Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel overstått til storejenta di! 3 år, sikkert en skjønn alder! ;) Hele verden for hennes føtter.. ;)

ha en flotters dag, skjønne deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie med barn er ikke ferie for foreldrene! :fnise: Håper dere får roet ned litt nå!

14 uker!! :duskedame:

Det ble ikke så værst! Hjelper kanskje at vi har bare ett barn! ;) Men mye blir jo lagt opp etter henne. Det eneste var, spesielt til å begynne med, var måltider ute på restaurant. Vi stresset litt der, kjente vi. En vet jo aldri hvor mye hun spiser, søler, maser eller hvor utålmodig hun blir. Men hun skjønte opplegget etterhvert og vi kunne nesten kose oss med maten! :fnise:

Gratulerer til lille, store jenta di :bursdag:

Takk! Lille, store er helt riktig! Jeg er overrasket over hvor stor, flink og smart hun er innimellom! :hjerte:

Gratulerer så mye til 3-åringen!! :nigo:

Takker!

Gratulerer til vesla! Den beste dagen i året å ha bursdag spør du meg ;)

Takk! Gratulere med vel overstått selv, Synne-Marie! :blomst:

Tenk det! Hurra for store jenta!! :hoppe:

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treåringen min er bare super og jeg er så stolt av henne! Og forundret over hvor fantastisk hun er! :rodmer:

Hun er over den værste trassen, men er hun sliten eller trøtt kan hun raskt ty til tårene hvis det ikke går helt hennes vei! Men er heldigvis ikke langsint.

Språket utvikles hele tiden og setningene blir lengre og mer kompliserte. Øver litt på forskjellen på han/hans og hun/hennes, noe som ofte blir riktig.

Selv om hun er veldig flink til å høre etter, merker vi også at hun ofte prøver å tøye strikken. Men det jo jobben hennes! ;)

Hun sover fremdeles dupp en times tid på dagen og kan gjerne gå å legge seg på sofaen å sove hvis hun er trøtt i helgene. Hun bruker (dessverre) smukk enda, og siden vi har begynt å forberede henne på at hun skal slutte snart (når hun slutter med dagsoving) maser hun mere om den nå enn tidligere. Før kunne hun fint legge den ifra seg i senga om morgenen. Nå kunne hun tenkt seg å gå med den hele tiden om hun fikk lov. Jeg liker det ikke, men det blir slutt snart! Og vi er strenge på at hun ikke prater med smukken i munnen.

Hun har blitt ei jente-jente, selv om vi har prøvd å holde igjen på det litt og gitt henne både biler og togbane. Det som teller nå er rosa og prinssesser! Og hun skal ha rosa, pappaen blått og jeg gult...

Jeg har begynt å hate å kjøpe klær til henne... Vi har veldig forskjellig smak! :fnise: Hun kunne gjerne gått rundt i rosa prinssessekjole i nylon hele tiden, mens jeg liker henne i lilla, grått og blått. Og siden det ikke er noe vits å presse på henne noe hun ikke liker, er det heller ingen vits å kjøpe det jeg synes er finest. Men har funnet ut et par triks; kle henne i nye klær tidlig om morgenen før hun våkner helt (men nå går det jo bare i ull), og å tilby henne upopulære klær flere ganger sånn at hun blir vant til å se dem. :lur:

Hun har blitt veldig flink til å leke alene, pusler, tegner og spiller rollespill med dukkene. Men vil også at vi skal være med. Hun er prinssesse, pappaen er ridder og jeg så "heldig" å være heksa! :ler:

:hjerte:

Det var bare så deilig med ferie! :sol: Vi tok det helt med ro og bare koste oss. Hotellet var kjempefint og rommet svært. Snuppa badet og badet, og snakket ikke om stort annet! Vi tok godt med pauser fra sola på rommet, og spiste noen måltider der. Hun prøvde å forhandle seg fram til to iser om dagen, men det ble bare fire på hele ferien og hun maste ikke mere om det. Med litt kjeks, potetgull og juice (triks for å få henne til å ta pauser fra bassenget), var det helt greit at det ikke ble flere.

Hun var eksemplarisk på flyet og sov hele veien hjem (nattflyging). Det gikk også veldig fint med soving, noe vi var litt usikre på hvordan ville gå. Men hun stortrivdes i dobbelsenga, mens kjære og jeg byttet på å sove sammen med henne og stå opp tidlig.

