Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

God påske :klem:

Takk! :klem:

Vi har allerede vært hjemme noen dager og deilig er det etter en hel uke hos svigers. Vi har kost oss, men det er noe når husstanden ønker fra 3 til 10, og ingen av de andre to familiene har samme matvaner som oss. Litt få måltider og altfor mye desserter og snop etter min smak. Snuppa har heldigvis vært flink til å ikke spise så mye usunt. Værre er det for oss store...

De skjønner ikke helt at vi ikke kan spise like mye som dem. Det er greit at de er syltynne, men det blir helt feil for oss. Snuppa fikk to fulle påskeegg og heldigvis likte hun lite av innholdet. Godt at det at vi er strenge (dvs. vi er ikke hysteriske men hun får ikke lørdagsgodt bl.a.) ikke fører til at hun fråtser når hun får tilgang! :nigo:

Hun kom inn til oss kl tre i natt, mest sannsynlig fordi jeg vekte henne med hostinga mi. Vi er begge veldig forkjøla. To ganger i natt ropte hun at hun "ikke ville ha!" og gråt i søvne. Spurte henne i morrest hva det var og da sa hun at hun ikke ville ha godteri fordi hun ikke likte det! :fnise:

Jeg hadde ei god natt før jeg fikk ei ny forkjølesle, en ny og verre variant. Er så drittlei av hoste og snørr, og å sove dårlig om natta. Har prøvd hostesaft uten hjelp, og er dessverre tom for nesespray (annet enn til barn). Irriterte meg grenseløst over at svigermor gikk å huffet seg over mannens hoste og ikke enstet at jeg hostet like mye om ikke mere! Fikk heldigvis sagt ifra!

Snuppa har vært kjempeflink og har ikke hatt uhell om natta på over ei uke! I morgen fyker smukken og jeg er redd det blir værre. Hun er enig i at hun skal slutte og foreslo det selv i påska. Men hun skjønner ikke helt at hun aldri får bruke den igjen. Kjenner jeg gruer meg litt for å ta den for hun koser seg sånn etter hun har lagt seg.

I morgen er det hverdag igjen og det er litt godt etter ei deilig og lat helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Svigermoren min er akkurat lik din! Mannen lå og klynket på sofaen der fordi han begynte å bli forkjølet, og hun puslet rundt han med pledd og kakao og bekymrede fraser mens jeg styrte lille og tassene med mat og dusjing og legging og mekling og bleieskift... Og jeg var (og er) ca 10 ganger så forkjølet som mannen!! Jaja.... Han vil vel bestandig være lillegutten hennes, tenker jeg! Håper bare jeg klarer å tenke annerledes når/hvis jeg br svigermor! :fnise: Kos dere med hverdag i morgen!

(og stakkars lille vesla som hadde mareritt om godteri!) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Ødela nettopp blenderen til Kenwooden min! :sur: Festet knakk rett av når jeg skulle lage meg en smoothie! :frown: Fikk den i julegave for litt over 5 år siden så den er vel absolutt ingenting å hente på å klage heller...

Hehe... Svigermoren min er akkurat lik din! Mannen lå og klynket på sofaen der fordi han begynte å bli forkjølet, og hun puslet rundt han med pledd og kakao og bekymrede fraser mens jeg styrte lille og tassene med mat og dusjing og legging og mekling og bleieskift... Og jeg var (og er) ca 10 ganger så forkjølet som mannen!! Jaja.... Han vil vel bestandig være lillegutten hennes, tenker jeg! Håper bare jeg klarer å tenke annerledes når/hvis jeg br svigermor! :fnise: Kos dere med hverdag i morgen!

(og stakkars lille vesla som hadde mareritt om godteri!) :fnise:

Synes det er morsomt at snuppa har mareritt om godteri jeg! ;)

Svigermødre! :roll: Og kjære forstår ikke hvorfor jeg vil at de skal ha eget hotellrom når vi skal på ferie sammen og ikke at vi bestiller en større leilighet til alle...

