Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

10 uker! :tommel: Ukene går raskt og sakte på på en gang...

Kvalmen har nesten vært borte i går og i dag, så langt. Godt, men det får jo tankene til å vandre over på ikke så gode tanker, men det er INGENTING jeg kan gjøre, så det er bare å prøve å ta det med ro og lev videre.

Planen for i dag er kalkun med kjære og snuppa. Vi skal ta det helt med ro og legger oss når vi er trøtte. Har tom gitt bort vår eneste pakke stjerneskudd. Drømmekveld! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger er dårlig vær og sykdom en velsignelse. ;)

Det ble en koselig og avslappende kveld! Vi koste oss med å lage og spise maten, og så var det rett på sofaen og slappe av. Vi hadde enda på ullundertøyet fra turen tidligere dagen, og "lekte" hyttetur! Helt perfekt for oss!

Men jeg fikk ikke lagt meg når jeg ønsket for naboene sendte opp raketter jevnt hele kvelden og det var umulig å få sove. Hadde håpet de skulle gi seg utpå kvelden og ta en pause før midnatt, men det virket som om de heller jobbet seg opp mot midnatt. Snuppa (som ligger lenger inn i kjelleren) sov heldigvis hele natta. Hadde vist henne noen raketter tidligere på kvelden, men det var ikke så stort.

Dessverre våknet hun litt over fem igjen, så det ble under 5 timer søvn på meg, og de ga noe kvalme og uggen kropp i går. Men det ble en koselig siste dag i juleferien, men både rydding (ryddet bort jula fra kjøleskap og kjøkken) og middagsbesøk.

Snuppa og kjære startet hverdagen igjen tidlig i morrest, og snuppa gledet seg veldig til å begynne i bhg igjen! Jeg synes også det skal bli litt godt med hverdag igjen, selv om det sikkert også blir litt langsomt. Heldigvis er uka kort og formen bedre sånn at jeg får gjort noe.

Status uke 10:

Nesten ingen kvalme, men jeg kjenner det raskt hvis det går for lenge mellom måltidene.

Er ikke så trøtt lenger.

Har halsbrann hver kveld helt uavhengig av hva jeg har spist. Loveharts/melk/mandler har liten effekt og jeg makter ikke å begynne med Gaviscon enda.

Ømme, tunge bryst.

Stikkinger, spesielt når jeg reiser meg raskt.

Urolig mage.

Makter fremdeles ikke å drikke te eller kaffe, men matlysten er tilbake og det gjør det lettere å spise sunnere.

Dille akkurat nå er knekkebrød med magerost og paprika.

Drakk mye eplejuice og farris mot kvalmen tidligere, men nå er helt vanlig, kaldt vann best.

"Mangelen" på symptomer gjør jo selvfølgelig at jeg begynner å bekymre meg ekstra... Men alt er jo ikke borte, og jeg har ikke hatt noen flere blødninger. De to forrige gangene ga ikke kvalmen seg før etter uke 12, så det også er noe jeg tenker på. Men alle svangerskap er vel ikke like?

Idag skal resten av jula ut! Adventstjernene og den ene staken får kanskje stå litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da ikke mangel på symptomer du, kjære!! Du nærmer deg 2. trimester, helt naturlig å føle seg mer pigg da (mindre kvalm og trøtt). Herlig at du er i uke 10 alt, det er 1/4 mot målet.

Fikk du hentet deg inn igjen i går med tanke på søvn osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da ikke mangel på symptomer du, kjære!! Du nærmer deg 2. trimester, helt naturlig å føle seg mer pigg da (mindre kvalm og trøtt). Herlig at du er i uke 10 alt, det er 1/4 mot målet.

Fikk du hentet deg inn igjen i går med tanke på søvn osv??

Er ikke flink til å ta igjen søvn. Prøvde å legge meg ned, men så kom snuppa å styrte litt, og sovnet og snorket, og da greide jeg ikke å finne roen.

Det er ikke bare enkelt når en er redd for at det skal gå galt igjen. :sjenert: Kvalmen slapp ikke så tidlig de to foregående gangene, og de ømme puppene hadde deg et par dager ETTER SA`en også....

Lå å tenkte i senga i morrest, og ble litt overrasket over meg selv; jeg snakker og skriver om at jeg er gravid. Jeg har UL.bildet hengenes på kjøleskapsdøra. Jeg leser om hva som skjer i de forskjellige ukene. Jeg tar hensyn til at jeg er gravid. Vi snakker om hvordan det skal bli med to barn. Osv, osv. MEN jeg tenker ikke på at jeg faktisk har et lite barn i magen... Jeg greier liksom ikke å forholde meg til den lille saken som forhåpentligvis skal vokse seg stor og frisk i magen min (det er rart å bare skrive det...). Jeg vrir meg unna hvis kjære vil stryke meg over magen og snakker ikke til magen sånn som jeg har gjort før.

