Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Hei Miss I.W. ;) Tenk at du kan begynne å tenke på fødsel nå.. er jo enda ei stund til da.

Når det gjelder den forrige fødselen din så synes jeg du i størst mulig grad skal legge den bak deg, og du sier jo selv at du trodde du var ferdig med den. Det kan godt være at å snakke for mye om den (og at det da gjerne blir negativt fokus) - vil få deg til å forbinde neste fødsel med den forrige fødselen din.

Den forrige fødselen ligger BAK deg, og den neste ligger FORAN deg... her ligger alle muligheter åpne for at det skal bli en annerledes og god opplevelse.

(men samtidig, dersom du nå føler behov for å "begrave" de vonde følelsene du har fra sist - er det jo lurt å prate om det med noen - kanskje JM en egen time til?). Du må bare kjenne på det, og veie litt opp og ned...

Kjipt med bekkenet ditt som er så vondt for deg, håper du får tatt livet sånn halvveis med ro nå om dagen iallfall. Ikke ofre egen helse (bekken) for husarbeid osv, inkludert for mye stell og styr med jenta di.. (du må jo være mamma da, men noen ting må du kanskje si nei til nå..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sånn jeg har tenkt på det jeg også, Pasjonsblomst, at gjort er gjort. Det er bare dumt å grue seg til noe jeg overhode ikke har kontroll over. Jeg trodde jeg hadde et greit forhold til forrige fødsel, så jeg ble litt overrasket over reaksjonen. Det er 8 uker til neste JM-time, så jeg skal bare prøve å roe ned og i allefall ikke grave noe mere i det, og så får vi se hva neste samtale bringer.

Snuppa har lenge måttet ta hensyn til lillebror, men det begynner å bli på tide å ta hensyn til mamma også! ;) Vi koser oss på morgenene og ettermiddagene, og så kan jeg med god samvittighet sende henne i barnehagen!

Har nettopp vært til tannlegen og gikk overrasket derfra! Betalte under 500,- for å borre i ei tann! :sjokkert: Men uten bilder (ville ikke ta siden jeg var gravid, selv med forkle) og bedøvelse, blir det kanskje ikke så dyrt. Nå skal jeg dusje og ta enda en dupp, før jeg henter snuppa og drar til mamma på middag. Er bare så trøtt og uten energi, og kjære jobber overtid, som vanlig, så det er greit å være bedt bort idag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgengymnastikk med full utøying i magen! :hjerte: Det er så PC`en på fanget rister! :fnise: Første gang jeg har kjent noe særlig over navlen, så det er tydelig at han bruker "hele" magen idag. Magen buler både her og der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovely!! Herlig å kjenne sin egen sønn bevege seg rundt og vite at det er noe stort på gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovely!! Herlig å kjenne sin egen sønn bevege seg rundt og vite at det er noe stort på gang ;)

Så herlig!! :hjerte:

Ikke sant! :hjerte:

Da har jeg vært under trappa og dratt fram arveklærne og overraskende nok en pose med mammaklær. Det var kjekt med mammaklærne selv om det var bare basictopper og t-skjorter, og ei joggebukse. :tommel: Trodde jeg hadde slitt de ut og kastet dem...

