normalt ligger hun "pent" imellom oss, men i natt skulle det være full kroppskontakt. Så da ble det lite søvn på meg. Har ikke fått sovet mere, men har hvilt meg på sofaen. Får kanskje ta en dupp i ettermiddag heller. Snuppa skal til mormor og vi på bursdagsfest, så det hadde vært godt å være uthvilt. Er ille nok å være edru i det laget, så jeg trenger ikke å være zombie i tillegg. :fnise:

Spurte forresten hvorfor hun kom inn i natt og da svarte hun at det var så kjedelig å sove alene! :klo:

Hun er veldig interesert i magen og lurer på hvor hodet til lillebror er osv. :hjerte: Hun fikk seg ett par spark i bena i helga og blir så stolt! Vi har pratet litt om at når lillebror kommer så blir vi fire og at han kanskje vil gråte på natta og at vi må være litt stille når han skal sove på dagen, men det var ikke noe problem, hun skulle passe på han, hun! :rodmer:

Jeg skulle på trening idag, tenkte jeg, men var jo så trøtt. Kunne tenkt meg å være litt mere inspirert til å trene, men jeg er så dorsk om dagen. Synes ikke det hjelper noe særlig heller, men for meg er det egentlig viktigst at jeg ikke blir like dårlig etter fødselen som sist. Burde derfor lagt litt mere i treninga, meeeen.....

Treninga har sikkert hjulpet på brakkesyka som jeg kjenner litt på om dagen... :kaklehone: Jeg har så lyst å reise bort, men vi prøver å spare til drømmeferien vår i november og jeg har ikke helse til hva som helst heller. Og med så god tid har jeg i hodet mitt planlagt bryllup (i utlandet der vi skal på ferie) med påfølgende selskap for familien når vi kommer hjem. Jeg sitter å drømmer om kjole (cocktail, ikke brudekjole) m.m. Jeg har sagt til kjære at jeg kunne tenkt meg å gjøre det, men har lovt at han skal få stå for frieriet. Men det skjer ikke noe, så jeg får visst bare sitte å drømme! :popcorn: Vi har snakket om giftemål i årevis, og jeg prøver å skylde på barna, likninga, m.m., men menn er visst menn! :fnise: Jeg får prøve å si det en gang til. Men føler litt at jeg maser også...

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...