Hun klagde over at mannen sin hostet sånn om natta og om ikke vi hørte noe. Fikk slengt i henne at nei, dessverre jeg var opptatt med min egen hoste og dårlige søvn! :tunge1:

Jeg fikk heldigvis god hjelp av kjære på dagtid, mens på morgenen var han helt døv når snuppa kom snikende i 5-6tiden. Føler meg litt som en zombie etter over 2 uker med hoste, lite og dårlig søvn, men jeg får ikke til å legge meg nedpå på dagtid. Derfor skal det bli godt å få resten ut av huset sånn at jeg får tatt meg igjen litt. ;)

Skal til fysio i morgen og gru-gleder meg. Bekkenet er ikke så ille, så jeg håper godtar at jeg er føre var. Håper det siden hun vet hvor ille det var etter snuppa ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trassig treåring og stresset mor er en dårlig kombo! :sjenert: Tror vi har hatt tidenes værste morgen. Dvs store deler av morgenen var fin, men de siste 45 min før hun var levert i bhg var grusomme. Jeg bruker å beholde roen og prøver å forberde henne på hva som skal skje for å prøve å unngå trass, men i dag feilet alt og det var bare kaos. Jeg ble sint (får så vondt i mammahjertet! :rodme: ) og hun nektet å gjøre noe som helst. I mens gikk tida og timen til optikeren nærmet seg altfor raskt! Vi ble heldigvis venner til slutt når hun helt uten forvarsel sluttet å trasse og var blid som ei sol.

Har vært hos fysioterapeuten og begynner bekkentrening denne uka. Kunne ha begynt i dag, men var så tett og trøtt, samt at parkeringa gikk ut.

Jeg var våken og opp på do tre ganger mellom 23 og 03! Sov ok mellom 03.15 og 05.55, men ellers har det vært dårlig med søvn. Bare hoste! :( Nå skal jeg få meg en time på øret før jeg lager ferdig spagettisausen, før jeg henter snuppa. Hun skal slutte med smukken idag og jeg har lovt henne en prinsessekjole i bytte mot smukkene. Jeg skulle ALDRI kjøpe henne prinsessekjole i nylon fra lekebutikken, men det er det som står øverst på ønskelista, så jeg får vel bare gi etter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Lita også får mareritt om godteri, eller dvs at hun ikke synes det er noe godt :) Håper frøkna klarer seg fint uten smokken.

Kjedelig med både blenderen og forkjølelse :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Morgener kan være tøffe her og, det minste lille avvik fra normalen, så er 101 ute. Og det verste er jo om man MÅ rekke noe.

Flinke snuppa som slutter med smokk! Men prinsessekjole er jo en fin motivasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Lita også får mareritt om godteri, eller dvs at hun ikke synes det er noe godt :) Håper frøkna klarer seg fint uten smokken.

Kjedelig med både blenderen og forkjølelse :sukk:

Nei, de trenger ikke utsettes for sånt for tidlig! Det blir da nok på sikt!

Er drittlei hoste og snørr, og dårlig søvn. Men jeg var kanskje litt bedre i natt, men vanskelig å vite siden jeg likevel som dårlig pga besøk i senga.

Kjære er både økonomisk og praktisk anlagt, så han fikser nok kjøkkenmaskina med deler fra nettet. Vet ikke helt når, men har i allefall undersøkt at det fins deler og en vakker dag blir de kanskje bestilt. Han har så mye å gjøre på jobb akkurat nå, stakkar.

:klem:

Morgener kan være tøffe her og, det minste lille avvik fra normalen, så er 101 ute. Og det verste er jo om man MÅ rekke noe.

Flinke snuppa som slutter med smokk! Men prinsessekjole er jo en fin motivasjon ;)

Det er ille når tom MITT skjerf var galt! :bond: Men det er en liten trøst at det ikke bare er mitt barn som plutselig blir til et umulig trasstroll innimellom! I dag måtte vi ikke rekke noe så da ble det bare en liten runde før vi dro...

Jeg slapp unna prinsessekjole-marerittet! :skya: Hun plukket ut en sak, men ville heller ha småleker (alt som er smått; Polly Pocket, Littlest Petshop, osv. er facinerende nå!) i stedet. Også ble det en sommerkjole til kr 50,- og ei veske på HM i tillegg. Grei deal! :nigo: Dama i kassa tok smukkene som betaling og en glad og fornøyd snuppa spaserte ut med nye leker!

Vi la snuppa helt uten spm om smukken i går og sto utenfor rommet og bare så på hverandre som spørsmålstegn. Men det varte ikke lenge, for hun hadde bare glemt å spørre etter den. Så det ble en liten time med ville protester, hylgrining, trøsting, forklaringer, påminnelser og til slutt puslespill på telefonen i senga vår. Plutselig ga hun meg telefonen og sa; nå skal jeg sove. Så snudde hun seg og sovnet med en gang. Hun sov fint hele natta, men nektet å legge seg i senga si. Det var ille den timen det sto på, men alt i alt gikk det bra med smukkeslutt, dag 1.