Gutteklærne i 56 og 62 var heller skuffende. Noen av de tidligere eierne av klærne har begynt på skolen for lenge siden og det vises for å si det sånn! Upraktiske og stive todelte sett med gyselige trykk av fisker og bamser på ski! :eeeh: Noe var greit, men det var jammen ikke mye. Det er noe unisex-klær i sekkene etter snuppa som jeg må igjennom også (fant de ikke, så de må ligge et annet sted), men jeg ser at jeg trenger ikke akkurat ha dårlig samvittighet for å kjøpe noen nye klær til lillebror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... vi har vært ganske bevisste med å kjøpe unisex til jenta vår med det i bakhodet at tenk om vi får en sønn ved neste omgang og alt vi har er rosa..?? Men ser jo allikevel at det ikke er myyye unisex i klesbudda til J, alt ull osv er jo rosa eller lilla omtrent, og rosa/jentefarger på klær vi har fått i gaver osv. har endel rødt/brunt osv, men mye av det har litt rysjer og jenteshape osv. hehe. Heldigivis har vi alle de større tingene helt nøytrale i fargen (bortsett fra lyserosa trippstol, men den skal jo liksom følge jenta vår etterhvert som hun blir eldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye unisexklær å kjøpe synes jeg! (Eller det var ikke det før, nå er det lettere.) Brukte litt mørkebrunt (veldig fint sammen rosa!), mørkeblått og turkis til snuppa, men ikke i de minste størrelsene. Der hadde vi mere arvet som var av nyere dato og så greit ut, og jeg skjønner at de gavene vi fikk ble veldig feminine. Praktiske får vi være sjøl! ;)

Lurte på å kanskje ta noe etter snuppa å farge... Liker litt sterker farger til gutter, så da er det sikkert greit å farge noe av snuppas lyserosa klær. Får se på det senere.

Nå når snuppa er 3 rekker vi nesten å bruke opp klærne, samt at hun er litt nøye på at det er rosa og lilla :rolleyes: , så nå trenger jeg ikke å tenke så mye på at det skal arves. Selv om noe av de dyrere tingene er tiltenkt lillebror også.

Heldigvis trenger ikke klær å være dyrt! Har nå lagt inn ei bestilling på 7 ullplagg til lillebror til kr 900,. inkl. frakt! Jeg elsker salg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forhåpentligvis lenge til vi får møte lillebror, men det er godt å være over den magiske 24-ukers grensen! :)

Var ute i sola med familien og koste oss i hele går. Snuppa var så flink til å gå, og det var koselig å tusle i rolig tempo hand i hand med henne! Vi skal på en tur i dag også siden det meldte regnet ikke ser ut til å komme!

Er min morgen å stå opp og egentlig er jeg så trøtt at det verker i kroppen. Snuppa koser seg meg TV og jeg skal legge meg nedpå sofaen litt sånn at jeg kanskje holder ut dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble storrydding av garasjen i går, og det er bare sååå deilig å få det unna! Vi har stuet det unna i et par år nå, og bare utsatt og utsatt og ta det siste etter pappa. NÅ er det borte! :hoppendeglad: Alt barneutstyret kom lettere fram nå også, så det er bare å ta det inn og vaske det før lillebror kommer.

Er litt ekstra forelsket i kjære om dagen. Rart, men godt! :hjerte: Han har jobbet mye overtid i det siste, så det i tillegg til en frisk påskefarge i fjeset er grunnen. ;) Vi har hatt ekstra mange gode samtaler i helga og det gjør godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kjærligheten! :)

Så deilig med rydding i garasjen!! *misunnelig* Vi trenger skikkelig rydding og ordning i inneboden og uteboden vår, må bli til våren/sommeren engang. Er jo sååå godt å få ferdig! (har lyst å bygge plassbygde hyller i inneboden, men det var jo å få det til da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å få ryddet plass :) Vi holder på å rydde uteboden, men her har været satt en liten stopper enn så lenge.

Den kjærligheten er fin da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi føytter ting hjemmefra og ut til hytta for tiden vi - godt det også! Og mange ting som bare har stått i veien her får nytt liv der! :)

Så koselig å være forelsket! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var så godt å få unna "dritten"! En del av det trodde jeg at jeg ville beholde, men når jeg ikke har savnet det i løpet av 2 år så er det sikkert like greit at noen andre får gleden av det. Står igjen en del som skal på hytta også, men kjære er godt fornøyd med bedre plass. (Det var mye av hans rot også, mere enn han trodde så han ble nok ganske overrasket over alt han har samlet på! :fnise: )

Godt med oppturer i forholdet innimellom! :hjerte:

Følte meg så frisk og lett i går så jeg gikk å henta snuppa i bhg i det deilige været. Betaler dyrt for den turen idag, men jeg synes det var verd det! Jeg kan jo bare ikke sitte på ræva resten av sv.skapet heller da! Har vært på bekkentrening i dag og håper jeg blir litt bedre etterhvert. Har egentlig lyst å gå i dag også, men tror ikke det er så lurt. Skal på storhandling av mat i morra og må nok spare bekkenet til noen timer på betonggulv i morra.