Det gikk langt bedre enn vi kanskje til tider fryktet, men snuppa har vært så flink! Hun var så nysgjærrig og det er jo noe helt spesielt med gleden til små barn! Det har vært sikkelig kvalitetstid sammen! :hjerte:

Men det var ikke så om å gjøre å komme hjem igjen. Spesielt ikke med en tempraturforskjell på over 30 grader. Borte bra, men hjemme best, stemte ikke denne gangen! Skulle ønske at kjære hadde tid til to uker ferie, men trøster meg med at det regner der nå. ;)

Formen min er mye bedre nå og det setter jeg veldig stor pris på! Jeg begynner også å bli "venner" med magen, så det gjør meg ikke noe å vise fram den store bulen i trage topper nå. *stolt!* :gravid:

Har vonde pupper, murringer og stikninger (kan ikke huske det var så ille med snuppa), kynnere og halsbrann, men ellers er alt bare topp! Blir litt kvalm hvis jeg blir sulten og tenker på ting som har med jul å gjøre! :fnise: Drakk kaffe hver morgen på ferie, men blir uggen av å se på brettet med kaffe og te her hjemme. :rolleyes: Men jeg har nettopp presset i meg en kopp kaffe og det smakte ikke så værst!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ha ordnet rommet til snuppa som svigers skal sove på, ryddet vekk nyvaskede klær og hengt opp våte, og bakt til bursdagsfeiringen (eller "festen" som snuppa kaller det), men kommer meg ikke opp av sofaen... Har litt lyst å legge med nedpå å sove, men må prøve å la være og heller køye tidlig i kveld. Blir både bursdagsfeiring og morsdagsfeiring i to bolker i morgen, så det det blir en travel dag. Det positive er at morsdagsfeiringen skal foregå på restaurant. (Min idé, selvfølgelig! :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig ferie!!! Det kunne jeg også ha tenkt meg nå... ;) Virker som om lille prinsesse er rimeli bestemt, men da blir hun sikkert veldig medgjørlig som tenårig (min private teori..)!

God morsdagsfeiring (kjempeide å ta det på restaurant - jeg låner den ideen) og fest! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig ferie!!! Det kunne jeg også ha tenkt meg nå... ;) Virker som om lille prinsesse er rimeli bestemt, men da blir hun sikkert veldig medgjørlig som tenårig (min private teori..)!

God morsdagsfeiring (kjempeide å ta det på restaurant - jeg låner den ideen) og fest! :)

Det var veldig deilig med en pause fra hverdagen og vinteren! :sol: Har aldri tatt en sånn tur på vinteren før, men den frister til gjentakelse!

Hun er bestemt på noen områder ja! I dag vil absolutt ikke ha på seg kjolen jeg hadde lagt fram!

Kjære er ikke så flink til dette med morsdag, selv om vi har blitt enige om at han synes det er veldig stas på farsdagen, så jeg bestemte at jeg ville bli tatt med ut på restaurant på morsdagen (i det minste!). Men jeg må minne på han det... Men jeg får i allefall fri fra matlaging. Og kake hjemme hos min mamma. ;)

Og ideen må du bare stjele! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin ferien virkar, riktig så heldige ! Eg og vil til varmare strøk, men det blir nok ikkje før til neste år. Tenk at tida har gått så fort og at jentene våre er tre år! Kos deg på morsdagen i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin ferien virkar, riktig så heldige ! Eg og vil til varmare strøk, men det blir nok ikkje før til neste år. Tenk at tida har gått så fort og at jentene våre er tre år! Kos deg på morsdagen i morgon.

Det var deilig! Skjønner godt at du også vil på tur, men det er kanskje ikke første pri med nytt hus og ny baby?

Ja, jentene vokser raskt! :hjerte: Tida har gått veldig fort og jeg er forundret over den lille, store jente daglig!

Ble en fin, men litt hektisk dag i går. Snuppa var veldig fornøyd med festen sin, selv om det var for lite pakker som var pakket inn i rosa! ;) Det var deilig å gå ut å spise etter selskapet!

Fikk et fint blad (samt middagen i går) av kjære, og en stor bukett roser, fordi vi glemte å sende den med svigermor når hun dro. Kjekt for meg! :fnise:

Ellers har jeg så langt i dag stort sett ryddet og støvsugd i kjelleren. Men jeg klager ikke fordi det måtte gjøres og når jeg først fikk ånden over meg var det bare å utnytte det! Godt å ha en ryddig og ren kjeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en koselig dag i går, og ikke dumt å få blomster selv om det ikke var meninga :fnise:

Flink du var til å rydde i kjelleren! Det er godt å utnytte de gangene man får ånden over seg ja :nigo:

Håper du har hatt en fiiin morsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en koselig dag i går, og ikke dumt å få blomster selv om det ikke var meninga :fnise:

Flink du var til å rydde i kjelleren! Det er godt å utnytte de gangene man får ånden over seg ja :nigo:

Håper du har hatt en fiiin morsdag!

Ble en fin, effektiv, men også lat og hyggelig morsdag her i gården. Alltid kjekt med blomster! ;)

Den beste "gaven" var når jeg tilfeldigvis så at kjære satt å kikket på ny baderomsinnredning! Vi har planlagt i to år å skifte den gamle, utslitte og upraktiske som står her, men andre prosjekter har kommet i veien. Nå er det egentlig perfekt å ta det for vi har ingen prosjekter på gang før til våren, når vi skal begynne på ute.

