Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Faste til halv ett :overrasket: er de gal???!?? Det er jo umenneskelig i ugravid tilstand det.

Koselig med mye liv i magen, det blir herlig å kjenne det utpå også :Nikke: *savner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde ikke det ville gå noe særlig, men nå er det 1,5 time igjen og jeg har fått seng med tv/radio, så det går uventet bra! Etterpå blir det mat, før hjertet til lillegutt skal få en ekstra sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det herligste å kjenne liv i magen! :hjerte: Og i dag var jeg så heldig å få meg et spark i hånda :strix: mens jeg lå i to timer å ventet på de siste prøvene etter glykosebelastningen! Skjønner du savner det, Pusilus! Men kanskje det blir din tur igjen før året er omme...?

Har i dag sett på blodåra mi på ultralyd, sjekket kroppsmassen, tatt i allefall 12 rør med blod og en urinprøve, og som sagt tatt glykosebelastning. Tidkrevende, men føler meg ganske heldig som får en så grundig igjennomgang av kroppen. Skal tilbake å gjøre det samme i uke 34 og 3-4 mnd. etter fødsel, samt at mini før ekstra undersøkelser etter fødselen.

Mini ble fikk også sjekket hjertet, men var like "vanskelig" i dag som sist og ville bare ligge med ryggen til. :fnise: Men JM var fornøyd og han var "tilsynelatende normal".

Nå er det helg og :sol: , og jeg tror vi må komme oss en tur ut skogen i morgen! Har ellers ingen planer, men det blir kos med familien hjemme!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven for ett opplegg du har vært på i dag. :overrasket:

God helg, håper dere får mer sol en vi har her. (Det snør...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... tappet i alle retninger! Bra dere blir godt fulgt opp da - veldig fint at mini også får litt ekstra under fødsel! Her blir det nok skitur i helga - komme seg ut i finværet! :)

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven for ett opplegg du har vært på i dag. :overrasket:

God helg, håper dere får mer sol en vi har her. (Det snør...)

Ja, det er litt av et opplegg. Skal ha noen tester neste uke også! Litt kjekt å kunne bidra med noe til forskningen!

Her har det vært sol de siste dagene og jeg har bestilt det i morgen også! ;) For da skal vi på skogstur!

Jøss... tappet i alle retninger! Bra dere blir godt fulgt opp da - veldig fint at mini også får litt ekstra under fødsel! Her blir det nok skitur i helga - komme seg ut i finværet! :)

God helg til dere!

Tappet, faktisk! :fnise: Det er et spennende opplegg!

Dårlig med skigåing her. Men vi skal bli flikere når barna blir eldre, har vi sagt til oss selv. Synes nesten det hører med til oppdragelsen! ;9

Hadde ei lita frøken som bestemte seg for at hun var såpass til storjente at hun skulle slutte med nattbleien i dag! Vi har ikke snakket noe om det så jeg ble litt overrasket. Men det er et år siden vi sluttet med dagbleien, så kanskje det er på tide å prøve seg. Blir spennende! Tisselakenet er flyttet fra under overmadrassen (synes det virker så klamt) til over, så er det bare å se hvordan det går. Bleien er ikke akkurat tørre om morgenen, men hun er ikke dummere enn at hun vet hva en bleie er til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... Skal se det går fint når hun har bestemt seg for det selv! Tydeligvis klar for det da! :) Hun høres helt herlig ut - bestemt men sjarmerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var litt av et opplegg! Vi var kanskje på samme sted i dag vi da ;)

Mini bare bråbesluttet at han var ferdig med nattbleie, og da var det bare for oss å følge opp gitt :fnise: Det er enda uhell altså, men han er så stolt over å være stor gutt med truse, at vi bare vasker og later som ingen ting

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Skal se det går fint når hun har bestemt seg for det selv! Tydeligvis klar for det da! :) Hun høres helt herlig ut - bestemt men sjarmerende!

Det gikk så fint! :strix: Tok henne på potta når vi la oss og så sto hun opp å gikk selv i morrest. Kjempebra med en god start!

Takk, jeg er så forelsket i den ungen, som er så stor og sier så mye rart! :rodmer: Er daglig takknemmelig for å få oppleve dette! Og det kommer godt med når trassen raser! :ler:

Oi det var litt av et opplegg! Vi var kanskje på samme sted i dag vi da ;)

Mini bare bråbesluttet at han var ferdig med nattbleie, og da var det bare for oss å følge opp gitt :fnise: Det er enda uhell altså, men han er så stolt over å være stor gutt med truse, at vi bare vasker og later som ingen ting

;)

Det er en stor sjangse for at vi omgikk hverandre i går ja! ;)

Ingenting er vel bedre enn at de bestemmer seg for det selv! :tommelopp: Det kan være noen dråper nå og da, og storuhell en gang i blandt, men hun er fæl til å vente til siste liten. Og veldig dårlig til å prøve å gå på do før vi skal noe. Her er det ikke snakk om å sette seg ned for å prøve, altså! Noget bestemt der! ;) Og det er litt av grunnen til at jeg ville vente litt med nattbleien siden hun nå er nødt til å prøve både før hun og vi legger oss.