Skulle til stikkedama og mathandling, men batteriet på bila var flatt. Den har ikke blitt brukt i jula og det var bare radioen som ville gi lyd ifra seg når jeg skulle ut av garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Det er ikke bare bare nei. Jeg prøver å tenke minst mulig. Planlegger ikke fremover og har ikke lyst til å diskutere noen praktiske ting. Mannen sier "Dette kommer nok til å bli kjekt". "Mhm" svarer jeg også skifter vi tema. Jeg lever som om jeg er gravid, men hodet er ikke der i det hele tatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skal ikke være enkelt! Forhåpentligvis kommer følelsene etterhvert, men det er jo ikke rart vi holder det litt på avstand. Veien hit har ikke vært bare bare for noen av oss.

Sliter med veldig urolig mage. Har gjort det lenge, men det siste døgnet har mageknipen vært ille! Har liksom ikke syntes jeg har hatt hard eller treg mage, men det må være noe med det likevel. Spiser godt med fiber, så det må vesken det skorter på, enda jeg drikker mye mere enn vanlig når jeg går hjemme. Våknet med mageknip flere ganger i natt og lå å vrei meg med smerter i morrest. Sto opp å drakk to store glass vann og da ble det bra nesten med en gang. Spiser musli med rosiner og biola hver morgen, men jeg tror jeg må ha enda litt mere som setter fart på magen, i tillegg til mere vann. Kanskje stikkingen på torsdagskvelden har litt av skylden også?

Koselig med helg igjen, men føret ute legger en liten demper for det er ikke akkurat noe turvær. Vet ikke helt hva vi skal finne på i helga. Har bedt mamma på taco i kveld, men det er alt. Siden formen er bedre enn på lenge (- magenknipen!) må vi finne på noe og være litt mere aktive enn vi har vært de siste ukene for snuppa sin del. Som sitter å prøver å dytte en leke inn i navelen sin akkurat nå! :fnise:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urolig mage hadde eg i 1 trimester. Gravidtegn:)

Huff, det er så slitsomt! Har ikke opplevd det tidligere og har liksom ikke skjønt skriveriene om gravide og treg mage. Skjønner det nå, for å si det sånn! Til gangs!

Har hatt litt mindre mageknip etter mere drikke og litt mere bevegelse, men den er fremdeles veldig urolig. Håper det gir seg snart. Jeg kunne tenkt meg en periode uten de store plagene før de andre plagene kommer... Er forresten så oppblåst at jeg til kvelds ser like gravid ut som venninnen min som har termin om en mnd.! :daane: Nå er hun mindre enn meg, det får ikke hjelpe!

Det har vært en veldig fin helg! Kjære har lekt masse med snuppa, som helt klart hadde godt av å begynne på i bhg etter juleferien. Vi har vært på tur og kost oss. Kjære har også utnyttet mildværet og vasket nesten alle vinduene utvendig. Jeg tok dem iinnvendig, samt alle glassdører og speil, og for en forandring det ble! Jeg har også vasket og ordnet masse klær og i kjelleren.

Må si det er godt ha bedre form! Kanskje det blir gjort litt framover her nå. Skjemmes nesten over hvor lite som har blitt gjort de siste månedene. :sjenert: Trening og turer må jeg også bli flinkere på!

Snuppa er litt varm og slapp idag og nekter å kle på seg, så vi det passet bra å ha ukas hjemme dag i dag. Hun vil bare ligge under et teppe på sofaen og kose. Hun hostet og mye styrte i natt, men sov i senga si hele natta i motsetning til lørdagsnatta. Da hadde hun kråker på rommet sitt og ville ligge hos oss. Hun hostet og var urolig, så det ble minimalt med søvn på kjære og meg.

Mamma var her i helga og vi fikk snakket litt om hvordan jeg føler det, og det var godt å prate med mamma om at jeg egentlig ikke synes ting er så stas akkurat nå. Det er kanskje lett å tro at jeg bare er lykkelig over å endelig å være gravid, men det er bare ikke så enkelt. Har heldigvis ikke blødd noe mere, og er akkurat nå kanskje mer redd for MA enn SA. Kjære har fått beskjed om at han skal være med meg på UL `en om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du gubben for å vaske vinduene våre også???? :pls:

Her har jeg mer enn nok med å holde ting noenlunde ryddig, kjære er ikke flink på det...

Godt du kan snakke med mamma'n din om tankene dine, godt å få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint å ha en sånn mamma som man kan snakke med! Disse mennene skjønner jo ikke alltid hva det er snakk om - de vil helst finne 7 forskjellige løsninger på ting i stedet for å bare trøste og høre på! :fnise: Uansett, du nærmer deg jo den magiske 12 ukers grensen, i den grad man kan si at det finnes noe slikt, og det er jo veldig bra! :) For en flink mann du har som vasker vinduer - send han over når Pusilus er ferdig med han! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du gubben for å vaske vinduene våre også???? :pls:

Her har jeg mer enn nok med å holde ting noenlunde ryddig, kjære er ikke flink på det...