Snuppa våknet når vi skulle legge oss i går kveld og ville veldig gjerne oppi senga vår. Vi sa at alle skulle ligge i sin egen seng, koste og trøstet litt, og da ble det selvfølgelig litt grining. Hun ga seg heldigvis etter noen minutter, men det er så utrolig vondt å la henne gråte i senga si. Hun bruker å få komme hvis hun er syk eller veldig urolig pga drømmer, men i går våknet hun bare litt for mye mens hun lette etter smukken og ønsket bare kos og selskap. Men det værste var egentlig når hun våknet i morrest og fikk komme under dyna mi for å kose og hun spurte om jeg husket at hun hadde vært lei seg i natt og ikke fikk komme opp i senga vår! :(

Har sikkelig ulvehunger idag og blir aldri mett. Synes jeg spiser og spiser. Prøver samtidig å holde meg unna kakene som står i kjøleskapet etter helgas feiringer, og det er ikke enkelt når magen uler konstant.

Ute er det :sol: og tempraturen er fin. Skal før første gang på leeeeeenge gå å hente snuppa i bhg. i ettermiddag. Tror det blir deilig!

Må bare finne på noe til middag først! Har bestemt meg at det skal bli frysefest fra egen fryser hele denne uka. Jeg er sånn som helst skal ha "alt" på lager, men nå må vi spise opp noe av det gamle før det fylles på med nytt! Det er ikke vanskelig å finne på noe, det er bare det at jeg vil ha alt til middag i dag når jeg er så sulten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, akkurat som om det ikke er ille nok å høre henne gråte i senga si så skal man bli minnet på om morgenen også! Tror nok ikke hun fikk noen varige skader av det da! ;) Frysefest er veldig lurt en gang iblandt, litt for sjelden her. Kommer liksom ikke på å ta opp før det er for sent, så da handler vi nytt! Må planlegge bedre i framtiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, skjønner godt at snuppa ville ligge litt i deres seng. Men tror ikke du skal ha så dårlig samvittighet, dere trøstet henne jo litt, og var gode mot henne. Hun glemmer nok den lill hendelsen snart.

Deilig at apetitten er god og magen vokser. Og at du liker å vise den frem! Gravidmager er bare vakkert!

Du skriver at jentene vokser raskt, betyr det at du har ei jente inni magen også?

Ønsker deg en goood tirsdag, søte deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, akkurat som om det ikke er ille nok å høre henne gråte i senga si så skal man bli minnet på om morgenen også! Tror nok ikke hun fikk noen varige skader av det da! ;) Frysefest er veldig lurt en gang iblandt, litt for sjelden her. Kommer liksom ikke på å ta opp før det er for sent, så da handler vi nytt! Må planlegge bedre i framtiden! :)

Neida, jeg tror snuppa får noen varige men. ;) Hun kan ikke alltid få viljen sin og hun er like dårlig til å lyve som mora, så sutringa hennes er lett gjennomskuelig! :fnise: I morrest var det dumt at pappa hadde dratt på jobb før vi våknet fordi nå manglet han en klem! :hjerte: Søteste jenta mi!

Jeg har satt opp ei liste over ukas middager og tatt ut det vi skal ha de neste dagene! Jeg har blitt kjempedårlig til å planlegge, så her blir det også ofte kjøpt nytt fordi ting er godt nedfrosset når jeg skal begynne på middagen!

Er meget stolt over ukas "prosjekt" og tror nesten jeg kan droppe handleturen denne uka. :nigo:

Innom og legger igjen et lite spor :hallo:

Hei!

Uffda, skjønner godt at snuppa ville ligge litt i deres seng. Men tror ikke du skal ha så dårlig samvittighet, dere trøstet henne jo litt, og var gode mot henne. Hun glemmer nok den lill hendelsen snart.

Deilig at apetitten er god og magen vokser. Og at du liker å vise den frem! Gravidmager er bare vakkert!

Du skriver at jentene vokser raskt, betyr det at du har ei jente inni magen også?

Ønsker deg en goood tirsdag, søte deg!

Håper jeg slipper å bli påminnet det flere ganger, selv om jeg vet at vi gjorde det riktige. Synes samtidig at det var litt søtt at hun ville fortelle oss at hun ble lei seg.

Du, du apetitten var helt på vidda i går. Kjære hadde en teori om at det var søndagskveldens "aktivitet" som var skylda. :rolleyes:

Jeg spiste da i går: 3 brødskiver, 7 knekkebrød fordelt utover dagen, en liten hjemmelaget hamburger med tomat og ruccula, to fiskekaker med potet, brokkoli og gulerot, litt kakerester etter helga, ett eple, 2 glass juice, ett lite glass melk, en kopp kaffe og masse vann! :hakeslepp:

Ser ut som den værste ulvehungeren har gitt seg! *puh!*

Takk, søte du! Jeg mente jentene til Fru. Edderkopp og meg. Hun har ei jente som like gammel som snuppa. Mageboerens kjønn vet jeg ikke enda. Tror det er ei jente, men har ingen grunnlag for å tro det! ;) Men det spiller egentlig ingen rolle hva det er!

Idag skal jeg på legekontoret og sjekke urin og blodtrykk igjen. Det var ikke helt bra for to uker siden så det er greit å få sjekket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen! :)

Nei, spiller ingen rolle hvilket kjønn det er... Men det er jo litt viktig for det, men ikke før etter fødsel igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...