Jeg tror jeg er stoltere enn hun er! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jenter! Litt godt å være over den kneika, selv om det er litt tidlig å begynne nedtellinga!

Status halvveis:

-Stooor mage og stooore pupper, som endelig ikke er dritvonde lengre!

-Vektoppgang: 4 kg

-Den siste uka har kveldskvalmen gitt seg litt.

-Halsbrann bare nå og da, mest når jeg er sulten.

-Kynnere.

-Bekkenløsning. Får en del vondter og blir fort stiv i korsryggen, men med hvile gir det seg ganske raskt. Passer på å porsjonere turer, husarbeid (er veldig glad for robotstøvsuger og vaskehjelp!) og ærend.

-Antydninger til urolige ben og leggkramper, men enn så lenge er det ikke plagsomt.

-Litt ufrivillige lekkasjer. Passer dårlig med forkjølese og hoste, men det er bare noen dråper heldigvis. Hadde samme sist, og det ga seg etter fødselen.

-Etter å ha vært kåt som bare det i noen uker, har det dabbet kraftig av. Litt dumt iom at jeg ikke er så kvalm og uggen lenger. Stakkars kjære (som heldigvis ikke klager enda)! :fnise:

-Sover greit om natta og må ha en dagdupp ett par dager i uka.

Har kjøpt adapter til vogn/bilstolen. Savnet det sist, og tenker at jeg har enda mere bruk for det nå med 2 barn. Kanskje jeg kjøper (brukt) en annen trille med adapter til bilstolen, da Emmaljunga understellet er litt stort og tungt.

Ønsker også meg ei slynge av noe slag, i tillegg til Manducaen vi har fra før.

Skal låne ei vogge for å ha på stua og kjøpe et Stokke newborn-seat brukt.

Har kjøpt et brukt Brio vegghengt stellebord for å ha på badet oppe.

Kjøpt lite klær, men tror egentlig vi har nok arv og klær fra snuppa.

Sengeklærne fra snuppa gikk i hvitt og rosa, så jeg må kjøpe noe der etterhvert.

Har prøvd å bestille meg ammetopper (elsker BOOB), men har hatt problemer med ikke mindre enn to nettbutikker. Ikke fornøyd! Har noe fra sist, men det er fettflekker på puppene, så de blir bare til hjemmebruk!

Så planleggingsfreaken har det meste på stell! :ler:

Heier på vesla og nattbleieslutt :) Flinka som bestemmer seg selv.

Gikk ikke så bra i går morrest, men tror rett og slett hun glemte seg, stakkar. Spurte om vi skulle prøve med bleie igjen, men de skal lillebror få, har hun bestemt! :hjerte:

I morrest ble jeg vekt kvart over fire av; mamma, må tisse! Så i dag gikk det bra! Og i tillegg sov hun i fred og ro i armkroken til pappaen (vet ikke hvor mye han har sovet, men det bryr jeg meg ikke så tungt om siden det stort sett er jeg som får morrastyret med snuppa) til kvart over seks. Til vanlig er hun for tiden oppe kl halv seks.

Jeg trodde det var enda ei uke til påske, så jeg fikk det plutselig litt travelt med å bake litt småting jeg tenkte å ta med på påskeferie. Så i dag blir det kosedag på kjøkkenet, hvilket passer meg helt perfekt.

Jeg gikk og leverte snuppa i dag for første gang på en evighet. Vi gikk tur begge dagene i helga i det deilige været, så jeg fant ut at det bare var å fortsette i den gode stimen (mens bekkenet mitt fremdeles henger såpass med).

Kjære har slitt med halsvondt, hoste og litt tett nese den siste uka, og nå har jeg, som nevnt, også fått det. Halsen er sår med en klump jeg hverken får opp eller ned. Å hoste må jeg, men føler ikke at det er noe gang i det. Ekkelt å ligge. Håper vi blir bedre til vi skal til svigers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bedre med dere alle fort! Påsken kommer litt uventet her også, kunne hodt tenkt meg at set var en uke til! ;) Må være helt greit å bli vekket av at snuppa må på do! Flinke jenta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære er nesten frisk, mens halsen min er bedre, men hosten har tatt seg opp. Håper vi blir friske til påske!