Jeg var sinnsyk dårlig i bekkenet etter fysioundersøkelsen i går. Hun trigget nok bekkenet litt for mye og jeg hadde store problemer med å gå i går kveld. Passet ekstra dårlig med besøk i senga i natt, så jeg er ikke helt bra i dag heller. Men jeg skal bare slappe av og sove før jeg henter snuppa i bhg., så jeg håper hvilen hjelper både på forkjølelse og bekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at hun gav smokken som betaling :hjerte: Søta.

Håper det går fint uten somkk i dag og at hun vil sove i sengen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at hun gav smokken som betaling :hjerte: Søta.

Håper det går fint uten somkk i dag og at hun vil sove i sengen sin.

Var en fin måte å gjøre det på synes jeg. Fikk tips av ei fra barselgruppa! Også så hun at smukkene ble borte og at det ikke var bare vi som ikke ville gi henne dem.

Vi har et smukketroll i marka, men det var overhode ikke aktuelt at trollet skulle få smukkene hennes! ;) Forstår henne, egentlig.

Hun har sagt hun skal legge seg uten smukk, men i mi seng, så vi får se...

Ikke mindre enn 4 poser med skifteklær i dag! :sjokkert: - Det eneste negative med at snøen smelter og at våren nærmer seg! Hun måtte tom gå hjem i sandalene, enda godt jeg var lat nok til å kjøre!

Bekkenet er bedre og med to timers dupp idag, håper jeg energien er på vei tilbake og forkjølelsen på vei bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her endte smokkebruken med naturlig avgang. Til slutt var det bare en igjen, og når den datt i do (!!!), var selv mini enig at den måtte i bosset :ler: Men vi måtte ha en alvorlig prat på sengekanten om at han nå var en stor gutt og at han ikke trengte smokk lenger, så det var nok litt tøft og. Men han ville jo helst være stor gutt, og han var helt enig i at store gutter ikke bruker smokk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I do ja! :laugh: Da er det greit at den blir kastet ja!

Vi hadde 4 igjen, men de har nok ikke holdt lenge og jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle kjøpe nye! Hun er også opptatt av å være storjente, så det er fin motivasjon. Og hun er da virkelig blitt storjente nå når hun ikke bruker nattbleier eller smukk! :hjerte:

Hun spurte et par ganger etter den idag, men sovnet fint uten tull i sin egen seng! :nigo: Flink jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke vesla :Nikke:

:Nikke:

Så smart måte å avslutte smokkebruken på :-)

Enig, så jeg måtte bare adoptere idèen! Kjekt at smukkene er plass vi ikke kan få tak i dem.

Litt stiv etter gårsdagens bekkentrening, men håper jeg får myket opp med en ny time idag. Synes jeg har vært mye værre denne uka. Det sitter i skambenet og det er vondt å snu seg i senga, stå på en fot osv. Krysser fingerne for at det er forbigående og at ikke BL har slått ut for fullt.

Våknet i morrest med en fryktelig leggkrampe. Har kjent litt på det de siste morgenene, men det var først i morrest jeg fikk sikkelig vondt! Lurer på å begynne med magnesium for å dempe leggkramper og kynnerene. Skal høre med JM over helga.

Følte at forkjølesa var blitt værre i går, men jeg har sovet godt uten å våkne av hosten i natt. Og kjære tok med seg snuppa i morrest, så jeg har fått sovet litt ekstra. Håper energien kommer tilbake i helga og at jeg slipper zombietilværelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 23:

Vektoppgang ca. 6kg

Vonde brystvorter

Noe leggkramper om morgenen

Min. 2 ganger på do pr.natt

Bekkenløsning: verk i skambenet/stiv korsrygg. Tåler ikke å stå i dårlig arbeidstilling lenge.

Litt vann i kroppen

Kynnere

Trøtt

Hendene dovner lett bort

Men best av alt; kjenner MYE beveglese! :hjerte:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første JM-time idag. Endelig får jeg høre hjertelyd og få målt magen! Kjære lurte på å bli med, men han var med på nesten alle kontrollene sist, så han kan vente til vi begynner å nærme oss slutten og fødsel. Er ikke så mye spennende som skjer idag, egentlig.