Har begynt å plages med at hendene dovner bort. To av fingrene på den ene hånda er nesten uten følelse og har vært konstant sånn de siste to dagene. LIKER DET IKKE! Fikk tips om å begynne med skinne, så jeg får vel bare gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa var helt utslitt etter tur til museum og pizzalunsj med bhg i går og sovnet i armkroken min klokka halv seks foran barnetven. Det var veldig vanskelig å vekke henne så jeg bare la henne i senga etter en stund. Jeg våknet kl ett i natt av at hun kilte bena mine. Hun fikk komme opp i senga vår og etter en dorunde var det natta igjen. Sov til seks i morrest, så hun hadde nok behov for ekstra søvn i natt! :) Synes hun har sovet litt lite i det siste, men med sol på kveldene har hun vært veldig vanskelig å få i seng tidlig. Hun har gjort alt for å dryge ut tiden; vært sulten, tørst, tissetrengt osv, samt at hun etter smukkeslutt har brukt litt lengre tid på å finne roen. Nå kommer gråværet, så jeg håper jeg får henne i seng til syv og ikke halv åtte de neste dagene. Hun kommer inn til oss mellom halv seks og seks uansett, morgenfugl som hun er!

Det verker litt i kroppen etter nattens besøk. Værst er det i rompa og bekkenet der jeg har låsningen. Får prøve å tøye litt før cafèbesøk med venninne og mathandlingen!

Jeg bestilte meg nye solbriller med styrke og nå er de endelig ferdige. Det har vært sol siden, brillene er over en uke forsinket og nå kommer gråværet! :( Typisk!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk snuppa i seng til syv i kveld. Hun pekte ute og syntes det var vel lyst ute, men gikk heldigvis å la seg uten å dryge ut tida!

Ingen trass eller diskusjoner i dag og bare skryt å få i bhg over blid jente, så litt ekstra søvn gjorde visst godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så sov hun en halv til en time lengre i morrest! :nigo: Mommy likes!

Kunne vært for uten besøket i senga vår fra kl halv to, men hun måtte på do og da er det ikke om å gjøre å legge seg i senga si etterpå...

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slitsomt med så aktive netter! Håper det bedrer seg etterhvert som hun blir vant til å ikke bruke smokk. Tar sikkert litt tid det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun styrer ikke så lenge når hun våkner, og på do skal hun få gå på, men det hadde vært fint om også la seg i sin egen seng etterpå. Jeg orker ikke å "diskutere" på natta og alt i alt er det heldigvis unntaket og ikke regelen. Men jeg sliter fælt med å få sove igjen. Dermed blir jeg drittrøtt på dagen, tar en litt for lang dupp (idag ble det to, men jeg er så gåen at jeg ikke maktet annet), og så sover dårlig natta etter også... :natti:

Spurte henne hvor lillebror skulle sove når han kommer og at da fikk jeg at han kunne ligge på magen hennes for da ble det ikke trangt i senga vår! :hjerte:

Har nå vært på på salg på barneklær og tror jeg har det meste vi trenger i ull og bomull i str 56 og 62. Har kjøpt litt i 68, men holder igjen litt for det kan være morro å kjøpe noe når lillebror har kommet ut også. Skal legge det litt i system for bedre oversikt etterhvert, men nå er det kjøpestopp! Så fremt jeg ikke finner noe kjempefint da.... :sjenert: Har også kjøpt ullgarn i mange forskjellige blå og grønn farger, og skal strikke og tove et vognteppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa fikk kjenne at lillebror sparket i dag. :hjerte:

Fascinert, overrasket og usikker, for det er jo ikke lov å sparke noen i magen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...