Nå når jeg har vendt med på tanken at den er her, gleder jeg meg. Først blir det noen dager til svigers før vi reiser hjem og får noen fine røddager her. Håper på sikkelig vårfølelse! Spesielt for kjæres skyld; han ivrer sånn etter å begynne med alle prosjektene ute som har har gått å tenkt på i hele vinter.

Ble nesten forelsket på ny i kjære i går! :hjerte: Jeg var skuffet over noen venninner, som jeg har mest lyst å kalle bekjente om dagen. De gjorde ikke noe annet enn det de bruker, men jeg gjør ikke sånn mot mine venner og synes det er respektløst å endre planer uten å varsle ifra, eller la være å svare på beskjeder. Med hormoner og skuffelsen over at jeg (over)reagerte sånn som jeg gjorde, var det utrolig godt at han lyttet og trøstet, tross dårlig tid. Han sa jeg var mere verd enn det og at han var glad for at jeg fortalte det, selv om han var på vei ut døra, og syntes det var fint å kunne hjelpe! :rodmer: Flotte, fantastiske kjære!

Prosjektet til snuppa går sånn halvbra; hun tisser på seg annen hver morgen. Tror det skjer idet hun våkner. Men det går bra, vi har jo bare nettopp begynt! Men det skuffer meg at hun holder seg altfor lenge på dagen og har tisset seg sikkelig ut i bhg mandag og tirsdag, og har skvettet litt her hjemme. Blir fryktelig oppgitt! Prøver å si at hun må gå med en gang hun kjenner det, men da sier hun bare at hun kan stoppe det (=holde seg). I tillegg NEKTER hun jo å gå hvis hun ikke absolutt må.

Hun har også en liten runde med trass. Og så er hun sikkelig pappadalt om dagen. Hun "savner han" bare han går i kjelleren en tur og jeg er liksom ikke bra nok til noe så lenge han er her. Dramaqueen! :fnise:

Holder på med en ny runde makroner (knallrosae med gult sitronfyll og oransje med appelsinsjokoladefyll). :sikle: Dem første ladningen har jeg gitt vekk, da de ikke var noe særlig å se på. Gode på smak, men ikke akkurat sånne du har lyst å ta med til svigers! ;)

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen uhell til snuppa i går eller i morrest! :nigo: Og hun syntes det var greit å gå på do framfor potta i morrest.

Hun tok ut av oppvaskmaskina sammen med meg før bhg idag, og satte på plass alt i sin høyde, samt bestikket. Kjekt med hjelp! :tommelsmil:

Har hatt mye beveglese i magen :rodmer: og god del kynnere de siste dagene. Har hatt litt mye å tenke på så det er sikkert derfor magen har vært mye stram. Kynnerene har roet seg enn så lenge idag, og så får vi se om de tar seg opp når vi drar til svigers! :fnise:

I går kom det pakke i posten fra Ugly, en rosa marius ulljakke til snuppa. :hjerte: I går bestilte jeg også en vest som matcher til lillebror, samt noe aktivist ulltøy til begge siden de har påskesalg nå. Noen mye mammaklær og ammetopper, nye tøfler og ny badedrakt er også på vei! :hoppe: Skulle begynne å spare til turen vi skal på i november, men det går ikke med så mye nettshopping! ;) Eller restskatt for den saks skyld (var klar over det). Jeg får spare senere!

Snaaart helg og ferie med familien! Gleder meg!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, restskatt..... *fryser på ryggen* Mye morsommere med nettshopping enn sparing! ;) Snuppa blir nok en kjempeflink storesøster! Minstetassen her ble plutselig stor gutt over natta da lille ble født! Utrolig hva disse små klarer selv hvis de får muligheten til å prøve seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart morsommere med shopping enn sparing, men det er en stor fare for shopping når vi skal på tur etter lillebror er født å. Der har de verdens største kjøpesenter bl.a. :handle:

Tror også snuppa blir ei god store søster. Hun er i allefall veldig omtenksom mot de minste i bhg. Der har de forresten skrytt mye av henne. Er glad for det og hun er jo min lille verdensmester, men lurer litt på om de sier det bare for å prate.... ;)

Nå er det påskeferie :sol: og det er deilig! Er jo litt styr hos svigers, men det skal bli godt å bare få servert mat og slippe husarbeid. Jeg hjelper til assa, men det er godt at det ikke er mitt ansvar! Og så skal vi kose oss, besøke venner, gå i bygdas fine butikker, gå på turer, besøke museum hvis det blir dårlig vær og gå på cafè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har fine planer i påsken, selv om dere skal være hos svigers :fnise: Skjønner godt at det ikke er like avslappende ;)

God påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...