Svimete meg kjøpte juniordyne og to sengesett til snuppa i går. Problemet er at hun allerede har juniordyne! :fnise: Dessverre står det på kvitteringa at dyna på plomberes får å byttes, men det visste jeg ikke noe om, så jeg håper det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos JM i dag :nigo:

Kjedelig med sånne bomkjøp. For få uker siden fant jeg ut at vesla hadde visst større dyne enn storebror, og hans var egentlig for liten, så vi måtte gjøre et bytte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos JM i dag :nigo:

Kjedelig med sånne bomkjøp. For få uker siden fant jeg ut at vesla hadde visst større dyne enn storebror, og hans var egentlig for liten, så vi måtte gjøre et bytte :fnise:

Koselig å se JM igjen!

Kjekt å få byttet dyne da! :fnise: Jeg tenkte at snuppa måtte jo ha seg jr.dyne og handlet bår det og to sengetrekk, men vi har jo allerede byttet ut springelsengdyna. Husker ikke en gang at jeg gjorde det! :huh: Men fikk heldigvis byttet alt! Tror snuppa får seg voksendyne før lillebror trenger jr.dyne så vi trenger ikke to 100X140 dyner.

:vinke:

:hallo:

Det var hyggelig å møte JM igjen. Gikk til samme med snuppa også, men har ikke sett henne siden før snuppa ble født. Vi snakket mye om alt som har skjedd siden sist, bl.a. fødselen. Og etter å ha rippet opp i den har jeg blitt litt tankefull. Jeg husker jo hva som skjedde og har trøstet meg med at det kan bare bli bedre. Men når jeg tenker tilbake, så var det ikke så hyggelig med igangsetting, epidural som ikke virket som den skulle, vakum, 4-5 stk som dyttet opp bena, presset på magen og dro i snuppa med makt, sying under narkose, osv. :eeeh: Jeg trodde jeg var "ferdig" med den fødselen, men jeg er visst ikke helt over at det føltes så brutalt og dramatisk... Vet ikke helt om jeg skal bare prøve å ikke tenke så mye på det, eller om jeg bare da skyver problemet framover og at en reaksjon vil komme når det minst passer? Heldigvis mange uker og JM-timer til lillebror skal komme!

Har innsett at det er lite å gjøre med bekkenet nå. Jeg tåler nesten ingeting lengre. :cry: Bare å ta ting i etapper og ikke la smertene ødelegge for mye. Har gledet meg til våren og kunne trille snuppa til bhg, men den turen vil nok koste mye, så det får bare bli på dager jeg ikke har andre planer.

Synes å huske at det satt mest i korsryggen og nedover låra sist, mens nå er det skambenet som er værst.

Smukke- og nattbleieslutten til snuppa går forresten helt utmerket! Hun har litt større problemer med å finne roen på kvelden, men det har mye med at det fremdeles har vært :sol: når hun lagt seg. Rommet er mørkt, men hun vil liksom ikke tro på oss når vi sier at det er natta. Og så må hun gjerne opp å tisse rett etter hun har lagt seg, selv om vi spør mange ganger om hun skal prøve en runde på do før hun legger seg. Vi har forresten "mistet" potta, så nå må hun gå på do også (med doring, riktignok). ;)

Det er på mange områder en helt fantastisk alder nå! Hun prater masse og kan fortelle mere bl.a. fra bhg. Hun styrer og leker mye for seg selv, men ønsker gjerne at vi skal være med. Hun har mye humor og liker å tulle og spøke. Hun er flink til å hjelpe til i rette humøret, glad og blid. Og hun er stolt over å ha en lillebror i magen min, og kan finne på å kysse magen min. :hjerte:

Men det er en del frustrasjon over foreldre som ikke forstår, trass og "jeg-vil-gjøre-selv". Vi må ha minst en krangel hver dag, virker det som. Og det gjør vondt når hun raser og er lei seg, men ikke vil ha trøst eller hjelp. Etterpå er vi venner og vi er begge enige om at det er dumt å bli så sint. Det beste er når kjære også er hjemme for da kan den ene skygge banen litt og komme å redde situasjonen når snuppa har fått rast litt i fra seg.

Lillebror er mere aktiv enn jeg kan huske at snuppa var. Og det er helt merkelig å tenke på at han er så sterk og aktiv inni magen min, men ville ikke greid seg utenfor... Turningen kan være litt distraherende, men enn så lenge er den ikke plagsom. Det blir vel værre når han blir større og det begynner å gjøre vondt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...