Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Det blir fort brukt penger på bytur ja :sjenert: Vi har nok blåst av ti tusen... Vi har investert i stokkeseng til Lita siden de vi låner seng av skal ha smått igjen, jeg har stusset hårtustene mine også og da flyr pengene fort.

Jeg klarer stort sett holde ryggen i sjakk med tøying og litt lett overflateknekking selv, men nå sitter det dypere og da trengs det ekspertise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, det ble en kostbar bytur, men det trengtes vel! Går fort penger når en kjøper store ting, og tar turen til frisøren!

Flink du er til å tøye! Jeg venter alltid for lenge (til det blir vondt) og da blir det ikke like mye hjelp i det. Og hver gang sier jeg til meg selv at jeg skal bli flinkere! :pisk:

Bekkenet har ikke vært godt i helga og vekslet mellom veldig vondt og stivt, og bare ømt og stivt. Men helt fri for smerter har jeg ikke vært. Må nok innse at bekkenløsningen er på vei. Noe positivt er det med det, heldigvis for fysioterapeuten har et helt fantastisk treningsopplegg og er veldig engasjerende. Trenger den strukturen på treninga! Skal se hvor bra jeg blir av knekkingen idag og så får jeg se hvor raskt jeg tar kontakt med fysioterapeuten. Er redd det kan bli litt ventetid for å komme inn, så det er vel ikke noe å vente så lenge med.

Har ellers vært en fin og koselig helg, noe mer sosial enn vanlig. Dagsmukkesluttingen har gått over all forventing og i går spurte hun først etter den etter hun hadde lagt seg for kvelden! :tommelsmil: Snuppa kastet opp på lørdag, men var fin både før og etter, og spurte selv etter bøtta, så hva det var vet vi ikke. Godt at det ikke var omgangsyka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisksalat og favorittserien på opptak! :danse: Mens jeg tar en pause fra den n`te runden i å prøve å organisere kjøkkenskapene. Har dessverre for god skapplass og da blir for mye stuet bort der! Har arvet mange kopper og kar som har affeksjonsverdi og bare det... Hver runde blir noe kastet, gitt vekk og sendt på hytta, men fremdeles er det altfor mye som står og støver ned!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ta kontakt med fysioterapeuten så fort som mulig, det er bra å komme igang med treningsopplegget så tidlig som mulig. Jeg kom igang før det begynte å bli vondt da jeg var gravid med snuppa (hadde fremdeles litt vondter etter forrige graviditet da), og det viste ikke at jeg var gravid engang da jeg starta. Men nå har bekkenet mitt vært så bra de siste ukene som det ikke har vært på nærmere 3 år, og det tror jeg er mye takket være at jeg kom igang treninga så tidlig.

Flink du er til å rydde i kjøkkenskaper! Det må gjøres her også, og står på lista på rydde-hus-prosjektet vårt ;) Vi har dessverre ikke for mye skapplass, men egentlig nokså passe. Skulle ønske meg mer skapplass da, for kjære vil stadig kjøpe nye kjøkkendingser, nå er det er stor juicepresse han har lyst på (men jeg har sagt at han må vente til vi har rydda i kjøkkenskapene og laga plass til det ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke ferdig med skapene da... :sjenert: Halvparten av "prosjektet" står på kjøkkenbenken enda. Men kjære var godt fornøyd med at jeg har startet å kaste ting.

Jeg ble noe bedre av knekkingen idag. Det er nok mye av låsningen som sprer seg utover bekkenet og ryggen. Ble litt oppgitt over kiropraktoren, som jeg til vanlig er godt fornøyd med, for hun ville liksom ikke høre på meg når jeg nevte at jeg var redd for at bekkenløsningen var på gang.

Sitter og ser på Puls om lille Agnes som er autist og bl.a. ikke har ord, og får så vondt av det! Jeg som gleder meg sånn over utvikligen til snuppa, ordene hennes, kosen og påfunnene! Tenk å ikke få oppleve det og ikke få kommunisere med barnet ditt! Trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver nok bare brannskukking med den tøyingen min, og nå er det konstant ømt og stivt etter vi har begynt prosjekt sovne i egen seng... Håper det går seg til med totimersøktene vi bruker på å då henne til å sovne... Hadde håpet aktivitetsnivået hun har nå om dagen skulle hjelpe til der, men det kan jeg se langt etter..

Kjøkkenskap ja, skulle vært ryddet her også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke til å bli klok på denne sovinga til småttisene! Sånn som hvorfor de våkner tidligere når de blir lagt senere... :vetikke: Ikke rart du er stiv og øm med to-timers legging! :kose: Håper hun skjønner tegninga snart og at du får deg en time neste gang du er på bytur!