Godt du kan snakke med mamma'n din om tankene dine, godt å få det ut!

Åh, jeg skulle ønske jeg kunne sendt han over, men det var nok bare et lite glimt. Innimellom kan han være hjelpsom, mens andre ganger lurer jeg på om han har blitt blind. :fnise: Synes jeg rydder mye jeg også, både etter han og snuppa, men han er flink med andre ting (utenfor huset) heldigvis.

Det blir litt feil å late som om alt er ok, når det ikke er det. Spesielt til mamma. Så det er godt at hun lytter.

Huff det er ekkelt når magen ikkje fungerer. Nå er du snart i veke 12!

Har i allefall ikke hard mage nå, men utrolig er den! Sliter litt på humøret i lengden, synes jeg.

Tida går og om to uker er det UL igjen. Det er neste "delmål".

Veldig fint å ha en sånn mamma som man kan snakke med! Disse mennene skjønner jo ikke alltid hva det er snakk om - de vil helst finne 7 forskjellige løsninger på ting i stedet for å bare trøste og høre på! :fnise: Uansett, du nærmer deg jo den magiske 12 ukers grensen, i den grad man kan si at det finnes noe slikt, og det er jo veldig bra! :) For en flink mann du har som vasker vinduer - send han over når Pusilus er ferdig med han! ;)

Kan ikke prate om alt, men vi har blitt nærere de siste årene og det er kjekt å snakke med henne om ståa nå. Kjære lytter, men det er ikke det samme. Han lever med litt usikkerhet han også, selv om han på langt nær tenker så mye på det som meg. Om han ikke sier det, så forstår jeg at han noen ganger mener at jeg skal ta meg sammen. Lett for han å mene det! ;)

Den magiske grensa mi er flytta til godt over uke 13... Kanskje til legetimen i uke 14. Jeg trenger egentlig mammajeansen min, men greier ikke å finne den fram enda. Hadde allerede brukt den noen uker før det gikk galt sist. Men jeg har bestemt meg for å finne fram posen med mammaklær etter UL`en og bestemme meg for at klær kan ikke "jinxe" dette. (Alt en skal henge seg opp i! :balltre: )

Det ble en rolig dag med febervarm og klengete snuppe i går. Men jeg fikk meg en trilletur mens hun sov! Det er lenge siden, og det er vel ikke så mange snart 3 åringer som blir trillet i søvn heller! :fnise: Hun sover i underkant av en time hvis hun sover (i vogn i bhg. og på sofaen hjemme), men i går sov hun i to timer.

Skulle ha sittet her med farge i håret, men kommer liksom ikke i gang med dagen. Snuppa begynte å prate og klage over å ha rotet bort smukken kl fem i morrest og vi sto opp halv seks. Jeg spiste litt, ordnet matbokser, tursekk og bag med bhg.klær, mens kjære tok seg av stellet av ei trøtt og sur snuppe. Tror hun kunne tenkt seg å kose i sofaen foran tv`en en god stund før dagen starter. Men hun hadde ikke feber og ville i utgangspunktet veldig lyst å gå i bhg.`en. Etter å ha sendt avgårde kjære og snuppa prøvde jeg å legge meg nedpå igjen, men søvnen blir så urolig. Kjenner hodepinen murrer, men skal se om jeg får svingt meg med støvsugeren likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, som jeg er lei av magevondt, halsbrann og hodepine! :( Store deler av dagen har blitt preget av det ene og/eller det andre.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer: jenter!

Magen har vært litt bedre idag, men jeg har vært kvalm. Som vel skyldes snuppas styr i natt og lite søvn på hele familien. Har kjøpt meg svisker og tørket fersken og skal prøve på om det hjelper på. Kjøpte også noen andre tabletter mot halsbrann, men har ikke prøvd dem enda.

Nå ligger snuppa på sofaen her og sover, stakkar. Vi tok en rolig start på dagen før bhg. Jeg måtte hente ei febervarm snuppe i to-tida. Når vi kom hjem klaget hun over vondt i øret og var utrøstelig, og jeg tenkte at vi skulle oppsøke legevakta (for første gang), men der var det ikke mye hjelp å få. Paracet og nesedråper var det de anbefalte. Greit nok for jeg vil ikke at snuppa skal ta antibiotika unødig, men en vil jo ikke at hun skal ha så vondt. På vei hjem kastet hun opp i bilen, men jeg tror ikke det er en ny omgang med omgangsyka. Hun vil ikke ha noe å spise, men drikker heldigvis godt.

I mens får hun bare sove her på sofaen å snorke så får vi fulgt med henne, og så får vi ta kvelden og natta som den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...