Jeg begynte å rydde på kjøkkenet for å få plass til ting fra badet. Vi skal skifte ut innredninga og den er mindre, så jeg må ha en plass til sånt som ikke blir brukt så ofte. Samt å prøve å bli kvitt gammelt skrot!

Snuppa er fast bestemt på at jeg har ei lillesøster i magen. :babyjente: Når jeg sa at jeg ikke vet hva det er enda og at det kanskje er en gutt, svarte hun at det trodde hun ikke! :hjerte: Blir spennende å se om hennes teori er rett! Må vente enda ei uke for det svaret!

Hun lurte forresten på om jeg hadde klødd meg når hun la merke til de gamle strekkmerkene på magen min. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 18 uker allerede jo :nigo: Leser så mye her inne fra mobilen at jeg følger ikke helt med. Da er det ikke lenge til ordinær ul?

Herlige snuppa som tror du har ei lillesøster i magen! Sånn var det hos søstera mi også, da hun gikk gravid med nr 2, så var førstejenta fast bestemt på at hun skulle få ei lillesøster, og hun skulle hete Eli. Og det blei det gitt, både ei jente og hun heter nå Eli som storesøster bestemte :fnise: (Dette er mange år siden nå)

Hihi, du må ikke klø deg så masse på magen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror snuppa di har rett! Nen her i verden må få jenter også, og jeg kjenner bare guttemammaer her omkring! :fnise: Vil dere vite kjønn på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida fyr synes jeg, og går raskere enn når jeg var så kvalm og bekymret! Er jo litt bekymret innimellom, men prøver å tenke positivt. Ting skjer med kroppen, så jeg må bare prøve å tenke at det går bra denne gangen. Skal bli godt å få kjenne bevegelse i allefall!

Søt historie om søstra og niesene dine da; Honning! :hjerte:

UL er om ei uke og jeg er spent på om snuppas magefølelse er riktig. :) Nå vite hva det er! Heller litt mot det jeg også, samtidig som dette svangerskapet er ganske anderledes enn når jeg gikk med snuppa. Om det er pga av en lillemann i magen eller om det er pga psyke, erfaring o.l. blir spennende å se!

Det er helt likt mellom jenter og gutter av snuppas søskenbarn, så om det er blir en av hver her også blir jeg ikke overrasket.

Er det jente så tror jeg hun må få det navnet jeg først tenkte til snuppa. Lurte faktisk på om vi hadde kaldt opp snuppa feil de første ukene... Tok meg i å kalle henne feil navn flere ganger. :fnise: Kanskje jeg får en sjangse til med det andre navnet? Finnes en gutteversjon at navnet, men det er helt uaktuelt med det!

Hadde det bare vært så enkelt med strekkmerkene å ikke klø seg! :laugh: Kjære spurte om jeg har fått flere, men det er umulig å se! :fnise: Tror ikke det, og de kan gjerne holde seg unna for jeg vet ikke hvor jeg skulle hatt plass til dem i mellom de gamle! Sist kom de i rekordfart den siste 1,5 måneden.

Sitter å drikker tranebærjuice, mens snuppa bader av alle ting. Hun hadde så lyst å bade etter dusjen min så nå sitter hun å leker og koser seg i vannet.

Jeg føler at jeg har en UVI, men har ikke klare tegn, det bare føles ikke helt som normalt. Prøver tranebærjuice-kuren før piller fordi den funka så fint sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Sitter her med tårer i øynene etter å ha sett traileren til barnefilmen Karsten og Petra! :skratte: Festlige gravidhormoner! :hoho:

Tenkte å ta med snuppa på kino for første gang, i helga, og måtte bare sjekke om dette kunne være noe for henne. Vi må gi pappaen arbeidsro og hvis været fortsetter sånn som det er nå, må vi finne på noe inne!

Skal se om jeg får gjort meg ferdig med kjøkkenet idag. Og så blir det tømming av bad i morgen. Gleder meg til ny baderomsinnreding! :hoppendeglad:

Nei, nå må jeg hive meg rundt å få gjort noe før jeg må ta lunsjpause! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med ny baderomsinnredning :hoppe: Hvilke har dere valgt *elsker baderom* :sjenert:

Håper UVI symptomene blir feid på dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble IKEA. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S09884360/

Vi sparte nesten 20.000,- i forhold til den som lå øverst på ønskelista. Jeg skulle overhode ikke ha IKEA, men vi må sikkert totalrenovere badet innen 10 år, så da er det greit å slippe å være avhengig av den gamle innredningen, fant vi ut.

Tre liter tranebærjuice på like mange dager har hjulpet litt. Men det er vanskelig med graviditet og UVI...

Ble ferdig med kjøkkenet og er godt fornøyd. Kjære er mest fornøyd med alt som skal kastes! :fnise: Det dumme (?) er at nå har jeg plass til noe nytt! ;)

Hadde indisk til middag i dag, og det angrer jeg på nå! Korma er ikke en god smak å gulpe! :lol: Det er vel kanskje på tide å tenke på å kutte ut sterk, krydret mat?

Snuppalura har fortalt barnehagen at hun skal bli storesøster og få en lillesøster. Hun nekter å høre på at det kan være en lillebror i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det må totalrenoveres innen ti år er det vel greit å ikke slå på stortrommen nå ja.

UVI og graviditet er vanskelig, har du vært til legen og fått sendt prøve til dyrking?

Jeg holder med snuppa, jeg tror hun får en lillesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Litt råflott å bruke masse penger på noe midlertidig. :Nikke:

Jeg tror jeg skal ta med en prøve til legen neste uke. Burde ha fått den der henvisningen til fysio også... :sjenert:

Jeg kan ikke si at jeg har noen spesiell følelse for jente eller gutt. Det blir spennende å se på onsdag!

Jeg har nettopp klipt håret til snuppa. Skamklipt... :plystre: Hun har selv kommet det og det ble veldig fint og jevnt. Helt til jeg oppdaget at det ikke var så jevnt likevel. Og når jeg skulle rette det opp var det slutt på tålmodigheta hennes! :fnise: Hun ville ha håret "guttekort" for å slippe at jeg kammer og børster henne, men det ble det ikke! Jeg synes hun er finere med litt lengde, men det er lenge siden hun har fått seg en klipp så det var vel på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det tre som tror på jente! Får lage ei lita tippeliste, kanskje... Jeg heller akkurat nå mot gutt, men jeg kunne gjerne tenkt meg å bruke det andre navnet vi tenkte på til snuppa.

Tippeliste:

:babyjente: :

Snuppa

Puslius

Honning

Mayami

:babygutt: :

Miss I.W.

Nique

Synne-Marie

Bare tre dager igjen til UL!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg opp i sinne! Vi skal i utgangspunktet ta snuppa annenhver morgen når det er helg og ferie. Men ofte ligger vi litt i senga og koser og spiller spill på telefonen før vi står opp. Og det blir alltid min oppgave. Kjære snur ryggen til og sover tilsynelatende videre, mens jeg må passe på snuppa, hjelpe til med telefonen, bli klatret på og prøve å minimere mas og styr, m.m. I går underholdte jeg snuppa i over en time før vi alle sto opp sammen. Idag ble det min oppgave igjen og når kjære nektet å svare meg selv om jeg visste at han var våken sto jeg bare opp, så fikk han styre med snuppa selv! Tok en sikkelig lang og deilig dusj, smurte meg (noe som er luksus for tiden), spiste ei skive og laget meg ei kaffe. Fikk surfet litt og kost meg før snuppa kom opp alene. Nå har hun også spist og jeg gidder ikke å lage felles helgefrokost som vi alltid bruker. Så barnslig skal jeg tillate meg å være idag! ;) Får skylde på gravidhormoner! :fnise:

Jeg vet ikke om han synes han fortjener å sove lenger fordi han jobbet med badet i hele går. Men jeg hadde ansvaret for snuppa og all matlaging, og det er sidestilt! Med storm ute i går var det bare å holde seg inne, så det ble litt arbeid å holde snuppa i aktivitet. Mens han sullet og jobbet i sitt eget tempo.

Kjenner jeg er litt oppgitt akkurat nå! Sikkert litt brakkefeber og det blir nok bedre når badet er ferdig og jeg slipper verktøy og rot overalt. Idag stikker snuppa og jeg på kino! Jeg kunne tenkt meg en sikkelig tur, men jeg kan ikke ha snuppa i vogn (for mye snø) og ikke på kjelke (skjev belastning på rygg og bekken), så det utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har kjære stått opp, begynt med frokosten og tatt ut av oppvaskmaksina, så jeg får vel slutte med å være sur og barnslig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting er det absolutt lov til å være sur og barnslig over syns jeg!! Det er utrolig irriterende. Men det er bra han har begynt med frokosten og tatt ut av oppvaskmaskina ;)

Håper dere får en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...